راهنمای سفر به باتومی

راهنمای سفر فریبا آردم 11 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

این روزها مردم از سرتاسر دنیا اشتیاق بسیار زیادی پیدا کرده اند تا سفر کنند و شهرها و کشورهای دیگر را ببینند و تجربه های جدید کسب کنند. امروزه گرجستان یکی از کشورهای مهم گردشگری شناخته شد ه است و سالانه میزبان میلیون ها توریست می باشد. باتومی یک شهر ساحلی و عالی به عنوان مقصد گرشگران در گرجستان می باشد. باتومی یک شهر مدرن و زیبا در این کشور است که در جنوب غربی گرجستان قرار گرفته است. این شهر قدیمی و باستانی در قرن هشتم میلادی تاسیس شده است. این شهر به عنوان مرکز حمل و نقل دریایی و یک بندر بسیار مهم در منطقه به شمار می رود که هر روزه در حال پیشرفت و توسعه است. پالایشگاه نفتی که در باتومی وجود دارد و صنایع مهم دیگر از جمله ماشین سازی، کارخانه کشتی سازی و کارخانه مبلمان سازی و البته بسیاری از صنایع سبک باعث شده تا از نظر صنعتی توسعه بسیار زیادی داشته باشد، ولیکن نباید صنعت گردشگری این شهر را نیز نادیده گرفت، باتومی یک استراحتگاه، تفرجگاه بسیار عالی و زیبا و همچنین یک شهر ساحلی جذاب شناخته شده است. این شهر زیبا برای افرادی که علاقه دارند در سفرشان آرامش بی اندازه را تجربه کنند، مقصد عالی محسوب می شود. در این شهر باغ های بسیار زیبای زیادی را خواهید دید، در کوچه پس کوچه های شهر گیاهان عجیب و غریب بسیاری می بینید که به تنهایی جذابیت های فوق العاده ای را برای گردشگران ایجاد می کند. در قسمت شمالی شهر یک باغ گیاه شناسی وجود دارد که گیاهان نیمه گرمسیری و گرمسیری بسیار زیادی را در خود جای داده است و برای توریست ها جالب توجه می باشد. باتومی به مرکز مرکبات و چای نیز شهرت دارد که با رفتن به اطراف شهر می توانید از مزارع چای دیدن نمایید. در این راهنمای سفر به باتومی قصد داریم با شما قدم به قدم با باتومی آشنا شویم. با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید.


راهنمای-سفر-به-باتومی

موقعیت جغرافیایی باتومی

باتومی دمین شهر بزرگ گرجستان می باشد که تا آخرین آمار در سال 2017 جمعیتی حدود 122 هزار نفر داشته است. این بندر معروف در قسمت جنوب غربی گرجستان و مجاورت دریای سیاه واقع شده است. باتومی در منطقه نیمه گرمسیری و در نزدیکی رشته کوه بزرگ قفقاز قرار دارد که از نظر طبیعت به بهشت کوچک گرجستان شهرت پیدا کرده است. این بندر مهم که در حاشیه دریای سیاه واقع شده، سالانه میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر و توریست می باشد.

موقعیت-جغرافیایی-باتومی

تاریخچه باتومی

باتومی که یکی از قدیمی ترین و استراتژیک ترین شهرهای دنیا به شمار می رود، دروازه دریایی گرجستان نیز می باشد. شهر باتومی 2هزار سال قدمت دارد و یک شهر باستانی و تاریخی در جهان به شمار می رود. کارهایی که باستان شناسان بر روی ورودی شهر و محدوده رودخانه انجام داده اند، نتایج بدست آمده حاکی از آن است که مردم در هزاره اول تا دوم پیش از میلاد مسیح در این شهر سکونت داشته اند. بعد از فروپاشی پادشاهی گرجستان در قرن پانزدهم، باتومی به شاهزادگان گوریلی رسید. عثمانی ها (ترک ها) در سال 1547 این شهر را فتح کردند، که چندین بار باتومی توسط گرجی ها پس گرفته شد و آخرین بار سال 1723 به تسلط ترک ها درآمد. بر اساس معاهده "سن استفانو" در سال 1878 شهر باتومی و کل منطقه آجارا به امپراطوری روسیه پیوست. باتومی تا سال 1886 یک بندر آزاد بوده است. در نهایت پس از فراز و نشیب های بسیار زیاد، پس از آغاز جنبش آزادی بخش ملی گرجستان در سال 1989-1991 و برقراری استقلال گرجستان، شهر باتومی نیز تا امروز یکی از شهرهای معروف و مهم گرجستان به شمار می رود.


تاریخچه-باتومی

سواحل مهم باتومی

همانطور که گفتیم باتومی در کرانه دریای سیاه و در کشور گرجستان واقع شده است که به دلیل داشتن سواحل بی نظیر، آب و هوای معتدل، داشتن طبیعت فوق العاده و البته جاذبه های دیدنی بسیاری که دارد، یکی از مقاصد پر رفت و آمد در دنیا محسوب می شود. برای شنا و استفاده از ورزش های آبی می بایست فصل بهار و تابستان به این شهر سفر کرد ولیکن استفاده از مناظر زیبا و محیط آرام و دنج ساحل هر زمانی که به باتومی سفر کنید نیز عالی است. نوار ساحلی در شهر باتومی شکل های مختلفی دارد که می توانید به تمامی آنها در مناطق مختلف رفته و از آنها نهایت لذت را ببرید، متفاوت بودن نوار ساحلی در باتومی به این شکل است که در قسمتی ساحلی با شن های طلایی می بینید و در قسمتی ساحل صخره ای را خواهید دید. بنابراین با هر سلیقه ای باشید، باتومی می تواند به خوبی شما را راضی نگاه دارد. از جهت امکانات نیز سواحل باتومی با بهترین امکانات و خدمات کاملاً مجهز است و به نحو عالی و بی نقص میزبان تمام مسافران و توریست ها می باشد. در اینجا چند مورد از بهترین سواحل باتومی در تور باتومی پاییز 1402 را معرفی می کنیم تا در سفرتان بهترین راهنمایی را داشته باشید.
ساحل شهری باتومی
ساحل اورکی
ساحل کواریاتی
ساحل گونیو
ساحل سارپی
ساحل بهشت سبز


سواحل-باتومی

بهترین رستوران های باتومی

رفتن به رستوران در سفر یکی از جذاب ترین و جالب ترین جاذبه های گردشگری هر مکانی است که به آن سفر کرده اید. رستوران های باتومی و در کر گرجستان از مهمترین و اصلی ترین دلایلی است که مسافران بسیار زیادی را به این شهر و کشور می کشاند چرا که عطر و طعم غذاهای سنتی و اصیل گرجی زبانزد خاص و عام می باشد. باتومی یکی از محبوب ترین و بهترین شهرهای گرجستان می باشد و طبیعی است که برای جذب بیشتر مسافر در ساخت و بهره برداری رستوران های عالی کم نگذارند. در باتومی اصلاً نیازی نیست نگران وعده های غذایی باشید چرا که چنانچه به امتحان کردن غذاهای سنتی علاقه ای هم نداشته باشید رستوران های بین المللی با غذاهای عالی در انتظار شما خواهد بود. ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم حتماً غذاهای قدیمی گرجی را تست کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. رستوران های باتومی در رنج های مختلف با غذاهایی شگفت انگیز می توانند هر سلیقه ای را راضی نگه دارد و به شما تجربه ای بی نظیر و عالی بدهد. با ما همراه باشید تا با چند مورد از بهترین رستوران های باتومی آشنا شویم.
رستوران مارکوپولو (Marco polo)
رستوران داکوری (Daiquiri family)
رستوران اسکای 360 (Sky 360)
رستوران سولو پیتزا (Solo pizza)
رستوران گوستی گاستروبار (Gosti gastrobar)
رستوران قلب باتومی (Heart of batumi)
رستوران چاچا تایم (Chacha time)
رستوران نفل اسکای (Nephele sky)
رستوران تراس ادمیرال (The admirals terrace)

بهترین هتل های باتومی

از مهمترین و سخت ترین قسمت های سفر انتخاب محل اقامت به شمار می رود. شما می بایست قبل از برنامه ریزی سفرتان ابتدا بهترین محل برای اقامت را پیدا کرده و انتخاب نمایید. در واقع بسیار مهم است که در جایی اقامت کنید که برای شما از هر جهتی مناسب باشد تا در سفرتان آرامش داشته باشید. آژانس مسافرتی ابرآسا می تواند بهترین هتل های باتومی را برای شما رزرو کند تا در سفرتان لذت اقامت در اقامتگاه های لوکس را ببرید. اقامتگاه انتخابی شما می بایست از هر نظر برای شما مناسب و مفید باشد، هم از نظر راحتی، تمیزی، نزدیک بودن به مرکز شهر، امکانات رفاهی و... در این قسمت باهم چند مورد از بهترین هتل های باتومی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید یک انتخاب ایده آل برای خود و همراهانتان در سفر داشته باشید.
هتل ویندهام باتومی (Wyndham hotel)
هتل دیوان باتومی (Divan Hotel)
هتل اسکای تاور باتومی (Skytower hotel batumi)
هتل هیلتون باتومی (Hilton hotel batumi)
هتل رادیسون بلو ایوریا باتومی (Radisson blu ivuria hotel)
هتل شرایتون باتومی (Sheraton hotel batumi)
هتل کلاسیوم مارینا باتومی (Colosseum marina hotel batumi)

هتل-های-باتومی

انواع تور و ویزای باتومی

برای رفتن به شهر زیبای باتومی می توانید از طریق مختلف اقدام کنید. آسان ترین و بهترین راه هوایی است که مستقیم و در کمترین زمان ممکن به فرودگاه باتومی خواهید رسید. از راه زمینی اگر اقدام کنید با وجود اینکه ممکن است در هزینه هایتان صرفه جویی شود، ولیکن زمان بسیار زیادی از شما خواهد گرفت و از طرفی راه برایتان طولانی می شود. رفتن به باتومی برای ایرانیان نیازمند ویزا است که متناسب با نوع رفتن و سفرشان این ویزا تعریف های مختلفی دارد. شما می توانید انواع ویزا باتومی و در واقع گرجستان را در راهنمای سفر به گرجستان مطالعه نمایید. در مورد تور هم باید بدانید که برای رسیدن به باتومی تورهای مختلف در رنج قیمتی متفاوت وجود دارد که می توانید متناسب با زمان و بودجه ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. توجه کنید کارشناسان ما در آژانس گردشگری ابرآسا می توانند بهترین پیشنهادها را برای شما داشته باشند، کافی است با آنها تماس بگیرید.

ویزای-باتومی

بهترین مراکز خرید باتومی

همه این موضوع را می دانیم که در سفر چنانچه خریدی نباشد، آن سفر هرگز تکمیل نخواهد شد. در واقع یکی از مهمترین جاذبه های توریستی یک شهر خرید کردن و گشتن در مراکز خرید و بازارهای محلی آن شهر به شمار می رود. باید توجه داشته باشید فرهنگ مردم ارتباط مستقیمی به بازارهای آنجا دارد و شما به راحتی می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم در مراکز خرید و بازارها آشنا شوید. خرید کردن یکی از کارهایی است که بسیار لذت بخش می باشد و می تواند هر گردشگر و توریستی را راضی نگه دارد. خرید کردن می تواند تنها جنبه یک یادگاری کوچک برای خود و یا عزیزانمان باشد که پس از سفر خاطرات آن سفر را با خود همراه دارد. حال در این قسمت با ما همراه باشید تا با بهترین و معروف ترین بازارها و مراکز خرید باتومی آشنا شویم تا در سفرتان از آنها بیشترین استفاده را نمایید.
بازار پوشاک هوپا که یک بازار محلی و قدیمی است که در آن پوشاک و سوغاتی و کالاهای خانگی می توانید تهیه نمایید.
باتومی مال که در مرکز باتومی قرار دارد و هر چیزی بخواهید در آن می یابید.
مرکز خرید مترو سیتی باتومی که در قسمت جدید جنوب غربی شهر احداث شده و انواع فروشگاه ها را دارد.
مرکز خرید دریای سیاه که در واقع بیشتر از 20 فروشگاه متنوع دارد و یک سوپرمارکت بسیار بزرگ و معروف در باتومی به شمار می رود.
مرکز خرید باتومی پلازا که یک مجموعه چند منظوره است و در خود فروشگاه، واحد های تجاری و اداری و تفریحی و البته یک هتل را جای داده است.
مرکز تجاری مسکو که یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که می خواهند مقرون به صرفه و ارزان خرید کنند، در این مرکز خرید هر چیزی بخواهید یافت می شود.
بازار آنتیک باتومی برای افرادی که به اجناس دست دوم و قدیمی علاقه دارند بسیار مناسب است.


مراکز-خرید-باتومی11

جاذبه های گردشگری باتومی

باتومی با وجود کوچک بودنش جاذبه های متعدد و بسیاری دارد که هر گردشگری را به خود جذب می کند. همانطور که گفته شد یکی از شهرهای مهم و محبوب گرجستان، باتومی است که در سال های اخیر در صنعت گردشگری و توریست پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. باتومی، بهشت کوچک گرجستان، شهری است که به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و عالی یک مقصد گردشگری فوق العاده برای تعطیلات و دیگر ایام سال می باشد. چنانچه به سفر علاقه دارید حتماً باید به باتومی نیز سر بزنید و از آن دیدن نمایید. از آنجایی که قدمت شهر باتومی بسیار زیاد است، می توان حدس زد که علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاهای دیدنی قدیمی و تاریخی زیادی نیز دارد، بنابراین برای علاقمندان به تاریخ و باستان شناسان نیز مقصد خوبی محسوب می شود. باهم چند مورد از بهترین و محبوب ترین جاذبه های توریستی باتومی را بشناسیم.
باغ گیاه شناسی باتومی
سواحل باتومی
آبشار ماخونتستی
بلوار باتومی
قلعه گونیو
میدان اروپا
پارک 6 مه
بندر باتومی
شهر قدیم باتومی


جاذبه-های-گردشگری-باتومی-(1)1

اطلاعات ضروری باتومی

باتومی در کشور گرجستان قرار گرفته است، از این بابت که گرجستان در زمان های دور جزئی از خاک ایران بوده، فرهنگ مردمش بسیار نزدیک به ایرانی ها می باشد. ولی برای سفر همانند تمام نقاط دیگر دنیا باید نکاتی را رعایت کنید که در سفرتان دچار مشکل نشوید. اطلاعات ضروری هر شهر و کشور با دیگر جاهای دنیا متفاوت است و چنانچه شما از آنها مطلع نباشید، ممکن است دچار سردرگمی و مشکلات متعددی در سفرتان شوید و نتوانید به خوبی از سفر خود یاد کنید. بنابراین آژانس توریستی ابرآسا برای شما اطلاعاتی را جمع آوری کرده است تا بتوانید خاطرات بسیار خوشی از سفرتان به تور باتومی زمستان 1402 برای خود و همراهانتان رقم بزنید.
زبان: مردم باتومی به زبان گرجی سخن می گویند.
دین: اکثر مردم باتومی مسیحی ارتدکس هستند ولیکن در کل همانند بسیاری از شهرهای دنیا چند مذهبی به شمار می رود.
واحد پول: لاری (GEL)

اطلاعات-ضروری-باتومی

بایدها و نبایدهای سفر به باتومی

با وجود اینکه مردم باتومی بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و تمام تلاششان را می کنند تا سفر عالی برای شما رقم بزنند تا خاطرات فوق العاده ای در شهرشان بسازید و همیشه در ذهن داشته باشید، بهتر است در سفرتان به باتومی نکاتی را رعایت کنید تا آنها را آزار ندهید و کدورتی بینتان پیش نیاید.
مردم گرجستان به صورت کلی در هر شهری که باشند بسیار مراقب لباس پوشیدنشان هستند و لباس های باز را نمی پسندند، درست است که برای شما هیچ محدودیتی ایجاد نمی کنند ولیکن بهتر است شما نیز لباس های مناسب بر تن کنید، با وجود اینکه شهر ساحلی است شما می توانید در ساحل ها و پلاژها هر لباسی که دوست دارید بر تن کنید ولیکن داخل شهر لباس مناسب بپوشید.
مردم باتومی بسیار مهمان نواز و صمیمی هستند و به شما بسیار احترام می گذارند، بهتر است موقع تعارف کردن و لطفشان، از آنها تشکر و قدردانی کنید.
مردم این شهر نیز همانند دیگر شهرهای گرجستان بسیار آدم های مذهبی و پایبند تاریخ و گذشته خود هستند، بنابراین بسیار مراقب باشید تا اعتقادات و سنت های آنها را به تمسخر نگیرید.


سوغاتی های باتومی

باتومی یکی از شهرهای مهم و معروف گردشگری در دنیا شناخته شده است و در چند دهه اخیر سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی شده است. محبوبیت بیش از اندازه آن به دلیل داشتن جاذبه های توریستی طبیعی است که دارد. با وجود تاریخ غنی و قدمت زیادی که دارد، محصولاتی در این شهر وجود دارد که در مکان های دیگر دنیا آنها را اصلاً نبینیم. در واقع تعریف درست سوغاتی نیز همین است، در یک مکان چیزی یا وسیله ای خریداری کنیم که در محل سکونت خودمان نباشد و هر بار با دیدن آن خاطرات سفر و خرید آن را به یاد بیاوریم. در این بخش برایتان لیستی از بهترین سوغاتی باتومی را آماده کردیم تا در سفرتان به تور باتومی نوروز 1403 بتوانید به راحتی انتخاب درستی داشته باشید و از خرید سوغاتی برای خود و عزیزانتان نهایت لذت را ببرید.
زیورآلات میناکاری که کار دست هنرمندان باتومی است.
شال های پشمی و اکسسوری های دست ساز
پنیر، شاید برایتان عجیب باشد ولی یکی از بهترین خوراکی های گرجستان پنیرش است.
جوراب با طرح خینکالی که از محبوب ترین غذاهای گرجستان می باشد.
ادویه باتومی و در واقع کل گرجستان که به غذاها عطر و طعمی بی نظیر می بخشد.
زیور آلات نقره با بهترین عیار و کیفیت.
رومیزی های سنتی با طرح های شگفت انگیز و زیبا.
مجسمه و اشیای سرامیکی که تنها در این شهر و کشور شاهد آنها هستید.
لباس های سنتی که کمی تغییرات مدرن داشته اند.

سوغاتی-های-باتومی11

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX