همه چیز درباره کندی، مروارید درخشان سریلانکا

راهنمای سفر فریبا آردم 05 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

کندی یکی از مهمترین و بزرگترین شهرهای کشور سریلانکا می باشد. شهر کندی در میان کوه های فلات کندی قرار گرفته است. برای گردشگران و توریست ها نام کندی بسیار آشناست چرا که در این روزها یکی از برجسته ترین مقاصد گردشگری محسوب می شود و مسافران بسیار زیادی هر ساله برای بازدید به این شهر سفر می کنند. وسعت کندی حدود 30 کیلومتر مربع می باشد که این مساحت حدود 126 هزار نفر را در خود جای داده است. مردم شهر کندی چندین دین دارند، در واقع 72% مردم بودایی، 14%مسلمان، 10% هندو و حدود 2% هم مسیحی هستند. این شهر به دست شورای شهر اداره می شود و دارای شهردار و تیم شورای خود است. انتخابات شورای شهرداری در کندی هر 5 سال یکبار صورت می گیرد. در راهنمای سفر به کندی تلاش کرده ایم تا تمام نکات مربوط به سفر را برای شما جمع آوری کنیم. با ما در آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید...

کندی-سریلانکا

موقعیت جغرافیایی کندی

از آنجایی که کندی یکی از مهمترین شهرهای سریلانکا به شمار می رود، بنابراین می توان متوجه شد که کندی در جزیره سری لانکا و در اقیانوس هند واقع شده است. کندی از پایتخت سریلانکا یعنی کلمبو فاصله زیادی ندارد و با فاصله چند ساعته از یکدیگر قرار گرفته اند به این ترتیب که با 2 ساعت رانندگی به راحتی می شود بین آنها رفت و آمد داشت. شهر کندی دومین شهر مهم و بزرگ کشور سری لانکا می باشد که در مرکز استان مرکزی این کشور جای خود را پیدا کرده. این شهر در دره ای به ارتفاع 600 متر قرار دارد که یکی از دلایل برجسته خوب بودن آب و هوای کندی به شمار می رود. چنانچه علاقه دارید برای سفر به شهری استوایی بروید که همواره هوای خنک و عالی دارد کندی تنها مقصد شما باید باشد.


موقعیت جغرافیایی کندی

تاریخچه کندی

با مطالبی که از تاریخ باستان کندی بر جای مانده است، مشخص می شود که این شهر توسط ویکراماباهو سوم یکی از پادشاهان سلطنت گامپولا ایجاد شده است. در واقع شهر کندی در قرن 15 میلادی بوجود آمده است و آخرین پایتخت پادشاهی 2500 ساله سریلانکا می باشد. انگلیسی ها در سال 1815 موفق شدند این شهر را بگیرند. البته باید بدانید که به دلیل موقعیت جغرافیایی و مکان قرار گیری، شهر کندی برای سال ها از دست متجاوزان در امان بماند. قابل ذکر است که شهر کندی اول کمی بالاتر از کندی امروزی قرار داشته است و نام آن سنکاداگالاپورا نام داشت.

تاریخچه کندی

آب و هوای کندی

محل قرارگیری کندی در سریلانکا است و سریلانکا هم در نزدیکی خط استوا می باشد، بنابراین می توان متوجه شد که کندی هم دارای آب و هوای استوایی است. البته ناگفته نماند با توجه به صحبت های قبل، به دلیل اینکه کندی در دره واقع شده است، در کل آب و هوای خنک تری نسبت به باقی شهرهای سری لانکا دارد. از دیگر دلایل خوب بودن هوا در این شهر می توان به قرار گرفتن آن در کنار رودخانه ماهاولی اشاره کرد. همچنین دورتادور شهر تپه های سرسبز با درختان استوایی قرار گرفته اند که همین دلیل هم باعث خنک تر شدن هوا می شود. در واقع باید گفت کندی یکی از بهترین شهرهای سریلانکا از نظر آب و هوایی به شمار می رود که می توانید از آب و هوای 4 فصل آن نهایت لذت را ببرید.

آب و هوای کندی

بهترین زمان سفر به کندی

از آنجایی که شهر کندی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، دارای هوای استوایی است و این به آن معناست که در طول سال تقریباً یک فصل دارد. آب و هوای استوایی در شرق آسیا به این شکل است که دو فصل گرم و گرم تر دارد، و به دلایلی که گفتیم کندی شهر خنکی به شمار می رود، بنابراین می توان گفت شما می توانید در هر زمان برای سفرتان برنامه ریزی داشته باشید. تنها مواقعی که ممکن است برایتان دردسر ساز باشد هنگام بارش های موسمی و فصل مانسون است. البته اگر از دسته از افرادی هستید که در باران حالتان خوب است و با بارش باران مشکلی ندارید بهترین زمان سفر به کندی سریلانکا همان زمان هایی است که بارش های موسمی اتفاق می افتد. بارش های موسمی و مونسون در واقع با بارش در شهرهای ما تفاوت های بسیار زیادی دارد، چرا که قطره های باران در مناطق استوایی گرم هستند و به آنها باران های گرم می گویند. باران های گرم حال و روحیه انسان را آرامش می بخشد.


بهترین زمان سفر به کندی

بهترین رستوران های کندی

شما چه به قصد شکم گردی و چه به قصد سفری عادی به شهر کندی رفته باشید، چشیدن غذاهای محلی و بین المللی و دریایی در این شهر می تواند یکی از جذاب ترین تفریح ها برای شما به شمار برود. رستوران های کندی تمام سلیقه ها را ساپورت می کند و با هر سلیقه ای هستید برای شما بهترین غذاها را در نظر گرفته است. با ما در آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید تا با هم چند مورد از بهترین رستوران های شهر کندی را مشاهده می کنیم.

رستوران رویال بار کندی (Royal bar & hotel restaurant): این رستوران برای علاقمندان به امتحان غذاهای محلی و سنتی کندی، مکانی بسیار مناسب و عالی به شمار می رود. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به کندی حتماً این رستوران را تجربه کنید چرا که نه تنها غذاهای عالی دارد، بلکه محیط و فضای آن بسیار آرام بخش و بی نظیر و زیبا است که دارای معماری و طراحی قدیمی می باشد.

رستوران دوا کوزین کندی (Theva cuisine): ویو و منظره این رستوران به فضای سرسبز و ساحل به خوبی اشتهای شما را باز می کند. این رستوران قطعاً یک انتخاب و تجربه عالی از رستوران گردی در کندی به شمار می رود. این رستوران دارای منوی بسیار گسترده و متتنوع است که شامل غذاهای دریایی، غذای محلی، غذای گیاهی و غذاهای اروپایی می باشد. در این رستوران غذایتان را در محیط و فضای آرام و زیبا و عالی همراه با سرویس دهی و ارائه خدمات فوق العاده میل خواهید کرد.

رستوران کندی هاوس (Kandy house): رستوران کندی هاوس یکی از به نام ترین و بهترین رستوران های شهر کندی می باشد. در این رستوران که در یک باغ سرسبز ساخته شده است و دارای فضای بسیار آرام و سبز و رمانتیک و عالی و بی نظیر است که می توانید یک روز عاشقانه و فوق العاده و دوستانه را در آن تجربه نمایید. نکته بسیار جالبی که درمورد این رستوران وجود دارد این است که در زمان های قدیم منزل آخرین وزیر پادشاه کندی ها بوده و امروزه به یک هتل و رستوران تبدیل شده است. 

رستوران ویلا روزا کندی (Villa rosa restaurant): چنانچه از دسته افرادی هستید که محیط های خلوت و آرام و دنج را برای میل کردن غذا انتخاب می کنید، این رستوران قطعاً یک انتخاب عالی برای شما به شمار می رود. این رستوران در هتل ویلا روزا قرار دارد و منظره شگفت انگیزی از شهر کندی را به شما نشان خواهد داد. قابل ذکر است که این رستوران فوق العاده غذاهای محلی و سنتی کندی دارد که طعم آنها را هرگز فراموش نخواهید کرد.

رستوران سالا تای کندی (Sala thai): این رستوران یک رستوران عالی و کم نظیر در کل سریلانکا است که دارای منوی بسیار متنوع از غذاهای گیاهی است. کیفیت درجه یک غذا با قیمت کم و به صرفه باعث شده که این رستوران معروف شود و میزبان مردم محلی و البته توریست ها و مسافران بسیار زیادی شود.

بهترین هتل های کندی

از آنجایی که کندی یکی از مقاصد گردشگری بسیار عالی و معروف در جهان شناخته شده است، دارای هتل های خیلی خوب برای گردشگران است. به دلیل موقعیت جغرافیایی که این شهر دارد، اکثر هتل های آن دارای چشم انداز دریا هستند که همین امر برای توریست ها و گردشگران جذابیت بسیار زیادی ایجاد می کند. هتل های کندی با معماری زیبا و منظره ای رویایی، تجربه یک سفر لوکس و بی نظیر را برای شما رقم خواهد زد. با ما همراه باشید تا چند نمونه از بهترین هتل های کندی را ببینیم و با آنها آشنا شویم.

هتل ارلز رجنسی کندی (Earls regency): این هتل 5 ستاره زیبا یکی از بهترین هتل های شهر کندی به شمار می رود که بالای رودخانه ماهاولی قرار گرفته است. هتل ارلز رجنسی کندی محیطی دلباز و سرسبز دارد که توسط منطقه کوهستانی محاصره شده است. امکانات رفاهی این هتل به قدری متنوع و زیاد است که این امر باعث شده لقب بهترین هتل شهر را به خود اختصاص دهد. در این هتل هر فعالیت تفریحی که بخواهید برایتان فراهم است و همچنین می توانید در آنجا ریلکس کرده و از آرامش محیط نهایت لذت را ببرید.

هتل گرند کندیان (The grand kandyan): هتل 5 ستاره گرند کندیان یکی دیگر از بهترین هتل های کندی می باشد که دارای امکانات رفاهی متعددی برای مسافران است. تمام اتاق های این هتل دارای پنجره های قدی و عالی است که شما می توانید از چشم انداز بسیار زیبای اتاق خود نهایت لذت را ببرید. فاصله کم هتل گرند تا جاذبه های گردشگری کندی باعث شده تا مسافران زیادی به آنجا بروند زیرا به راحتی به مناطق اطراف رفته و از مکان های دیدنی کندی بازدید می کنند. فاصله این هتل تا فرودگاه 85 کیلومتر می باشد.

هتل رویال کلاسیک ریزورت کندی (Royal classic resort kandy): این هتل زیبا و معروف از بهترین هتل های شهر کندی به شمار می رود که دارای 30 اتاق می باشد. امکانات متعدد و بی نظیری که در اختیار مسافران قرار می دهد باعث شده تا جای خود را در دل همگان جا کند. منظره شگفت انگیز و رمانتیکی که دارد نیز از جذابیت های دیگر این هتل محسوب می شود. ولیکن از اصلی ترین دلایل محبوبیت هتل رویال کلاسیک این است که به مراکز خرید و جاذبه های توریستی کندی دسترسی بسیار راحتی دارد. فاصله این هتل از فرودگاه 87.5 کیلومتر می باشد.

رژه در کندی سریلانکا

شهر کندی دارای معابد و اماکن مقدس بسیار زیادی است که در سرتاسر شهر پراکنده هستند. مردم بودایی که بیشترین درصد مردم کندی را شامل می شوند، برای مقدساتشان احترام بسیار زیادی قائل هستند. همچنین توریست ها و گردشگران تور کندی نوروز 1403 نیز از تورلیدر خود خواهند شنید که آنها هم موظف هستند به مقدسات آنها احترام بگذارند و یک سری کارها را نباید در مکان های مقدس انجام داد و از طرفی همچنین باید کارهایی را انجام دهید. نکته بسیار جالب و قابل توجه در مورد شهر کندی این است که یکی از با عظمت ترین مراسم رژه در دو ماهه اول تابستان برپا می شود. این رژه یکی از با قدمت ترین و باستانی ترین نمایش ها در آسیا به شمار می رود که از اصلی ترین دلایل سفر توریست ها و مردم به این شهر نیز محسوب می شود. در این رژه گروهی از نوازندگان همراه با بیشتر از 100 فیل طی مراسمی شاد همراه با موزیک صندوقچه طلایی دندان مقدس را حمل می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم سفرتان برای تور کندی زمستان 1402 را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید در این مراسم شرکت کرده و از آن نهایت لذت را ببرید.


رژه کندی

فرودگاه کندی سریلانکا

کندی یک فرودگاه محلی دارد که نزدیک محله کانداساله قرار گرفته است و دسترسی خط هوایی مستقیم به فرودگاه بین المللی کلمبو دارد. فرودگاه در شهر کندی جهت تسهیل رفت و آمد گردشگران و توریستان سرتاسر دنیا تاسیس شده است. مسافران برای رفتن به کندی از راه هوایی، ابتدا می بایست به کلمبو رفته و سپس با یک بلیط داخلی به کندی برسند. در واقع باید بدانید فرودگاه شهر کندی بین المللی نیست و از شهرها و کشورهای دیگر به صورت مستقیم پرواز به آن انجام نمی شود، بنابراین باید ابتدا به کلمبو رفته و بعد به کندی برسید.

فرودگاه کندی

جاذبه های گردشگری کندی

همانطور که گفتیم شهر کندی دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی است و اکثر آنها مکان های مذهبی و مقدس هستند. ولیکن به دلیل رونق صنعت گردشگری و زیاد شدن روز به روز تعداد توریست در این شهر، جاذبه های گردشگری متعددی برای گردشگران ساخته و به بهره برداری می رسد تا بهترین خاطره و تجربه از سفرشان به کندی رقم بزنند. در ادامه با مهمترین و بهترین جاذبه های دیدنی کندی سریلانکا بیشتر آشنا می شویم، با ما همراه باشید.

معبد دندان مقدس (temple of the sacred tooth relic)
نزدیک به قله آدم در شهر کندی قلعه ای وجود دارد که نام آن دالادا ماگی گاوا است و در آن دندان مقدس بودا نگهداری می شود. این معبد به همراه چند معبد و موزه با سقف طلا کاری شده یکی از برترین مکان های گردشگری کندی به شمار می رود. در طول سال های اخیر چند سازه و بنا با این مجموعه اضافه شده است. در موزه نزدیک این معبد فیل مومیایی بسیار بزرگی نگهداری می شود و شما با رفتن به یک معبد می توانید چند جاذبه را یکجا ببینید. در معبد دندان مقدس مرحله به مرحله مومیایی شدن فیل را به تصویر کشیده اند که بسیار جالب است. این معبد همه روزه از ساعت 8:30 الی 5 عصر باز است.


معبد دندان مقدس کندی

باغ گیاه شناسی پرادنیا کندی (Peradeniya royal garden)
یکی از بهترین باغ های گیاه شناسی سریلانکا، پرادنیا می باشد که امروزه توجه گردشگران و توریست ها را به خود جلب کرده است. این باغ قدمت بسیار زیادی دارد و از مکان های باستانی شهر به شمار می رود. انگلیسی ها در زمان استعمار کندی، تغییراتی در ظاهر آن ایجاد نمودند. باغ گیاه شناسی پرادنیا در غرب شهر کندی و در فاصله 5.5 کیلومتری شهر واقع شده است. پیشنهاد می کنیم در تور کندی پاییز 1402 کندی خود حتماً به این باغ سر بزنید و از محیط آن نهایت لذت را ببرید. در این مکان بیش از 4000 نوع گیاه اعم از انواع گونه گل ارکیده قرار دارند که به خوبی روحی تازه به شما می بخشد. شما می توانید در این باغ انواع ادویه را سوغاتی خریداری کنید. این مکان زیبا همه روزه از ساعت 8 صبح الی 5:30 عصر باز می باشد.

باغ گیاهشناسی کندی

دریاچه کندی (kandy lake)
یکی از بهترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری کندی دریاچه ای است که به دست بشر ساخته شده و کاملاً مصنوعی می باشد. این دریاچه مصنوعی به فرمان آخرین پادشاهی به نام ویکراما راجاسین در سال 1807 در نزدیکی معبد دندان مقدس ساخته شد. این دریاچه مصنوعی را با نام اقیانوس شیری نیز می شناسند. درباره این دریاچه حفاظت شده افسانه های بسیاری وجود دارد. بازدید از این دریاچه در میان شلوغی و هیاهو شهر، آرامش بسیار زیادی برایتان به ارمغان خواهد آورد. این دریاچه همه روزه و 24 ساعت شبانه روز باز است و می توانید از آرامش موجود آن نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دریاچه کندی- سریلانکا

کلیسای سنت پاول در کندی (saint paul's church kandy)
این کلیسا در مجموعه معبد دندان مقدس واقع شده است و در سال 1848 به بهره برداری رسیده است. در واقع باید بگوییم کلیسای سنت پاول جهت قدرت نمایی انگلیسی ها بنا شده بود ولیکن امروزه به یک جاذبه گردشگری و نمایشگاه بزرگ از معماری استعماری آن زمان مبدل شده است. مجموعه معبد دندان مقدس مکانی مقدس برای مردم شهر است و گردشگران می توانند نمونه ای بی نظیر و فوق العاده ار میراث چند ملیتی را به چشم ببینند. این کلیسا با 150 سال قدمت دارای فضای بزرگ و جادار و معماری ساده و زیبایی می باشد.

کلیسای-سنت-پاول کندی


مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX