جزیره کلئوپاترا مارماریس

گردشگری فریبا آردم 13 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

جزیره کلئوپاترا مارماریس 

جزیره کلئوپاترا که در زبان ترکی به سدیر معروف و شناخته شده است، جزیره ای در ساحل مارماریس در خلیچ گوکووا در جنوب شرقی دریای اژه در سواحل اولا که بخشی از استان موغلا ترکیه است. ساحلی که از صدف های دریایی ساخته شده است. گفته می شود که این ماسه ارگانیک توسط کشتی ها از دریای سرخ مخصوصا برای کلئوپاترا آورده شده است. هر دانه شن، یک کره کامل است، به همین دلیل ساحل به شدت توسط دولت محافظت می شود تا از برداشتن شن و ماسه از ساحل جلوگیری شود. طبق افسانه ها آنتونی و کلئوپاترا در اینا با هم آشنا شده اند و ماسه ها توسط کشتی هایی از شمال آفریقا و از دریای سرخ به اینجا و مخصوصا برای کلئوپاترا آورده شده است. اما در واقع این ساحل شنی از میلیون ها صدف دریایی ریز و کاملا گرد و خالی، شبیه شن های مرواریدی تشکیل شده است که میلیون ها سال طول کشیده تا جمع آوری شوند. از آنجا که تشکیل شن و ماسه بسیار طولانی است، تلاش زیادی برای حفظ ساحل انجام می شود بنابراین بردن حوله و غیره روی خود ماسه ممنوع است. 

جزیره کلئوپاترا مارماریس

رفتن به خلیج با شکوه گوکووا فرصتی برای استراحت در ساحل شنی سفید بکر جزیره کلئوپاترا را به همراه دارد. با 30 دقیقه رانندگی از میان جنگل های کاج، زمین های کشاورزی و سواحل خلیج گوکووا می توانید به خلیج گوکووا برسید. پس از آن با قایق های چوبی سنتی ترکیه برای رسیدن به جزیره کلئوپاترا حرکت کنید.
می توانید در این جزیره زیبا آفتاب بگیرید، استراحت کنید، شنا کنید. 
مسافرین عزیز تور مارماریس که به مارماریس سفر کرده اند می توانند در طول سفر خود از این جزیره زیبا دیدن کنند. 

ویژگی های ساحل کلئوپاترا مارماریس

درست است که ساحل این جزیره را شن های سفید و درخشان پوشانده است و به خاطر زیبایی شن های ساحل از ارزش بالایی برخوردار است، با اینحال در قسمت های مشخص شده می توانید آفتاب بگیرید و حمام داغ آفتاب و لذت بخش را تجربه کنید. در ساحل جزیره از تخت های چوبی که تعبیه شده است می توانید استفاده کنید.  

چگونه به جزیره کلئوپاترا برویم

حدود 12 کیلومتر از مارماریس خلیج گلیبولو که با کوه هایی پوشیده از کاج های معطر احاطه شده است قرار دارد. از ساحل، یک قایق موتوری چوبی سنتی ترکیه می تواند شما را از میان آب های فیروزه ای آرام به جزیره کلئوپاترا برساند.

در مسیر خود برای رفتن به جزیره کلئوپاترا مارماریساز چه مناطقی باید دیدن کنید.

جزیره کلئوپاترا مارماریس


شهر باستانی سدیر 
جزیره سدیر محل شهر باستانی سدرا است. بقایای آن در سراسر جزیره پخش شده است. بقایای دیوارهای شهر و تئاتر عتیقه به چشم می خورد. ویرانه های موجود در قسمت شرقی جزیره نشان دهنده دوران رومیان است. محوطه تئاتر در وضعیت خوبی قرار دارد. در قسمت شرقی جزیره یک آگورا وجود دارد. بر اساس برخی از کتیبه‌ها، جشنواره‌های دو و میدانی برای بزرگداشت آپولون در این منطقه برگزار شده است.

یارو بونچوک
حدود 9 کیلومتر دورتر از روستای Camli، یارو بونچوک را خواهید دید. یارو بسیار محبوب است. آب تمیز و آرامش بخشی دارد. امکاناتی در ساحل برای بازدیدکنندگان وجود دارد. این منطقه برای شنا در مناطقی آرام و صخره ای محبوب است.

منطقه بین یارو بونچوک و کارابورون تنها منطقه مشاهده شده در مدیترانه برای باروری و رشد کوسه های شنی است. تورهای غواصی برای مشاهده به ویژه در ماه می تا ژانویه برگزار می شود.

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX