با هم به گوشه ای از دنیا سفر کنیم، اینبار مالدیو

راهنمای سفر فریبا آردم 12 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

مالدیو یا مالدیف کشوری جزیره ای در اقیانوس هند، در جنوب غربی هند است و پایتخت آن ماله است. مالدیو از نظر جمعیت و مساحت کوچکترین کشور قاره آسیا و کم ارتفاع ترین کشور جهان است. ماله پایتخت و بزرگترین شهر مالدیو است و دارای مرز آبی با کشور سریلانکا است. فرودگاه مجهز مالدیو در ماله قرار دارد. اقتصاد مالدیو را سه مورد تامین میکند: کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری. البته صنعت گردشگری مهمترین دلیل تامین کننده اقتصادی در این کشور است. گردشگران از اقصی نقاط جهان به فرودگاه ماله فرود می آیند و مستقیم از فرودگاه به مالدیو میروند. راهنمای سفر به مالدیو توسط آژانس گردشگری ابرآسا جهت آشنایی مسافرین عزیز گردآوری شده است. با ما همراه باشید...

مالدیو


موقعیت جغرافیایی مالدیو

جمهوری مالدیو مجمع الجزایری که از 1192 جزیره مرجانی تشکیل شده و در 26 گروه آب سنگی گروه بندی شده است. مالدیو در فاصله کمی از خط استوا قرار دارد  و همین باعث وجود رطوبت زیاد در مالدیو است. بهترین زمان سفر به مالدیو در بازه زمانی آبان تا اردیبهشت است که از شرجی بودن هوا کاسته شده است.

موقعیت جغرافیایی مالدیو

شهرهای پرطرفدار مالدیو

1.ماله Male
ماله پایتخت مالدیو و از بهترین و مدرن ترین مقاصد گردشگری است. ماله از مهمترین شهرهای توریستی مالدیو است و دارای مساحتی حدود 6 کیلومتر است و توسط آبهای آبی آرام احاطه شده است. ماله از تفریحات و جاذبه های متنوع و میراث و فرهنگ غنی، برخوردار است. در ماله مراکز خرید، رستوران هایی که غذاهای دریایی را سرو می کنند، سواحل شگفت انگیز و جاذبه های گردشگری فراوانی برای مسافرین تور مالدیو پاییز 1402 دارد. در ماله کاخ ریاست جمهوری، پارک سلطان، موزه ملی مالدیو، مسجد جمعه ماله و بسیاری بناهای تاریخی دیگر قرار دارد. 


ماله مالدیو

2.فوواهمولا Fuvahmulah
فوواهمولا، شهر توریستی زیبا و بزرگترین جزیره در جنوب کشور مالدیو است. این شهر زیبا دارای ساحل های بسیار که ماسه های طلایی دارند و برای گرداشگرانی که به دور از هیاهو می خواهند چند ساعتی را آرامش داشته باشند این جزیره پیشنهاد می شود. سواحل فوواهمولا بسیار زیبا و رویایی است. در سواحل فوواهمولا تفریحات ساحلی، تفریحات دریایی ارائه می شود و رستوران گردی که از تفریحات پرطرفدار بین گردشگران است در این ساحل بسیار پر رنگ است چرا که رستوران های متعددی که غذاهای لذیذ دریایی را ارائه می دهند وجود دارد.

فوواهمولا مالدیو

3.هولهوماله Hulhumale
هولهوماله در جنوب جزیره مرجانی شمالی ماله و نزدیک فرودگاه ماله است. شهر هولهوماله با مساحت 188 هکتار حالت جزیره ای دارد و کل جزیره را درختان نخل با ساحل های دیدنی احاطه شده است. شهر هولهوماله به شهر بدون زباله در دنیا معروف است. در این شهر زیبا، بناهای تاریخی و فرهنگی بسیاری وجود دارد و گردشگران می توانند سفر بی نظیری را برای خود رقم بزنند. در کنار طبیعت بی نظیری که دارد، انسان هایی که در آنجا زندگی می کنند به زیبایی و آبادنی اش بسیار کوشیده اند.


هولهوماله مالدیو

4.دیدهو Dhidhdhoo
دیدهو شهری توریستی از شهرهای توریستی مالدیو است و تنها جزیره ای است که اطراف آن به فروشگاه های مواد غذایی، مینی مارکت، رستوران، بانک، دستگاه خودپرداز، داروخانه و بیمارستان تجهیز شده است. اگر شما مسافر محترم تور مالدیو زمستان 1402 قصد سفر به مالدیو را داشته باشید می توانید با انتخاب شهر دیدهو به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در مالدیو به تمامی امکانات رفاهی و تفریحی دسترسی داشته باشید. دلفین های رقصان در جلوی قایق شما در هنگام ورود به این جزیره زیبا به شما خوش آمد گویی می کنند.

دیدهو مالدیو

استانهای مالدیو

1.استان ماتی اوتورو
2.استان اوتورو
3.استان مدو اوتورو
4.استان مدو
5.استان مدو دکونو
6.استان ماتی دکونو
7.استان دکونو

معرفی محبوبترین سواحل مالدیو

1.جزیره کوکوآ Cocoa مالدیو: شن های ساحل جزیره کوکوآ بافتی مانند شکر و به رنگ روشن دارد و دور تا دور آن تا مسافتی طولانی، آب های شفاف کریستالی قرار گرفته است. 


ساحل کوکوآ مالدیو

2.جزیره لاندا گیراوارو Landaa Giraavaru مالدیو: بسیاری از هتل های شیک و لاکچری هتل های مالدیودر ساحل جزیره لاندا گیراوارو قرار دارد. این جزیره به صورت خصوصی اداره می شود. در جزیره لاندا گیراوارو لاکپشت های دریایی و سفره ماهی های بسیاری به چشم می خورد. 

ساحل-لاندا-گیراوارو مالدیو


3.جزیره باروس Baros مالدیو: این جزیره با ساحلی خاص و آب های کریستالی و مرجان های دریایی قرار دارد منظره ی زیبایی برای گردشگران می سازد. ساحل این جزیره دور تا دور آن قرار دارد و دارای بخش های مختلفی مانند استخر طبیعی بزرگ است که به خاطر مرجان های زیبا در آب شکل گرفته است.

جزیره باروس مالدیو

4.جزیره تولوسدو Thulusdhoo مالدیو: این جزیره از پربازدیدترین سواحل در مالدیو است که همه ساله گردشگران تور مالدیو نوروز 1403 را به سوی خود جذب می نماید. جزیره تولوسدو یک جزیره خصوصی نیست و در آن چندین هتل و اقامتگاه وجود دارد. ساحل این جزیره از زیباترین سواحل مالدیو است که دارای تفریحات آبی برای مسافرین است. 

جزیره تولسدو مالدیو

5.جزیره ریتهی را Reethi rah مالدیو: این جزیره کوچک با وجود داشتن سواحل زیبا لقب داشتن زیباترین سواحل مالدیو را به خود گرفته است. این جزیره مانند برخی از جزایر مالدیو خصوصی است و توسط بخش خصوصی اداره می شود. جهت رفتن به جزیره باید حتما در یکی از ویلاهای آن اقامت داشته باشید. جهت رزرو بهترین هتل های مالدیو با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید.


جزیره ریتهی-را مالدیو

غذاهای محلی مردم مالدیو

از جمله غذاهای محلی مالدیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گارودیا: نوعی غذای سنتی است که شامل برنج و ماهی ست که به همراه فلفل تند و پیاز سرو می‌شود.
ماس هونی: یک وعده غذایی برای صبحانه که شامل ماهی دودی و نارگیل رنده شده است.
فیهونو ماس: ماهی با فلفل قرمز
هدیکا: هدیکا یک میان ‌وعده است که از ماهی سرخ شده تشکیل می شود و در بیشتر رستوران‌ ها یافت می‌شود.
باجیا: نوعی شیرینی ست که شامل ماهی، نارگیل و پیاز است.
گولها: شیرینی‌ های توپی شکل از ماهی دودی
کیمیا: کیمیا به ماهی سرخ شده رولتی می گویند.
کولهی بورکیبا: کیک ماهی ادویه دار است.
تلولی ماس: ماهی سرخ شده با فلفل قرمز و سیر است.

بهترین رستوران های مالدیو

1.رستوران زیر آب ایتا مالدیو: در بخشی از این رستوران به سرو انواع غذاهای اروپایی می پردازد و بخش دیگر به سرو انواع غذاهای دریایی پرداخته می شود.

2.رستوران کافه جاز مالدیو: این رستوران ترکیبی از انواع غذاهای مالدیو و بین المللی را ارائه می دهد. در این کافه موسیقی زنده با ملودی آرام بخش و شاد نواخته می شود.

3.رستوران کافه ایبری مالدیو: این رستوران از محبوب ترین رستوران های مالدیو است که به سرو انواع غذاهای محلی مالدیو می پردازد.

4.رستوران هتل کیچن مالدیو: این رستوران به سرو انواع غذاهای ساده با سرو های متفاوت می پردازد.

5.رستوران موراکا مالدیو: این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی در کنار غذاهای محلی محبوب مالدیو می پردازد.

6.رستوران قصر سیچوان مالدیو: این رستوران یک رستوران لوکس و سرآمد تمام رستوران های لوکس مالدیو است که به سرو انواع غذاهای چینی می پردازد.

7.رستوران جاست وج مالدیو: این رستوران به سرو انواع غذاهای کاملا گیاهی می پردازد.

بهترین هتل های مالدیو

مالدیو با 202 جزیره قابل سکونت و 88 جزیره گردشگر پذیر است و دارای هتل ها و ریزورت های بسیار زیبایی جهت رفاه حال گردشگران تور مالدیو از اقصی نقاط جهان است. در این قسمت به معرفی برخی از بهترین هتل های مالدیو می پردازیم:

1.هتل کوکو پالم دهونی کولهو مالدیو
2.هتل سیکس سنسز لامو مالدیو
3.هتل نیکا آیلند ریزورت اند اسپا مالدیو
4.هتل اوبلو سلکت ات سانجلی مالدیو 
5.هتل کرومبا مالدیو
6.هتل جوالی مالدیو
7.هتل سونوا یانی مالدیو
8.هتل جزیره هوراوالی مالدیو
9.هتل نالادهو پرایوت آیلند مالدیو

انواع تور مالدیو

تور مالدیو که در پاییز و زمستان 1402 و نوروز 1403 برگزار می شود.

لازم به ذکر است جهت رفتن به مالدیو باید ویزای مالدیو را تهیه کنید. ویزای مالدیو از نوع فرودگاهی است. جهت دریافت ویزای مالدیو فقط کافی ست پاسپورت با 7 ماه اعتبار را دریافت کنید.

بهترین مراکز خرید مالدیو

مرکز خرید سنترو مال مالدیو: مرکز خرید سنترو مال از لوکس ترین مراکز خرید در مالدیو است. این مرکز خرید میزبان بسیاری از برندهای مطرح جهان است. 

مرکز-خرید-سنترو-مال مالدیو

مرکز خرید چاندهانی ماگو مالدیو: این مرکز خرید از رایج ترین مراکز خرید در مالدیو است. در این بازار فروشگاه هایی از صنایع دستی و لباس های محلی وجود دارد. در این بازار محصولاتی که از سنگاپور وارد میشود به قدری زیاد است که محلی ها به آن بازار سنگاپور می گویند.

بوتیک نالا مالدیو: از جمله مراکز خرید لوکس در مالدیو است، در بوتیک نالا، گران ترین لباس ها، زیورآلات و اسباب بازی های مخصوص یافت می شود. 

فروشگاه ائوالی مالدیو: در این فروشگاه آثار هنری، با سبک لوکس، ثروتمندان مجمع الجزایر مالدیو را مورد هدف خود قرار می دهد. در این فروشگاه انواع نقاشی های مالدیوی، شمع، کیف و جواهرات وجود دارد. 


محبوب ترین جاذبه های گردشگری مالدیو

بازدید از جاذبه های گردشگری هر مقصدی یکی از دلایل سفر به آن مقصد است. مالدیو مانند بسیاری از مقاصد گردشگری محبوب در سرتاسر جهان دارای جاذبه های توریستی زیبایی است. در ادامه به برخی از جاذبه های توریستی مالدیو می پردازیم. با ما در آژانس ابر آسا همراه باشید:

1. منطقه ماله آتول مالدیو از زیباترین جاذبه های مالدیو است که در جزیره مرجانی کافو قرار دارد. آب های منطقه ماله آتول بیشتر برای غواصی و کشف دنیای زیر آب مورد استفاده قرار میگیرد. این منطقه به این دلیل به جزیره پادشاهان مشهور است که در گذشته محل اقامت خاندان سلطنتی بود. در منطقه ماله آتول همانند دیگر جزیره های مالدیو هتل های لوکسی دارد و چون آب و هوای معدلی دارد سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب میکند. 


ماله-آتول مالدیو

2.جزیره نالاگورایدو مالدیو که در قسمت جنوبی آتول قرار دارد به جزیره خورشید معروف است. این جزیره دارای سواحل خیره کننده، گل های استوایی و فضای سبز زیبا دارای جذابیت فراوانی برای گردشگران تور مالدیو با قیمت مناسب دارد. آب های آبی و هتل های لوکس و سواحل درخشان این منطقه همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. این جزیره مورد استقبال عروس و دامادها برای گذراندن ماه عسل است.در جزیره خورشید فعالیت هایی مانند موج سواری، غواصی و قایق سواری بسیار مرسوم است.

جزیره-خورشید-یا-نالا-گورالیدو مالدیو

3.صخره موز مالدیو در قسمت شمالی ماله آتول قرار دارد. این منطقه بیشتر برای غواصی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار محبوب است. شباهت بسیار زیاد این منطقه به موز باعث شده که آن را به صخره موز نام گذاری کنند. از جمله تفریحاتی که در این منطقه میتوان انجام داد غواصی، جت اسکی و صخره نوردی است. صخره موز برای گردشگرانی که به تفریحات آبی علاقه دارند بسیار مورد توجه است.

صخره-موز مالدیو

4.جزیره بیادو مالدیو که از محبوبترین جزایر مالدیو است. این جزیره بیشتر به خاطر پوشش گیاهی ای که دارد محبوب است. پوشش گیاهی در این منطقه شامل موز، نارگیل و انبه است. در کنار پوشش گیاهی این منطقه به خاطر آب های درخشان و ورزش های آبی که دارد محبوبیت بالایی بین گردشگران دارد.

جزیره بیادو مالدیو

5.ساحل مافوشی مالدیو از بهترین سواحل مالدیو است که لقب بهشت مالدیو را به خود اختصاص داده است. در این ساحل گزینه های زیادی برای سرو غذا وجود دارد از جمله غذاخوری ها و رستوران های متنوع. در ساحل مافوشی مالدیو می توان آب های آبی اقیانوس را از نزدیک تماشا کرد.

سواحل مافوشی مالدیو


بایدها و نباید های مالدیو

1.مالدیو کشوری مسلمان است و باید در آن از پوشش مناسب استفاده کنید.
2.آوردن برخی از اجناس از مالدیو به عنوان سوغاتی ممنوعه است. برخی از این اجناس را معمولا دستفروش ها می فروشند. در خرید آنها دقت کنید.
3.حفاظت از محیط زیست یکی از وظایفی است که اهالی مالدیو آن را به عنوان قانون پذیرفته اند. مراقب باشید به مرجان های صورتی دست نزنید.
4.مالدیو دارای جزایر بسیری است. در طول سفر خود به مالدیو از این جزایر دیدن کنید.
5.در برخی از روزهای سال امکان بارش باران در مالدیو وجود دارد. مراقب باشید یک دست لباس بهاره یا پاییزه در چمدان خود قرار بدهید.
6.در مالدیو به دلیل اینکه دور افتاده است شبکه اینترنتی محدودی وجود دارد، در طول سفر خود به مالدیو انتظار نداشته باشید که اینترنت رایگان یا حتی پر سرعت داشته باشید.
7. در مالدیو امکان آفتاب سوختگی وجود دارد پس بهتر است حتما در طول سفر خود به مالدیو از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.



جزیره مالدیو

اطلاعات ضروری مالدیو

نام انگلیسی: Maldives
پایتخت: ماله
نوع حکومت: جمهوری
قاره: آسیا
زبان رسمی: دیوهی
زبان‌های رایج: انگلیسی
جمعیت: بیش از 436.330 در سال 2017
واحد پولی: روپیه مالدیو هر روپیه معادل 0.065 دلار آمریکا
منطقه زمانی: (GMT+5)
پیش‌ شماره کشور: 00960

مالدیو

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX