برنامه سفر تور کوش آداسی نوروز 1403

راهنمای سفر علی سربالاوند 17 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
شهر پر شور و حال و دیدنی کوش ‌آداسی در سواحل غربی ترکیه واقع شده است و هر سال افراد زیادی از مسافران را به آنجا می کشاند؛ شاید تصور کنید جاذبه های کوش‌ آداسی کم است و تنها جاذبه های آن، هتل ‌های دیدنی و سواحل دریا است، اما مکان های دیدنی کوش‌ آداسی فراوان هستند و حتی بعضی از آنها در دنیا بی مانند هستند و همه سنین و همه علایق را راضی می کنند. در این مقاله سعی می کنیم که عالی ترین مکان های دیدنی کوش‌ آ‌داسی را نام ببریم، اما تعداد آنها فراوان است و درست تر است که پیش از سفر آنها را شناخته و برای دیدن آن ها برنامه بریزید.

1.جزیره کبوتر کوش آداسی :
جزیره کبوتر یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی کوش‌آداسی در ترکیه است. این جزیره با فاصله اندکی از ساحل کوش‌آداسی قرار دارد و محلی برای گردش و تفرج می‌باشد. این جزیره دارای مناظر زیبا و ساحل‌های زیباست که باعث جذب گردشگران زیادی شده است.
2.جمعه بازار کوش آداسی :
جمعه بازار کوش آداسی یک بازار زنده و پررونق در شهر کوش آداسی در ترکیه است. این بازار یکی از محل‌های محبوب گردشگری در منطقه است و در آن می‌توان محصولات محلی، صنایع دستی، لباس‌های سنتی، میوه‌ها، سبزیجات، غذاهای محلی و سوغاتی‌های متنوع را پیدا کرد. جمعه بازار کوش آداسی به عنوان یک صفحه از فرهنگ و زندگی مردم محلی مهم است و تجربه‌ی گردشگرانی را ارائه کرده و یک مکانی دلپذیر و پرانرژی برای بازدیدکنندگان است.
3. ساحل بانوان کوش آداسی :
ساحل بانوان در شهر کوش آداسی در ترکیه یکی از مقصدهای گردشگری محبوب است. این ساحل زیبا با شن‌های سفید و آب آبی آرام دریا، یک جاذبه بسیار مورد علاقه برای گردشگران و توریست‌هاست. ساحل بانوان از مناظر طبیعی زیبا و امکانات رفاهی خوب برخوردار است و یک مکان عالی برای استراحت، شنا و آفتاب‌گرفتن به حساب می‌آید. امکانات سرویس‌دهی، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها در نزدیکی ساحل نیز وجود دارد تا تجربه‌ی رفتاری آسان و لذت‌بخش را برای گردشگران فراهم کند.
4. ستور مارینای کوش آداسی :
ستور مارینا از مقاصد و جاذبه های گردشگری کوش آداسی است و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تفرجگاه‌های ساحلی در ترکیه به شمار می‌آید. این مارینا با گنجایش ۶۲۰ قایق، از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ قایق در سال میزبانی می‌کند.
5. شهر باستانی پیرنه :
ستور مارینا از مقاصد و جاذبه های گردشگری کوش آداسی است و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تفرجگاه‌های ساحلی در ترکیه به شمار می‌آید. این مارینا با گنجایش ۶۲۰ قایق، از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ قایق در سال میزبانی می‌کند.
6.بندر میلتوس :
بندر میلتوس در دوره باستان هلنستیک ، یکی از شهرهای مهم در استان آیون در جنوب غربی ترکیه امروزی بود که در قدیم بعنوان یکی از 12 شهر ایون فعالیت می کرد. این شهر اهمیت بسیار بالایی در دوران باستان برای تجارت داشت و از بخش های مهمی از جاده ابریشم بوده است. البته مانده های باستانی این شهر را می توان امروزه در همان محله یا نزدیکی آن مشاهده نمود.
7.معبد دیدیما :
معبد دیدیما یکی از مکان‌های تاریخی مهم در شهر بندری میلتوس در ترکیه است. این معبد بزرگ از دوران باستان باستان در افق آبی دریای اژه قرار دارد و به خصوص با ستون‌های بلند و زیبای آن شناخته شده است. این معبد را باستان‌شناسان به دوره هلنستیک (حدود سال ۳۲۵ تا ۳۰۰ پیش از میلاد) نسبت می‌دهند. این معبد به خدایان کهانه‌ای همچون دیدیما اختصاص دارد و از نظر هنری و معماری بسیار زیبا است.
8.روستای کرازلی :
روستای زیبای کرازلی که با باغ‌های میوه احاطه شده است، احساسی از بی زمانی را به شما منتقل می‌کند. اینجا مکانی مناسب برای گذران یک بعد از ظهر به یادماندنی است، روستایی که با خانه‌های سفید رنگ و جنگل‌های انبوه سبز رنگ منظره فراموش نشدنی را ایجاد کرده‌اند. در این روستا، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی قرار دارند که می‌توانید در آرامش آنها حس بی‌نظیری را تجربه کنید. اگر شما از آن دسته گردشگران دوست‌دار غذا هستید، روز شنبه به این روستا بیایید تا بتوانید از بازار کشاورزان که در آن محصولات ارگانیک محلی به فروش می رسد، دیدن کنید.
9.شهر افسوس ترکیه :
افسوس، به عنوان یک شهرک کوچک و زیبا در استان آیدین از ترکیه شناخته می‌شود.این منطقه با تاریخ باستانی و طبیعت زیبا خود مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد. شهر افسوس از آثار بسیاری از دوران باستانی به ویژه زمان امپراطوری روم باستان بهره برده‌است و جاذبه‌های تاریخی بسیاری در این منطقه وجود دارد.
10.پارک آبی آدالند :
این پارک شامل اسلایدها، استخرها، برکه‌های آبی و امکانات دیگر برای تفریح و لذت بردن از آب را فراهم می‌کند. همچنین برخی از امکانات تفریحی این پارک شامل رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و فضاهای سبز و زیبا هستند که برای گردشگران و بازدیدکنندگان جذابیت دارند.










مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX