بنتوتا، شهری ساحلی زیبا در سریلانکا

راهنمای سفر فریبا آردم 06 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

بنتوتا معروف به شهر موج های بلند، سواحل بی انتها، ارزان قیمتی، شهر تاریخی و باستانی، چای معروف، مردم مهمان نواز، غذاهای خوشمزه و گوناگون و چای معطر معروف در جزیره سریلانکا واقع شده است. در کل سریلانکا و شهرهایش روز به روز بیشتر در دل گردشگران از سرتاسر دنیا جا باز می کند. بنتوتا با سرعت باور نکردنی رو به رشد و توسعه صنعت توریست در حرکت است. طبیعت فوق العاده، تاریخ و فرهنگ چندین ساله این شهر باعث می شود که نتوان به راحتی از دیدن آنها گذشت بنابراین گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از آنها به شهر بنتوتا سفر می کنند. باید در مورد بنتوتا بگوییم شهری است که شبیه آن در دنیا بسیار کم است و قطعاً سفر به آن را نمی توانید از ذهن بیرون کنید. در سرتاسر دنیا کشورهای بسیار کمی وجود دارند که با وجود وسعت کم، چندین میراث فرهنگی و تاریخی جهانی یونسکو برای آنها ثبت شده باشد، ولیکن سریلانکا یکی از آنها به شمار می رود. حدود 2 هزار سال فرهنگ و قدمت این سرزمین باعث شده تا همه شهرهای سری لانکا مناطق خاص و زیبای تاریخی و معبدهای باستانی داشته باشد و همواره برای گردشگران جذابیت های بی نظیری رو کند. در سریلانکا فاصله کم بین شهرها، سفر بین شهری در این کشور را بسیار راحت کرده است. بنابراین می توانید به راحتی سفر به چند شهر آن را برنامه ریزی کنید. معروف ترین تور گردشگری سریلانکا تور کلمبو کندی بنتوتا است که به صورت همزمان برگزار می شود. سفر بین شهری در این کشور خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری فوق العاده به شمار می رود. بنتوتا شهری در جنوب سریلانکا است که به دلیل داشتن ساحل پهناور و البته مکان های دیدنی بسیار زیاد، شهرت زیادی بین توریست ها در سرتاسر دنیا پیدا کرده است. ما در راهنمای سفر به بنتوتا قصد داریم با شما قدم به قدم با بنتوتا آشنا شویم. با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید.


بنتوتا سریلانکا

موقعیت جغرافیایی بنتوتا

شهر بنتوتا یکی از شهرهای مهم و پر گردشگر جزیره سریلانکا است که در جنوب کشور سری لانکا واقع شده است. بنتوتا دقیقاً در بین دو شهر بزرگ کلمبو و گال قرار گرفته است. بنتوتا در کل شهر کوچکی است که که در گذشته ها اقامتگاه و بندر بسیار مهمی به شمار می رفته. جمعیت این شهر حدود 37 هزار نفر می باشد. به عبارتی باید بگوییم بنتوتا قسمتی از شهر گال محسوب می شود.

موقعیت جغرافیایی بنتوتا

تاریخچه بنتوتا

در گذشته های دور و دوران باستان بنتوتا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است، این موضوع را می توان در معابد با عظمت و با شکوهی که دارد متوجه شد. این شهر بر اساس افسانه ای قدیمی نام گذاری شده که در آن یک موجود اهریمنی به نام بم در سرزمینی به نام توتا حکومت می کرد، این دو کلمه را باهم ادغام کرده اند و نام بنتوتا را اینگونه انتخاب نمودند. پیشرفت و توسعه شهر بنتوتا و تبدیل به شهر امروزی از قرن ششم میلادی آغاز شد. در دوران استعمار پرتغالی ها بنتوتا نیز همانند دیگر شهرهای جزیره، به دست آنها افتاده بود و پس از آن سنگرگاه های پرتغالی در زمان تجاوز هلندی ها، تبدیل به اقامتگاه هایی برای افراد شده بود که در آنها استراحت می کردند. در این دوره بخش اصلی اقتصاد بنتوتا را صنعت گردشگر تامین می کند.


تاریخچه بنتوتا

آب و هوای بنتوتا

سریلانکا در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است و دارای آب و هوای استوایی است، از آنجایی کشور پهناوری نیست، می توان گفت تمام کشور دارای یک آب و هوا می باشند. بنابراین بنتوتا آب و هوای استوایی دارد. در کل بنتوتا و دیگر شهرهای  سریلانکا دارای دو فصل هستند، گرم و گرم تر، و یا بارانی و غیر بارانی. نمی توان گفت خشک چرا که به دلیل قرار گیری سریلانکا در اقیانوس هند، در کل همواره شرجی هستند. در سراسر سال اختلاف دما بیشتر از 3و4 درجه بیشتر نیست. فصل مانسون و یا بارش های موسمی فصلی است که در سال 2 بار می باشد. در این فصل بارش های شدید باران در هوای گرم را شاهد خواهید بود.

آب و هوای بنتوتا

بهترین زمان سفر به بنتوتا

از آنجایی که بنتوتا دارای آب و هوای استوایی است، در تمام طول سال می توان برای سفر به این شهر زیبا برنامه ریزی کرد. ولیکن برای سهولت در انتخاب زمان مناسب بر اساس سلیقه و علایق خودتان، ماه تا ماه بررسی کرده ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از بهترین زمان های سفر به بنتوتا از ماه اکتبر تا آوریل به شمار می رود. آب و هوا در این موقع از سال برای هر نوع فعالیت و تفریح و ورزش آبی مناسب است. از ماه مه تا سپتامبر یکی از مواقع پر باران و به اصطلاح فصل بارانی در شهر بنتوتا است. در این فصل موقعیت برای تفریح و فعالیت های آبی مناسب نیست. چنانچه در این بازه زمانی عازم بنتوتا هستید، حتماً با خود چتر ببرید. افراد سلیقه های بسیار متفاوتی دارند، بسیاری سفر می کنند تا از ورزش های آبی استفاده کنند و علاقه ای به بارش باران ندارند، و از طرف دیگر افرادی هستند که علاقه دارند در هوای بارانی از این شهر دیدن نمایند و تجربه متفاوتی را برای خود و همراهانشان رقم بزنند. البته قابل ذکر است که به دلیل گرم بودن همیشگی هوا، باران های موسمی نیز گرم هستند. در واقع نباید تصور کنید بارش های بنتوتا همانند بارش در محل سکونت شماست، چرا که قطرات باران در آنجا گرم هستند و اگر به صورت ملایم باران ببارد می تواند حس و حال بی نظیری بهتان دست دهد.

بهترین زمان سفر به بنتوتا

بهترین رستوران های بنتوتا

بنتوتا یک شهر ساحلی و یک مقصد گردشگری بی نظیر برای گردشگران تور بنتوتا پاییز 1402 به شمار می رود که با داشتن سواحلی شنی سفید و طلایی خود را در دل توریست ها به خوبی جای کرده است. تفریح های متنوعی که این شهر برای گردشگران در نظر گرفته یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری بنتوتا محسوب می شود، رفتن به رستوران و تست کردن غذاهای متنوع نیز از بهترین تفریح های جذاب در سفر می باشد. در کل میل کردن غذا و خوراکی در سرتاسر دنیا یک تفریح عالی به شمار می رود. حال باهم بهترین رستوران های بنتوتا را بررسی می کنیم تا در سفرتان از این تفریح غافل نشوید.

رستوران بنتوتا راک بیچ (Bentota Rock beach): این رستوران با غذاهای دریایی، آسیایی و گیاهی که دارد جزو بهترین رستوران های شهر بنتوتا شناخته شده است. این رستوران از ساعت 9 صبح الی 11 شب یکسره در حال ارائه خدمات به مشتریان خود است. می توانید وعده های نهار، میان وعده و شام را در این رستوران میل نمایید و تجربه عالی برای خود رقم بزنید.

رستوران پییر 88 ریور (Pier 88 river): در این رستوران که غذاهای دریایی و آسیایی دارد، می بایست از محیط آن نهایت استفاده را ببرید. این رستوران در کنار رودخانه بنا شده است و با دادن غذاهای کلاسیک و خوراک محلی و ساندویچ های غربی می تواند به خوبی نیاز مشتریان خود را تامین کند.

رستوران بریز (Breeze): این رستوران غذاهای اروپایی، دریایی و آسیایی دارد که با این منوی گسترده ای که دارد می تواند به خوبی نیاز و سلیقه هر کس را پاسخ دهد. مواد اولیه که برای خوراکش دارد همه از مواد تازه و عالی می باشد. باید بدانید که این رستوران متعلق به هتل است ولیکن استفاده از آن برای عموم آزاد است حتی افرادی که در آن هتل اقامت ندارند.

رستوران آوانهالا بیچ (Awanhala beach): این رستوران با داشتن معماری و طراحی روستایی و سنتی که دارد، از جذاب ترین رستوران های بنتوتا می باشد چرا که در ساحل ساخته شده است و مکانی رویایی و رمانتیک است. منوی این رستوران دریایی و غذاهای محلی می باشد.

رستوران دریایی مالیز سیفود (Mallis seafood): یکی از دلایلی که این رستوران بسیار مهم و خاص شده است، کیفیت غذاهای خاص و دریایی و البته موقعیت مکانی است که دارد. رستوران مالیز سیفود مشرف به یک فضای سرسبز بسیار بزرگ است که فضا و دید رستوران را رویایی می کند. منوی رستوران شامل غذای دریایی، گیاهی و گوشتی می شود.

بهترین هتل های بنتوتا

از آنجایی که بنتوتا یک مقصد گردشگری بسیار معروف و به نام برای مسافرین تور بنتوتا زمستان 1402 شمرده می شود، صنعت گردشگری در این شهر در حال پیشرفت های گسترده ایست، بنابراین می توان متوجه شد هتل های بسیار خوبی در چندین سال اخیر در بنتوتا ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند. حال باهم چند مورد از بهترین هتل های بنتوتا را مشاهده می کنیم تا در سفرتان بتوانید از آنها استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید.

مجموعه ویلایی جتوینگ سامان بنتوتا (Jetwing saman villas): یکی از متفاوت ترین و خاص ترین هتل های بنتوتا ویلاهای جتوینگ سامان می باشد چرا که روی صخره ای در لب دریا واقع شده است و منظره ای فوق العاده و رویایی و خاص را برای توریست ها و مسافران فراهم می کند. در این هتل می توانید هم منظره دریا را داشته باشید و هم منظره ای از جنگل و فضای سرسبز را مشاهده کنید و از اقامت خود نهایت لذت را ببرید.

سینامون بنتوتا بیچ (Cinnamon bentota beach): هتل 5 ستاره ای که با توجه به امکانات و موقعیت جغرافیایی و در کل از هر نظر می تواند مسافران را شگفت زده کند. شما کمتر جایی همانند این هتل را مشاهده خواهید کرد و با انتخاب آن به عنوان محل اقامتتان گزینه عالی و بی نظیری را برگزیدید. در این هتل هم می توانید از ساحل دنج و خصوصی و زیبا بهره ببرید و هم از رودخانه ای که در سمت دیگر هتل قرار دارد. در کنار رودخانه اسکله ای زیبا برای استراحت و تفریح قرار دارد که مسافران از آن استفاده کنند و تجربه شگفت انگیزی برای خود بسازند.


ریزورت اند اسپا تاج بنتوتا (Taj bentota resort & spa): این مجموعه که یکی از بهترین و معروف ترین هتل های شهر بنتوتا محسوب می شود، دارای ساحل اختصاصی دنجی است که فضای بزرگ و دلبازی دارد و معماری آن بسیار شیک و فوق العاده است. نکته بسیار جذابی که از این هتل می توان نام برد و به آن اشاره کرد، اتاق های بی نظیرش است که در کلاس های متفاوت هستند و هر کدام به نحوی خاص تزیین شده اند، تمام اتاق های این مجموعه بزرگ دارای تراس هستند.

ریزورت آوانی بنتوتا (Avani bentota resort): مجموعه ریزورت آوانی دارای 75 اتاق و سوئیت می باشد که روبه دریا هستند و می توانید اقامتی رویایی و خاص را در آن تجربه نمایید. ساحل وسیع و اختصاصی آن محیطی آرام و دنج و عالی برای استراحت و ریلکس کردن مسافران به شمار می رود که دارای امکانات تفریحی آبی را نیز در خود جای داده است. این هتل کم نظیر در فاصله یک ساعت و نیمه از فرودگاه قرار گرفته است.

هتل اکو سورف بنتوتا (Ekho surf bentota): این هتل چسبیده و به عبارتی در ساحل اصلی شهر بنتوتا قرار گرفته است. معماری و فضای آن مدرن و بسیار شیک طراحی شده است که مسافران از آن لذت خاصی خواهند برد. این هتل دارای ساحل خصوصی بسیار بزرگی است که تمام تفریحات و امکانات رفاهی آبی را به گردشگران ارائه می کند. در این ساحل می توانید موج سواری را امتحان کرده و تجربه بی نظیر و فوق العاده ای را برای خود رقم بزنید. 

هزینه سفر به بنتوتا

همانطور که می دانید در هر سفر داخلی و خارجی می توان با صرفه جویی و رعایت نکاتی هزینه های سفر را به مقدار قابل توجهی کاهش داد. برخی از مردم هم علاقه دارند سفرشان بسیار لوکس و خاص برگزار شود و هزینه برایشان معنایی ندارد. بنتوتا هم از این قاعده مستثنا نیست. در این قسمت برایتان مدل های مختلف هزینه را در شهر بنتوتا سریلانکا بیان می کنیم. این هزینه های گفته شده برای یک روز است.

سفر ارزان قیمت به بنتوتا حدود 6 هزار روپیه سریلانکا: مهمان خانه و یا هاستل های ساده بین 2 هزار تا 3.5 هزار روپیه سریلانکا + خوراک برنج و کاری محلی از دست فروش ها و رستوران های بسیار معمولی بین 150 تا 350 روپیه سریلانکا + کرایه اتوبوس برای جابه جایی و رفت و آمد کمتر از 300 روپیه سریلانکا

سفر میان رده به بنتوتا از 6 هزار تا 20 هزار روپیه سریلانکا: اتاق 2 تخته در هتل خوب بین 3.5 هزار تا 9 هزار روپیه سریلانکا + وعده و میان وعده های غذایی در هتل یا رستوران بین 1 هزار تا 3 هزار روپیه سریلانکا + کرایه تاکسی، بلیط اتوبوس و کرایه دوچرخه برای حمل و نقل و جابه جایی 3 هزار روپیه سریلانکا

سفر لوکس به بنتوتا بیشتر از 20 هزار روپیه سریلانکا: اقامت در هتل های لوکس از 9 هزار روپیه سریلانکا به بالا + وعده و میان وعده های غذایی در رستوران های لوکس از 3 هزار روپیه سریلانکا به بالا + کرایه روزانه خودرو به همراه راننده از 9 هزار روپیه سریلانکا به بالا

هزینه سفر به بنتوتا

صرفه جویی هزینه های سفر به بنتوتا

حال ممکن است برایتان سوال باشد چگونه می توان از هزینه های سفرتان کم کنید و یا چه روش هایی هست که می توان استفاده کرد و هزینه ها را به حداقل رساند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم تنها با رعایت چند نکته می توانید هزینه های خود را به حداقل رسانده و با قیمت بسیار مناسب سفرتان را برنامه ریزی کنید. با ما همراه باشید تا چند مورد از آنها را برایتان بگوییم.
استفاده از غذاهای محلی: سعی کنید در سفرتان کمتر به رستوران رفته و بیشتر غذاهای محلی و بومی بنتوتا را امتحان کنید. غذاهای بومی این منطقه پر از ادویه هستند و بسیار خوش خوراک می باشند. در این شرایط شما یک چهارم کمتر از یک فست فود و یا رستوران غربی هزینه می کنید. اگر هم نگران هستید که چه چیزی در غذاهایشان هست می توانید محتویات آن را از خودشان بپرسید ولیکن نگران نباشید که ممکن است کرم و عقرب و از این گونه خوراک ها به شما بدهند چرا که خود مردم بومی آنجا هم از این خوراک استفاده نمی کنند.
هتل رزرو نکنید
شما می توانید مسافرخانه و یا هاستل برای خود رزرو کرده و به هتل نروید. هزینه اقامت در مسافرخانه های معمولی بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر برایتان خواهد بود.
با اتوبوس جابه جا شوید
در شهر بنتوتا ارزان ترین وسیله حمل و نقل اتوبوس می باشد. یک مسیر طولانی و 4 ساعته با اتوبوس تنها 200 روپیه برایتان هزینه خواهد داشت. اتوبوس در همه جای شهر هست پس نگران نباشید که ممکن است محلی اتوبوس نداشته باشد و یا نرود.
در فصل درست سفر کنید
بسیاری از مردم تصور می کنند که تمام فصول برای مسافرت به بنتوتا یکسان است، در حالیکه کاملاً این تصور اشتباه است. فصل مونسون و یا بارش های موسمی به آف سیزن شهرت دارد. درست است که امکان دارد در این فصل نتوانید از ورزش های آبی هرروز استفاده کنید ولیکن هزینه های اقامت و بلیط و در کل تور بنتوتا بسیار کمتر از مواقع دیگر است. توجه داشته باشید در این فصل بستگی به هوای روز دارد که می توانید از آب استفاده کنید یا خیر. 
حواستان به کلاهبردارها باشد
یکی از شگردهای کثیف تاکسی داران و یا تک تک داران این است که اطلاعات غلط به شما می دهند و سر شما کلاه می گذارند، به این صورت که در ایستگاه اتوبوس منتظر ایستاده اید و می آیند به شما دروغ می گویند در این مسیر اتوبوس ندارد و باید تاکسی بگیرید، اگر شما خام شوید چند برابر باید هزینه پرداخت کنید.
چانه بزنید
بسیاری از افراد فکر می کنند از کلاسشان ممکن است کاسته شود و یا ایراد دارد ولیکن شما در سفر به برخی از شهرها که یکی از آنها بنتوتا است، می بایست چانه بزنید. در هر مکان و برای هر کاری چانه بزنید و مطمئن باشید جواب می دهد و به این ترتیب هزینه های سفرتان می تواند کمتر شود.
استفاده از خطوط سریلانکا
در بنتوتا سیم کارت مخصوص مسافران (اعتباری) خریداری کنید و از تمام طول سفر به راحتی تماس بگیرید و آنلاین با عزیزانتان در دنیا در ارتباط باشید، این روش خیلی ارزان تر و مقرون به صرفه از هزینه رومینگ و استفاده از سیم کارت شخصی خودتان خواهد بود.


صرفه جویی هزینه های سفر به بنتوتا

مکان های گردشگری بنتوتا

بنتوتا یکی از شهرهای مهم گردشگری و توریستی سریلانکا به شمار می رود. این شهر که در نوار ساحلی کشور قرار گرفته است سرتاسر پوشیده شده است از جاذبه های گردشگری طبیعی، باستانی، تفریحی و دیدنی که به دلیل داشتن اینها سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می کند. در ادامه چند مورد از مهمترین جاذبه های توریستی بنتوتا را معرفی می کنیم تا بتوانید در تور بنتوتا نوروز 1403 از آنها دیدن کرده و خاطرات فوق العاده ای را برای خود رقم بزنید.

ساحل بنتوتا: یکی از جاذبه های گردشگری معروف بنتوتا ساحل آن است. شاید پیش خود بگویید تنها یک ساحل مانند دیگر سواحل است دیگر، اما هنگامی که آن را در گوگل جستجو کنید و تصاویر آن را ببینید متوجه می شوید که چرا به شهرت جهانی دست پیدا کرده. این ساحل فوق العاده شرایط عالی برای ریلکس کردن و استراحت در طبیعت را برای شما فراهم می کند. ساحل بنتوتا طلایی است و می تواند شما را شگفت زده کند. نخل های سر به فلک کشیده در ساحل منظره بی نظیری را برای گردشگران رقم می زند.

ساحل بنتوتا


جزیره سینامون (Cinnamon island): این جزیره در لیست بهترین دیدنی های شهر بنتوتا قرار دارد و جزو محبوب ترین جاذبه های گردشگری بنتوتا به ثبت رسیده است. جزیره سینامون همانطور که از نامش پیداست به دلیل داشتن مزارع دارچین شهرت دارد. با رفتن به این جزیره می توانید با چگونگی و روند کاشت تا برداشت و آماده سازی دارچین آشنا شوید. این جزیره به مدت چندین نسل یک خانواده اداره می شود.


جزیره سینامون بنتوتا

بریف گاردن (Brief garden): بریف گاردن یکی از دنج ترین و آرام ترین مناطق بنتوتا است که از جاذبه های این شهر نیز به شمار می رود. این باغ که در 8 کیلومتری شهر بنتوتا واقع شده است، به سبک باغ های ژاپنی طراحی و تزیین شده است. حس و حال این مجموعه کاملاً شما را به دوران استعمار می برد. این باغ در قدیم خانه فردی به نام بویس باوا بوده که از معماران معروف به شمار می رفته و در سفرتان به بنتوتا حتماً بسیاری از آثار وی را خواهید دید.


بریف گاردن بنتوتا

قلعه هلندی گاله (Galle dutch fort): یکی دیگر از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بنتوتا قلعه هلندی گاله است که محیطی بسیار جذاب برای علاقمندان به تاریخ است. در این قلعه می توانید اطلاعات بسیار جالب و بی نظیری درباره فرهنگ و تاریخ غنی و سنت های سریلانکا به دست بیاورید. این قلعه در حدود 50 کیلومتری از شهر بنتوتا و به سمت جنوب قرار گرفته است. قلعه هلندی در خود موزه های ارزشمند و تاریخی و کلیسا های قدیمی جای داده است. تعداد بسیار زیادی از فستیوال های هنری و ادبی در این مجموعه برپا می شود.


قلعه هلندی بنتوتا

اطلاعات ضروری بنتوتا

همانطور که می دانید و بارها یادآوری کردیم شهرها و کشورهای دیگر ممکن است تفاوت هایی با محل سکونت ما داشته باشند که چنانچه بدون اطلاعات لازم به شهری سفر سفر کنیم و آمادگی لازم را نداشته باشیم، ممکن است مشکلاتی برایمان بوجود بیاید که باعث شود نتوانیم از سفرمان لذت کافی را ببریم. حال ما با توجه به تجربیات و اطلاعاتی که داریم، تمام نکاتی که برای سفر به تور بنتوتا بهار 1402 لازم دارید بدانید را ما در آژانس گردشگری ابرآسا در این مقاله گنجانده ایم تا شما مشکلی برایتان در سفر پیش نیاید و نهایت لذت را ببرید و خاطرات به یادماندنی برای خود و همراهانتان رقم بزنید.
اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت از تهران جلوتر است.
زبان رسمی: سینهالی - تامیل
واحد پول: روپیه سریلانکا
کد کشور: 94+
شماره تماس پلیس: 118 و 119
شماره تماس آتشنشانی و اورژانس: 110
جهت رانندگی: چپ

بنتوتا سریلانکا


مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX