با غذاهای معروف آنتالیا آشنا شوید

گردشگری علی سربالاوند 06 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

لیست غذاهای معروف آنتالیا
آنتالیا از دسته شهرهای بزرگ ترکیه به شمار می رود که نزد مسافران و گردشگران محبوبیت خاصی دارد و هرساله مسافران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این شهر به ترکیه سفر می کنند.


جذابیت های سفر به ترکیه و شهرهای آن تنها در زیبایی های طبیعی و جاذبه های دیدنی اش خلاصه نمی شود، بلکه آشپزی ترکی و غذاهای ترکیه ای یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان به شمار می روند که امتحان کردن شان خالی از لطف نخواهد بود.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که قصد سفر به آنتالیا دارید و در مورد بهترین غذاهای آن اطلاعی ندارید، با بست فارسی همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین غذاهای آنتالیا آشنا کنیم تا از امتحان کردن شان حسابی لذت ببرید.




۱۰. کومپیر | Kumpir
کومپیر شاید یکی از ساده ترین غذاهای این لیست باشد اما از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای آنتالیا به شمار می رود که امتحان کردنش به یکی از بهترین تجربه های تان تبدیل خواهد شد.

مواد اصلی این غذای فوق العاده، ترکیبی از سیب زمینی تنوری، سوسیس، ذرت، سبزیجاتی مانند هویج و نخود فرنگی و در نهایت پنیرهای مخصوص و جذابی است که هوش از سرتان می پراند!

این غذای خوشمزه را می توانید در اکثر رستوران های آنتالیا پیدا کنید و حسابی لذت ببرید.



۹. مانتی | Manti
اگر شما هم از دسته افرادی هستید که عاشق امتحان کردن غذاهای سنتی هستند، به شما پیشنهاد می کنیم که در سفرتان حتما مانتی را به لیست غذاهای تان اضافه کنید. به طور کلی در بیشتر غذاهای ترکی می توانید ترکیباتی از گوشت را ببینید و مانتی هم از این قضیه مستثنی نیست.

این غذای معروف آنتالیا از گوشت، آرد و تخم مرغ به همراه پیاز و رب تهیه می شود و طعم فوق العاده ای دارد.

این غذا دستورها و روش های سرو متنوعی دارد و می تواند به همراه بادمجان تنوری و یا حتی سوخاری شده نیز سر میز بیاید. ماست هم از دیگر خوراکی هایی است که می تواند همراه مانتی سرود شود و ترکیب فوق العاده ای را ایجاد کند.

غذاهای محلی آنتالیا,غذاهای مخصوص آنتالیا,غذاهای معروف آنتالیا

۸. کوفته | Kofta
کوفته از آن دسته غذاهایی است که با ذائقه ما ایرانی ها خیلی جور می شود اما باید بدانید که کوفته های آنتالیا یکی از پر طرفداران ترین غذاهای ترکی می باشد که وقتی امتحانش کنید بدون شک عاشقش خواهید شد.

کوفته در واقع رسپی ها و روش های پخت متنوعی دارد اما به طور کلی مواد اصلی آن شامل توپک های تهیه شده از گوشت و برنج طعم دار شده است که می تواند با ادویه های مخصوص و اضافه کردن موادی مانند آلو، به یکی از منحصر به فرد ترین طعم هایی تبدیل شود که امتحان کرده اید.


۷. دلمه | Dolma
از دیگر غذاهای مخصوص آنتالیا که به مذاق ما خوش می آید، انواعی از دلمه هاست که با تازه ترین مواد تهیه شده و طعم دار می شوند تا طعمی رویایی را برای شما خلق کنند.

درست کردن دلمه با رسپی های ترکی کمی زمان بر است اما نتیجه ای فوق العاده دارد. این غذا به طور اصلی از گوشت های ریز شده و برنج به همراه سبزیجات و انواعی از ادویه های مخصوص درست شده است که یکی از خاص ترین انواع آن دلمه صدف می باشد.

در این نوع دلمه از صدف های تازه استفاده می شود که با مواد بالا پر می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهایی به شمار می رود که می توانید در آنتالیا امتحان کنید.


۶. منمن | Menemen
همانند سایر غذاهای اصیل و معروف ترکی، منمن هم از گوشت خرد شده که به همراه پیاز و فلفل تفت داده شده است تهیه شده که به آن سوسیس، پنیر، قارچ و گوجه فرنگی هم اضافه می شود تا طعمی بی نظیر بسازد.

این غذای ترکی در واقع شباهت زیادی به املت ما ایرانی ها دارد و معمولا در وعده صبحانه سرو می شود. منمن غذای ارزان و در عین حال خوشمزه ای است که قطعا به امتحان کردنش می ارزد و حسابی از مزه خاص آن لذت خواهید برد.



۵. کوله | KÖLLE
کوله یکی از بهترین غذاهای معروف آنتالیا به شمار می رود که در کنار طعم فوق العاده اش بسیار مقوی نیز هست و به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما آن را امتحان کنید.

کوله بیشتر از حبوباتی مانند نخود، لوبیا و بلغور گندم درست می شود که در کنار باقالی و رب و انواع ادویه های مخصوص، طعم بی نظیری را می سازد که حسابی برای بدن تان مفید خواهد بود.


۴. ساج | Sac Kebabi
آنتالیا شهری ساحلی است که ممکن است فکر کنید بیشتر غذاهایش دریایی هستند، اما باید بدانید که گوشت نقش ویژه ای در غذاهای آنتالیا دارد و ساج هم از دسته غذاهایی است که گوشت حرف اول را در آن می زند.

این غذا از گوشت گوساله تهیه می شود که رسپی خاص آن باعث می شود تا مزه ای مدیترانه ای داشته باشد و حسابی هوش از سرتان ببرد.

در صورتی که در مورد نام این غذا کنجکاو باشید، باید به شما بگوییم که ساج در اصل نام وسیله ای است که مردم این شهر برای پختن نان از آن استفاده می کرده اند و برای تهیه غذاهایی با گوشت گوساله هم کاربرد داشته است.



۳. کوکوی ترکی | Kuku
غذاهای محلی آنتالیا هم دسته دیگری از غذاهای ترکی هستند که طرفداران خاص خودشان را دارند، اما اگر مسافر آنتالیا هستید، از امتحان کردن کوکوی ترکی غافل  نشوید که حسابی عاشقش خواهید شد.

این غذای خوشمزه از لوبیا سبز پخته شده به همراه پیاز و سیب زمینی، تخم مرغ و پنیر پیتزا، در کنار انواع ادویه ها و طعم دهنده هایی مانند آویشن تهیه می شود و طعم فوق العاده ای را برای تان به ارمغان می آورد.


۲. شاک شوکا | Shakshuka
اگر به دنبال پیدا کردن دوست داشتنی ترین غذای مورد علاقه آنتالیا هستید، شاک شوکا غذای محبوبی است که در اکثر مهمانی ها و دورهمی های آنتالیا با عنوان غذایی خوشمزه و لذیذ سرو می شود.

شاک شوکا طعم بی نظیری از ترکیب سیب زمینی، تخم مرغ، بادمجان و گوجه ایجاد می کند که بدون شک عاشقش خواهید شد. این غذا همراه نان سرو می شود و برای خوش طعم تر شدن آن از ادویه ها مختلفی در آن استفاده می شود.



۱. کباب ترکی | Doner Kebab

کباب ترکی از آن دسته غذاهایی است که بدون شک همه ما بارها نامش را شنیده ایم و نه تنها در ترکیه و آنتالیا به شدت محبوب ست، بلکه شهرتی جهانی دارد و یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای ترکیه به شمار می رود که خواهان زیادی دارد.

نکته جالب در مورد این غذا آن است که در واقع خاستگاهی آلمانی دارد اما ترک ها به مرور زمان رسپی های فوق العاده برایش ابداع کردند که در نهایت با نام کباب ترکی شناخته شده است.

برای درست کردن کباب ترکی انواع مختلفی از گوشت ها مانند گوشت گوساله، گوسفند و یا گاو استفاده می شود که معمولا بر روی زغال و یا دستگاه های مخصوص کباب می شود و طعم بی نظیری دارد.

بنابراین کباب ترکی از دسته غذاهایی است که حتما در ترکیه امتحان کنید تا طعم واقعی آن را بچشید و آن را به تجربه بی نظیری تبدیل کنید که از یادتان فراموش نشود.

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX