تاریخچه شهر پاتایا

گردشگری علی سربالاوند 07 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه


تاریخچه شهر پاتایا ، معرفی شهر پاتایا ، معنی پاتایا و هر آنچه که درباره پاتایا باید بدانید


پاتایا (به تایلندی: พัทยา، RTGS: Phatthaya، تلفظ می شود) شهری در شرق تایلند می باشد که دومین شهر بزرگ در استان چونبوری و هشتمین شهر بزرگ تایلند است. این شهر در حدود 100 کیلومتر وسعت که در ساحل شرقی خلیج تایلند و در جنوب شرقی بانکوک می باشد، و جمعیت آن 328961 نفر در سال 2021 برآورد شده است .

این شهر به همراه سی راچا، لائم چابانگ و چونبوری در منطقه صنعتی ساحل شرقی قرار دارد. پاتایا در مرکز منطقه شهری پاتایا-چونبوری (یک محله در استان چونبوری با 1000000 نفر جمعیت) قرار دارد که سومین منطقه شهری بزرگ در تایلند را تشکیل می دهد.


معنی نام پاتایا
نام پاتایا از راهپیمایی فرایا تاک (بعدها پادشاه تاکسین) و ارتشش از آیوتایا به چانتابوری شکل گرفت، که قبل از سقوط پایتخت سابق به دست مهاجمان برمه در سال 1767 اتفاق افتاد. زمانی که ارتش او به مجاورت مکان فعلی رسید. پاتایا، فرایا تاک با نیروهای یک رهبر محلی به نام نای کلوم روبرو شد که سعی کردند او را تعقیب کنند. وقتی آن دو رو در رو شدند ، نای کلوم تحت تاثیر رفتار باوقار فرایا تاک و نظم سخت ارتشش قرار گرفت. او بدون جنگ تسلیم شد و به نیروهایش پیوست.  محلی که ارتش ها با یکدیگر روبرو شدند، به نام «Thap Phraya» که به معنای «ارتش فرایا» است، شناخته شد و بعدها به پاتایا تبدیل شد .
پاتایا به معنی نام بادی که از جنوب غربی به شمال شرقی در آغاز فصل بارانی می وزد می باشد .

خدمه یو اس اس نیوجرسی در ساحل پاتایا، 1987
پس از جنگ جهانی دوم، کارآفرین Parinya Chawalitthamrong پتانسیل سرمایه گذاری در پاتایا را دید و مقداری زمین را به دولت حاکم اهدا کرد. تالار شهر پاتایا بعداً در این زمین ساخته شد.

دهکده ماهیگیری تا دهه 1960 :
گردشگری این منطقه در طول جنگ ویتنام آغاز شد، زمانی که سربازان آمریکایی شروع به استراحت کردندیک گروه بزرگ که در 29 ژوئن 1959 از پایگاهی در کورات وارد شدند و خانه هایی را از فرایا سانتورن در انتهای جنوبی ساحل، در جایی که اکنون به عنوان "استریپ" شناخته می شود، اجاره کردند، که اکنون پاتایا شناخته می شود، که شهرتش بر سر زبان ها پخش شد.در سال 1981، تاجر Lek Viriyaphan در این منطقه شروع به ساخت و ساز کرد و پروژهای ناتمام باقی مانده را به اتمام رساند .


قرن 21 :
در سال 2004، نیروون واتاناسارتساتون اولین شهردار منتخب دموکراتیک شد.
در انتخابات شهرداری سال 2008، Itthiphol Khunpluem شهردار پاتایا شد. به عنوان شهردار، Itthiphol ساخت و ساز در واترفرانت سوئیت و رزیدنس آپارتمان در نزدیکی اسکله بالی های را تصویب کرد، که بحث برانگیز شد. تأیید او بعداً منجر به دستگیری او در سال 2023 به دلیل فساد شد.پس از کودتای 2014، شورای ملی صلح و نظم دو شهردار را منصوب کرد تا اینکه در سال 2018، نخست وزیر پرایوت چان-اچا، سونتایا کانپلومه، برادر ایتتیفول را به عنوان شهردار منصوب کرد.
در طول همه‌گیری کووید-19، اقتصاد پاتایا به دلیل محدودیت‌های مسافرتی که گردشگری را محدود می‌کرد، بسیار آسیب دید.
سونتایا در ادامه حزب رائو راک پاتایا را تشکیل داد که در انتخابات شهرداری سال 2022 به رهبری پورامت نگامپیچت، که همیشه شهردار بوده است، پیروز شد.
در 4 نوامبر 2023، پاتایا جایزه ارزیابی یکپارچگی و شفافیت را برای بالاترین رده توسعه دریافت کرد. این جایزه توسط کمیسیون ملی مبارزه با فساد به Poramet در خانه دولت در بانکوک اهدا شد.
آب و هوا
پاتایا دارای آب و هوای گرمسیری مرطوب و خشک است که به فصول زیر تقسیم می شود: گرم و خشک (دسامبر تا فوریه)، گرم و مرطوب (مارس و آوریل) و گرم و بارانی (مه تا نوامبر).
اگر قصد سفر به تایلند را دارید با شماره های تماس 02157738-02188974787 تماس حاصل نمایید با مشاورین ابرآسا پرواز شما را در رابطه با خرید تور پاتایا راهنمایی نمایند .





مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX