برج گالاتا بلندترین برج استانبول

گردشگری فریبا آردم 26 تیر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

تاریخچه برج گالاتا استانبول

در حدود 700 سال پیش برج گالاتا با نام مسیح در دوران بیزانس، امپراطوری رم شرقی ساخته شد. ارتفاع برج گالاتا 67 متر است که برای چندین سال متوالی به عنوان بلندترین برج استانبول و قسطنطنیه شناخته می شد. هدف از ساخت برج مسیح با نام امروزی گالاتا در واقع نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و همچنین شناسایی کشتی های دشمنان بود. اما سالها بعد از آن به عنوان دیده بانی و زندان استفاده می کردند.

مشخصات برج گالاتا استانبول

برج زیبای گالاتا 9 طبقه دارد و وزن آن در حدود 10 هزار تن است. طبقات فوق برج بارها تعمیر و بازسازی شده است. برج زیبای گالاتا در طول تاریخ بارها اتفاقات متفاوتی را تجربه کرده است. در طی قرون 18 و 19 میلادی برای دوبار دچار آتش سوزی بزرگی شد. پس از آن طوفان های شدیدی که وزید و سقف برج را دچار حادثه کرد و سال ها پس از آن سقف مخروطی شکلی را برای آن ساختند. بیشترین میزان صدمه به برج گالاتا در طی قرون در سال 1509 میلادی وارد شد. در آن زمان معماری مشهور به نام هیرتین، کار مرمت برج را بر عهده گرفت و به زیبایی آن را به پایان رساند. اما پس از آن و در سال 1794 میلادی برج گالاتا برای بار دوم دچار سانحه آتش سوزی شد. پس از مرمت و بازسازی اتاقی را به این برج اضافه کردند. برج گالاتا استانبول در سال 1875 در گیر طوفان شدیدی شد و همین باعث شد برج گالاتا دچار آسیب شدیدی شود. اما تا سال 1960 میلادی مرمت و بازسازی هایی روی این برج انجام شد و درحال حاضر این برج فعال است. 
نکته مهم و جالب توجه اینکه بعد از ترمیم و بازسازی در سال 1960 برج گالاتا تغییر کاربری داد. پس از آن یک رستوران نیز در بالای برج گالاتا ساخته شد.

برای رفتن به برج گالاتا و بازدید از فضای داخلی برج گالاتا استانبول باید حتما از کوچه پس کوچه های استانبول عبور کنید تا بتوانید به آن برسید.

برج گالاتا استانبول

ورودی برج گالاتا استانبول

برای وارد شدن به برج گالاتا استانبول باید در ابتدا از چند پله ی سنگی بالا بروید و پس از آن به در چوبی برج وارد شده و وارد لابی یا همکف شوید. برای رفتن به قسمت بالای برج هم می توانید از پله های مارپیچ و زیبای برج گالاتا استفاده کنید و هم می توانید از آسانسوری که اخیرا به برج اضافه شده استفاده نمایید. اما نکته مهم در مورد آسانسور برج گالاتا این است که تا طبقه هفتم مورد استفاده است و برای رفتن به طبقه 9 برج باید حتما از پله استفاده کنید. رفتار مسئولین برج گالاتا که در قسمت لابی برج حضور دارند با گردشگران تور استانبول بسیار خوب است، پس اگر سوالی داشتید می توانید از آنها بپرسید قطعا به گرمی شما را راهنمایی میکنند.

بازدید از برج گالاتا استانبول 

تماشای دریای مرمره، مسجد سلطان احمد، فضای سبز و خانه ها قدیمی محله، موزه ایا صوفیه، تنگه بسفر، گنبد و گلدسته های مساجد از اهدافی است که گردشگران آن را دنبال می کنند. اگر به دیدن برج گالاتا می روید حتما دوربین عکاسی با خود به همراه داشته باشید چرا که بهترین مکان برای دیدن جاذبه های گردشگری یاد شده در بالا همین برج گالاتا استانبول است. برای رفتن به طبقه 9 که بر روی رستوران برج گالاتا قرار دارد باید حتما بلیط تهیه نمایید.

بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا استانبول در ساعات انتهایی روز است که خورشید در حال غروب می باشد، اما امکان دارد که در این ساعات بسیار شلوغ باشد.

امکانات برج گالاتا استانبول

از جمله امکاناتی که مسافرین با رفتن به برج گالاتا می توانند استفاده کنند رستوران های معروف و با کیفیت، کافه های سنتی و مدرن خواهد بود. 

رستوران های برج گالاتا استانبول

افسانه برج گالاتا استانبول

از جالب ترین افسانه ها در بین افسانه های برج گالاتا، عشق افسانه ای نام دارد و قدیمی ترین افسانه ای است که در این باره ساخته شد. رومیان معتقد بودند که اگر زن و مردی برای اولین بار به برج گالاتا بروند و از بالای برج به استانبول نگاه کنند آنها قطعا با یکدیگر ازدواج میکنند. اما اگر قبلا یکی از آن دو به بالای برج رفته باشند به یکدیگر نخواهند رسید.

دسترسی به برج گالاتا استانبول

برج بلند گالاتا در محله بی اغلو استانبول و در انتهای خیابان استقلال در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد، این محله دارای مغازه ها و کافه هایی ست که خود به یکی از مناطق جذب توریست در استانبول تبدیل شده است. برج گالاتا، میدان تکسیم و خیابان استقلال همگی در منطقه بی اوغلو قرار گرفته است. 

ساعت کار برج گالاتا استانبول
زمان بازدید از گالاتا از ساعت 9 صبح تا 20 می باشد. 

آدرس برج گالاتا استانبول: Bereketzade, Galata Kulesi, Beyoğlu, Turkey

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX