راهنمای سفر به کلمبو پایتخت جذاب سریلانکا

راهنمای سفر فریبا آردم 01 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

یکی از مهمترین و برترین شهرهای گردشگری کشور سریلانکا، کلمبو می باشد. البته همانند شهرهای ساحلی معروف دنیا شهرت چندان زیادی ندارد. ولیکن چنان زیبا و عالی است که پیشنهاد می کنیم حتماً سفر به این شهر ساحلی را تجربه نمایید و از نزدیک با فرهنگ و تاریخ این شهر آشنا شوید. شما در کلمبو ساختمان هایی مشاهده می کنید که قدمت بسیار زیادی دارند و از زمان دوران استعمار به جای مانده است. مدل زندگی بومی را نیز می توانید در بازارها و محله های قدیمی ببینید و از نزدیک آن را لمس نمایید. زندگی مدرن و پیشرفته امروزی و با ترویج قدرت اینترنت می توان دید که هرروزه تعداد توریست ها و صنعت گردشگر در این شهر بیشتر و بیشتر می شود و به راحتی می توان پیشرفت و توسعه را به وضوح دید. همچنین شما می توانید با کمی گردش و جست و جو بهترین غذاهای محلی و خیابانی را پیدا کرده و با قیمت های بسیار مناسب بهترین تجربه را داشته باشید. کافه های دنج در کوچه پس کوچه های شهر کلمبو برای شما شرایطی فراهم می کند تا دقایقی دور از هیاهو خلوت کنید و با فرهنگ مردم آشنا شوید. در راهنمای سفر به کلمبو قصد داریم با شما قدم به قدم با کلمبو آشنا شویم. با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید.

کلمبو پایتخت سریلانکا

موقعیت جغرافیایی کلمبو

جزیره سری لانکا واقع در سریلانکا و دارای آب و هوای استوایی است. این کشور در شمال اقیانوس هند و ساحل جنوبی شبه قاره هند قرار گرفته است. به عبارت دیگر این کشور در آسیای جنوبی می باشد. کلمبو در غرب جزیره سریلانکا و در نزدیکی شهر جایاوار دنپوراکوته قرار گرفته است. با وجود تاریخ 2500 ساله سریلانکا، شهر کلمبو تاریخ غنی و طولانی ندارد. بازرگانان مسلمان در قرن هشتم میلادی در شهری به نام کلمبو سکونت داشتند که این شهر در دلتای رودخانه گانگا قرار گرفته بود. در اوایل قرن بیستم میلادی کلمبو در سری لانکا و سپس در دنیا شروع به شهرت گرفتن کرد، دیری نپایید که کل دنیا کلمبو را به دلیل داشتن ساحل زیبا و بی نظیر و آب و هوای مطبوع و البته فرهنگ قدیمی شناخت و به مرور زمان گرشگران تور کلمبو زمستان 1402 بسیار زیادی به سمت کلمبو روانه شدند. این شهر پر جنب و جوش و بسیار شلوغ می باشد و در سرتاسر شهر به خوبی زندگی شهری مدرن و همچنین سازه های ویران شده استعماری با هم درآمیخته شده اند. 

موقعیت جغرافیایی کلمبو

تفریحات هیجان انگیز کلمبو

در سفر به کلمبو می توانید تفریحات هیجان انگیزی را تجربه کنید که در کنار سفر خود به کلمبو و بازدید از جاذبه های گردشگری کلمبو می تواند لذت سفر را دوچندان کند.

پارک آبی Leisure World 
این پارک آبی بزرگ، بازی های متنوعی را برای تمام سنین تعبیه کرده است. از جمله تفریحات این پارک آبی می توان به سرسره ها، تونل ها های آبی بزرگ، استخر های مخصوص کودکان و نوجوانان را شامل می شود.

پارک آبی کلمبو

پارک بازی Excel World 
این پارک بازی، یک تم پارک بزرگ در کلمبو است. پارک بازی اکسل در میان مردم محلی طرفداران زیادی دارد. این پارک بازی شامل انواع بازی های کامپیوتری و آرکید، سینما سه بعدی، بازی های مخصوص کودکان و ... را شامل می شود. 


پارک ساحلی جزیره کلاغ
این پارک ساحلی در نزدیکی شمال کلمبو است و یک مرکز تفریحی بزرگ است. در این محل، یک پارک بازی بزرگ، خط ساحلی و مراکز تفریحی، رستوران ها و کافه ها قرار دارد. البته در این پارک ساحلی، سرسره های مختلف و بازی های متنوعی دارد. 


پارک جزیره کلاغ کلمبو

بهترین سواحل کلمبو
در کلمبو سواحل مختلفی وجود دارند که از آن میان دو مورد محبوب تر از بقیه است.

ساحل نگومبو کلمبو
این ساحل از محبوب ترین سواحل سریلانکا است. در این ساحل می توانید ساعت ها زیر نور آفتاب، دراز بکشید و از شنیدن صدای موج های دریا لذت ببرید. ساحل نگومبو در فاصله یک ساعته از شهر کلمبو قرار دارد. در این ساحل می توانید انواع تفریحات آبی مانند اسکوبا، اسنورکینگ، ماهیگیری و موج سواری با کایت را امتحان کنید.

ساحل نگومبو کلمبو

ساحل مانت لاوینا کلمبو
این ساحل از پرطرفدارترین سواحل نزدیک کلمبو است. در ساحل مانت لاوینا می توانید با دراز کشیدن بر روی ماسه های گرم، لحظات دلچسبی را برای خود رقم بزنید. برخی از جشن های ساحلی در این ساحل برگزار می شود. 

ساحل مانت لاوینیا کلمبو


مراکز خرید کلمبو
خرید در سفر یکی از جذابیت های سفر است. در این قسمت به محبوبترین مراکز خرید کلمبو می پردازیم:

مرکز خرید کندی سیتی سنتر Kandy City Center
این مرکز خرید از مدرن ترین مراکز خرید کلمبو است. در این مرکز خرید یک رستوران لوکس و مجهز در طبقه بالا است که به سرو انواع غذاهای سریلانکایی و بین المللی می پردازد. علاوه بر این، مرکز خرید کندی سیتی سنتر میزبان بسیاری از برندهای معروف جهانی است.

مرکز خرید کندی سیتی سنتر


مرکز خرید آرکاد ایندیپنس کلمبو Arcade Indepence Square
از جمله مراکز قدیمی و مشهور کلمبو ان مرکز خرید است. در این مرکز خرید ترکیبی از فروشگاه هایی با قیمت مناسب یافت می شود و هم فروشگاه هایی از محصولات برند. البته در این مرکز خرید رستورانی در فضای باز وجود دارد که به سرو انواع غذاهای چینی، هندی، ژاپنی و تایلندی وجود دارد.


مرکز خرید آرکاد کلمبو

مرکز خرید لاکسالا کلمبو Laksala
در این مرکز خرید انواع محصولات دستساز هنرمندان سریلانکایی است. میتوانید با رفتن به این مرکز خرید، برای عزیزان خود سوغاتی تهیه کنید.

بهترین رستوران های کلمبو

رستوران Nihonbashi کلمبو: این رستوران به سرو انواع غذاهای ژاپنی می پردازد. 
رستوران Chutneys کلمبو: این رستوران به سرو انواع غذاهای جنوب هند می پردازد. البته غذاهای گیاهی از هر ایالتی نیز در این رستوران سرو می شود.
رستوران SeaFood Voce کلمبو: این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی می پردازد. 
رستوران Zaza کلمبو: این رستوران به سرو انواع غذاهای محلی و بین المللی می پردازد.

بهترین رستوران های کلمبو

بهترین هتل های کلمبو

هتل کینگز بری کلمبو
هتل هیلتون کلمبو
هتل گالاداری کلمبو
هتل موون پیک کلمبو
هتل سینامون لیک ساید کلمبو

مکان های دیدنی و مناطق گردشگری کلمبو
به عنوان بزرگترین و یکی از مهمترین شهرهای سریلانکا، کلمبو جاهای دیدنی زیادی برای بازدید و گشت و گذار دارد. از برجسته ترین جاذبه های گردشگری کلمبو معابد بزرگ با معماری باستانی به شمار می رود. مناطق تاریخی بسیار زیادی در این شهر قرار گرفته اند که به خوبی فرهنگ و تاریخ کلمبو باستان را نشان می دهد. شما حتی می توانید بازدید از مهمترین محل های گردشگری و توریستی این شهر را در تور ارزان کلمبو رزرو کنید. تعدادی از بهترین و با ارزشترین مکان های توریستی کلمبو را برایتان نام می بریم تا بتوانید در سفر خود از آنها بازدید کنید:


موزه ملی کلمبو: چنانچه به تاریخ علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم به موزه ملی کلمبو حتماً سر بزنید. این موزه در سال 1877 پایه گذاری شده است. موزه ملی بزرگترین و جزو بهترین جاذبه های توریستی سریلانکا به شمار می رود. همچنین از با ارزش ترین افتخارات کشور محسوب می شود. این موزه هر روز از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به غیر از روزهای تعطیل باز است.


موزه ملی کلمبو

باغ وحش دهیوالا Dehiwala: باغ جانورشناسی و یا همان باغ وحش دهیوالا که در سال 1936 ساخته شد، هدف اصلیش حفاظت از انواع گونه های جانوران به شمار می رود. چنانچه به بازدید از این باغ وحش رفتید، نمایش شامپانزه ها، شیرهای دریایی و فیل ها را از دست ندهید. باغ جانورشناسی دهیوالا همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 6 بعدازظهر باز می باشد.


باغ وحش دهیوالا

کلیسای سنت آنتونی: از بهترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری کلمبو می توان به کلیسای سنت آنتونی اشاره کرد. در روزهای آخر هفته و فستیوال های بزرگ و البته روزهای سه شنبه کلیسا سرتاسر پر از افرادی می شود که برای دعا و دریافت معجزه به آنجا روی می آورند. این کلیسا همه روزه باز است و بازدید برای عموم رایگان می باشد.

کلیسای سنت آنتونی کلمبو

منطقه حفاظت شده پرندگان آتیدیا Attidiya: پناهگاه بیشتر از 50 نوع پرنده اعم از بومی و یا مهاجر در کلمبو ساخته شده است که نام آن را آتیدیا نهادند. شما می توانید با عبور از مسیری که برای انسان ها ساخته اند این موجودات زیبا را در اطراف خود مشاهده نمایید و از دیدن آنها نهایت لذت را ببرید. این منطقه حفاظت شده هرروزه باز می باشد و بهترین زمان بازدید صبح ها و عصرها است.برای بازدید از این مجموعه نیازی نیست هزینه ای پرداخت نمایید.

باغ پرندگان آتیدیا کلمبو

هتل مونت لاوینیا Mount lavinia: از قدیمی ترین و برجسته ترین میراث کلمبو می توان به این هتل اشاره کرد که اتاق های بسیار زیادی رو به اقیانوس دارد. جهت اقامت در این هتل باید از مدت ها قبل اتاقی رزرو نمایید، شما می توانید هنگام گرفتن تور کلمبو با آژانس گردشگری ابرآسا رزرو این هتل را نیز همزمان انجام دهید.

هتل مونت لاوینیا کلمبو

موزه هنر عروسکی سنتی کلمبو: از آنجایی که نمایش عروسکی سنتی در شهر کلمبو سابقه بسیار زیادی دارد، این موزه را بنا کرده اند تا از این فرهنگ باستانی و دیرینه خود به خوبی حفاظت کنند. برای بازدید از این موزه و شرکت در نمایش های آن می بایست از قبل بلیط تهیه نمایید. این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 5 بعدازظهر باز می باشد.


موزه عروسکی کلمبو

منطقه ساحلی گاله فیس گرین Galle face green: در مرکز خیابان پر جنب و جوش گاله رود (Galle road) منطقه ساحلی گاله فیس گرین واقع شده است. این منطقه با 5 هکتار وسعت در سال 1859 ساخته شده است. تمامی گروه های سنی می توانند از این منطقه بازدید نمایند. آخر هفته ها اینجا پر می شود از دست فروشانی که بادکنک و اسباب بازی های رنگی را می فروشند. این پارک در همه روز هفته باز است و هیچ هزینه ورودی از شما گرفته نمی شود.

منطقه-ساحلی-گاله-فیس-گرین1


بیمارستان قدیمی هلندی: یکی از آثار به جای مانده از قرن ها پیش که به خوبی از آن محافظت شده است تا تاریخ از یاد مردم نرود، این سازه قدیمی می باشد. بیمارستان قدیمی هلندی در سال 1681 بنا شده و پس از گذراندن مراحل مختلف و بازسازی های کلی، امروزه به یکی از مراکز خرید کلمبو مبدل شده است. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب باز می باشد.

موزه دوران تسلط هلندی ها: کشور سری لانکا بازه زمانی سال های 1656 الی 1796 تحت استعمار هلندی ها بوده است. این موزه در آن زمان محل رسمی اقامت حکمران هلندی در سریلانکا بوده است. این سازه قدیمی در سال 1977 به عنوان موزه به مردم معرفی شد. موزه هلندی کلمبو از سه شنبه تا شنبه در بازه زمانی 9 صبح الی 5 بعدازظهر باز می باشد.

تالار قدیمی شهر کلمبو: علاقمندان به تاریخ و معماری های باستان از دیدن این مکان بسیار لذت می برند. تالار قدیمی کلمبو بیشتر از 2 قرن پیش ساخته شده است. این تالار یکی از برجسته ترین و بهترین نمونه های معماری بریتانیایی به شمار می رود. برای بازدید از این مجموعه می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح الی 5 بعد ازظهر به جز یکشنبه ها به آنجا بروید. توجه داشته باشید بازدید از این تالار هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

دریاچه بیرا Beira: از گشت و گذار و مراکز خرید و مکان های تاریخی خسته شده اید؟ می خواهید یک روز را استراحت کنید؟ بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به دریاچه بیرا رفته و آسوده خیال به استراحت بپردازید. حتی می توانید در آنجا پیک نیک کنید. همچنین می توانید در یکی از مهمترین جاذبه های گردشکری کلمبو یعنی دریاچه بیرا، کمی قایق سواری را تجربه نمایید. بهترین زمان بازدید از آن هنگام عصر است که هم غروب زیبای آفتاب را مشاهده کنید و هم چشم انداز فوق العاده ای از معبد را ببینید.

هزینه های سفر به کلمبو

یکی از مهمترین فاکتورها در سفر هزینه می باشد. هرچه بتوان هزینه ها را کاهش داد می توان تجربه بهتری را از سفر رقم زد. کاهش هزینه هایی همانند اقامت و یا خورد و خوراک باعث می شود مقدار قابل توجهی از هزینه ها را کم کرد.
هزینه اقامت: از آنجایی که بسیاری از افراد در سفر بیشتر در حال گشت و گذار هستند و زمان کمی را در حال استراحت به سر می برند، برایشان اهمیت چندانی ندارد که در هتل های لوکس اقامت داشته باشند و یا اقامتگاه های معمولی تر. چنانچه می خواهید با قیمت مناسب و مقرون یه صرفه در کلمبو اقامت داشته باشید، هاستل ها و مسافرخانه های معمولی می تواند انتخاب درستی برایتان باشد.

هزینه غذا و خوراک در کلمبو: مقدار هزینه ای که برای خورد و خوراک در کلمبو می پردازید بسته به نوع غذا تغییر می کند. کمترین قیمت غذایی که می توانید در کلمبو خریداری کنید برنج و کاری است.


هزینه حمل و نقل در کلمبو
در کلمبو همانند دیگر شهرهای دنیا هزینه های رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی به صرفه تر و بهتر می باشد. میانگین هزینه سفر های روزانه عبارتند از:
سفر ارزان: 5500 روپیه سریلانکا
سفر متوسط: بین 5500 الی 20.000 روپیه سریلانکا
سفر لوکس: بیشتر از 20.000 روپیه سریلانکا
در نظر داشته باشید چنانچه در تور کلمبو پاییز 1402 سرویس و سفرهای روزانه خود را رزرو نمایید می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. حال با هم به بررسی روش هایی که می توانید مقدار قابل توجهی هزینه های خود را کاهش دهید، می پردازیم. با استفاده از این روش ها قیمت ها را کمتر کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.
حداقل یک ماه زودتر اتاق و بلیط خود را رزرو نمایید.
غذاهای محلی و ارزان را امتحان کنید.
از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
در فصل کم گردشگر و خلوت سفرتان را برنامه ریزی نمایید.
از جاذبه های گردشگری رایگان استفاده کنید.
بطری آب همراهتان بیرون ببرید.
اگر شرایطش را دارید، خودتان آشپزی نمایید.
سیم کارت محلی کلمبو را تهیه کنید.


اطلاعات ضروری کلمبو
همانند بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا کلمبو نیز تفاوت هایی با کشورهای دیگر دارد که ممکن است در سفر به آن و با نداشتن اطلاعات کافی مشکلاتی برایتان پیش بیاید. تعدادی از اطلاعات بسیار ضروری که باید در سفرتان بدانید و ممکن است به کارتان بیاید را برایتان آماده کردیم تا بتوانید بهترین تجربه را در سفر داشته باشید و از آنها نهایت استفاده را کنید.
اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت از تهران جلوتر است
زبان رسمی: سینهالی، تامیل
واحد پول: روپیه سری لانکا
برق شهری: برق شهری در سریلانکا 230 ولت. نوع پریز و دوشاخه ها G، D، M می باشند.
کد کشور: 94+
شماره تماس پلیس: 118 و 119
شماره تماس آمبولانس و آتشنشانی: 110
شماره تماس پلیس گردشگری: 2421052
جهت رانندگی: چپ

اطلاعات-ضروری-کلمبو1

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX