بهترین مراکز خرید مارماریس

راهنمای سفر فریبا آردم 12 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

مارماریس با بازارهای پرجنب و جوش و مراکز خرید بسیار، که هر چیزی را از بافتنی گرفته تا جواهرات را به فروش می رسانند، توانسته خریداران را به سمت خود جذب کند. اما بیش از همه، تقلید از مارک های بزرگ در اینجا بسیار محبوب است. چیزهای زیادی برای خرید در مارماریس وجود دارد اما محبوب ترین اقلام به شرح زیر است:
جواهرات، چرم، فرش، گلدوزی، صنایع دستی سنتی، محصولات هنری تزئینی مس و چوب، تن پوش، غذای محلی یعنی عسل و مربا، تجهیزات ماهیگیری، سوغاتی
اما چگونه انتخاب کنیم که بتوانیم محصولات را با بهترین قیمت انتخاب و خریداری کنیم؟
مهم است که قبل از خرید در مارماریس تحقیق کنید، چرا که قیمت ها در مناطق مختلف بسیار متفاوت است و البته هیچ کس نمیخواهد قیمت کالایی را که خریداری کرده در جای دیگر با نصف قیمت مشاهده کند.
در این باره توانستیم نگاه عمیق تری به این موضوع بیندازیم که در مارماریس کجا خرید کنیم و بهترین مراکز خرید مارماریس کجاست؟
در ادامه به معرفی بهترین مراکز خرید مارماریس می پردازیم. با ابرآسا همراه باشید

بازار بزرگ مارماریس (Marmaris Grand Bazaar)
بازار بزرگ مارماریس که احتمالا با نام بازار کارسی شناخته می شود به عنوان معروف ترین، جامع ترین و محبوب ترین منطقه خرید در مارماریس می توان نام برد. بازار محبوب کارسی در نزدیکی قلعه قدیمی عثمانی قرار دارد. با قدم زدن در مراکز خرید آن، می توانید محبوب ترین محصولات تولید محلی را بیابید، بازار مجموعه ای غنی از لباس ها و کفش های ارزان قیمت را ارائه می دهد. در این بازار هر چیزی که تصور کنید را می توانید پیدا کنید. برخی از اقلام محبوب بازار بزرگ مارماریس عبارت است از سرامیک، جواهرات، چای ترکی، لامپ های ترکی، فرش، گلیم، فروشگاههای مواد غذایی ترکی، ادویه، عطر، لوازم آرایشی، جواهرات انحصاری، شیرینی های شرقی و ... .
همچنین لباس ها و اقلام مد (برچسب طراح) زیادی برای فروش وجود دارد. بهترین زمان برای رفتن به بازار بزرگ مارماریس یکشنبه هاست. با وجود اینکه شلوغ ترین روز است اما بیش از 200 مغازه فعال دارد. اما در مابقی روزهای هفته بین ساعت 11 صبح تا 16، مغازه ها آرام تر هستند به جز زمان ناهار.
بازار بزرگ مارماریس برای گشت و گذار هم مناسب است. برای دیدن یک موزه کوچک و لذت بردن از منظره بندر مارماریس، می توانید به قلعه مارماریس که در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شده است بروید.
مدت زمان پیشنهادی برای گذراندن زمان در این بازار بین 1 تا 2 ساعت بسته به نوع خرید بیشتر خواهد شد.
آدرس بازار بزرگ مارماریس: تپه، 38، اسکی، مارماریس
زمان : از 8 صبح تا 1 بامداد. هر روز


بازار بزرگ مارماریس

پنج شنبه بازارها در مارماریس (Thursday Markets in Marmaris)
پنج شنبه بازار مارماریس یک بازار سنتی محلی بسیار محبوب و شلوغ است. این بازار که زمانی به شدت از گردشگران پذیرایی می کرد، امروزه فقط محصولاتی را ارائه می دهد که توسط کشاورزان و ماهیگیران محلی فروخته می شود.
در انتخاب بهترین میوه‌ها و سبزیجات تازه و ارزان که توسط شهرها و روستاهای همجوار تهیه می‌شود، با مردم محلی همراه شوید، غرق در رنگ‌ها و طعم‌ها شوید. می توانید از بازار پنیر خانگی، زیتون، آجیل و شیرینی‌های محلی و عسل خریداری کنید. تنوع نان های تخت مانند غرفه هایی که آخرین صید ماهی و صدف های دریایی را به نمایش می گذاشتند شگفت انگیز خواهد بود (غرفه های غذای دریایی روزانه باز هستند).
اکثریت جمعیت این بازار را مردم محلی تشکیل می دهند که نشان دهنده کیفیت خوب محصول است. می توانید قیمت ها را بسیار مناسب و به طور کلی ارزان تر از سوپرمارکت ها بیابید. بهتر است صبح زود یا اواخر بعد از ظهر از آنجا بازدید کنید.

نکته اصلی: این یک بازار محلی است، بنابراین آماده باشید که انگلیسی صحبت یا درک نشود.

مدت زمان پیشنهادی: 1 ساعت
آدرس پنج شنبه بازار در مارماریس: G. Mustafa Muglali Caddesi - حدود 200-300 متر از مرکز مارماریس
بهترین زمان برای رفتن به پنج شنبه بازار مارماریس: 8:00 صبح تا 8:00 شب؛ پنجشنبه و یکشنبه


پنج شنبه بازار مارماریس

خرید در خیابان اصلی مارماریس (Shopping in Marmaris Main Street)

تعداد زیادی مغازه اطراف خیابان اصلی مارماریس را احاطه کرده اند. این‌ها بسیار شبیه به آن‌هایی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید، با تفاوت این که مغازه‌های خیابان اصلی بیشتر روی لباس‌های برندهای بزرگ تخصص دارند تا تزئینات و شیرینی‌ها.
اینها برای مسافران تور مارماریس که در مارماریس اقامت دارند بسیار راحت هستند، زیرا به احتمال زیاد هنگام رفتن به مرکز شهر یا ساحل، از خیابان اصلی عبور خواهند کرد. اگر چیزی توجه شما را جلب کرد، از رفتن و درخواست قیمت نترسید. شما هرگز نمی دانید، گاهی اوقات یکی از کالاهایی که واقعاً دوست دارید، ارزان ترین کالای آنها نیز هست.
اگر قصد خرید در خیابان اصلی را دارید، ممکن است بخواهید بیشتر روی مغازه های دو طرف خیابان تمرکز کنید تا مغازه های وسط. به دلیل مبالغ هنگفت اجاره ای که صاحبان مغازه می پردازند، ممکن است بتوانید در مناطقی که اجاره بها ارزان تر است، قیمت های پایین تری پیدا کنید.


بازارهای Icmeler
این بازار که در کنار جاده تورونچ درست قبل از شروع به بالا رفتن از کوه ها قرار دارد، یک بازار خیابانی سنتی محلی به سبک محلی ترکی است. همان غرفه‌های دوره گردی را خواهید یافت که در پنج شنبه بازارهای مارماریس پیدا می‌کنید. چند روز در هفته بازاری در مارماریس وجود دارد، مکان دائمی ندارند، بنابراین در یک روز خاص از هفته باید در منطقه خاصی جستجو شود. روز چهارشنبه، بازار در Icmeler واقع شده است، شنبه می توانید از آن در آرموتالان و یکشنبه در بلدیبی بازدید کنید. در این بازار منحصراً محصولات محلی وجود دارد، از لباس و ادویه ارزان قیمت گرفته تا فرش های شیک و پتوهای دستباف می توانید بخرید. توجه به این نکته ضروری است که قیمت کالاها همیشه در صبح بالاترین میزان است و در عصر می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 
در این بازار میوه و سبزیجات تازه، نان تازه، عسل و ادویه جات به فروش می رسد. همچنین انواع محصولات نساجی، کالاهای مد مارک جعلی، پوشاک و کفش وجود دارد. این بازار کوچک مکانی عالی برای خرید سوغاتی مانند منسوجات خانگی و کالاهای دست ساز است.
فروشندگان از شما انتظار دارند که با آنها چانه بزنید، بنابراین هرگز اولین قیمتی را که به شما پیشنهاد می شود پرداخت نکنید، زیرا می توانید انتظار داشته باشید که کالاها را با یک سوم قیمتی که برای اولین بار از شما نقل می کنند بخرید. انتظار داشته باشید که قیمت ها ارزان تر از مغازه های معمولی باشد زیرا یک بازار محلی است.

مدت زمان پیشنهادی: 1 ساعت
آدرس بازار Icmeler : Goleyne Mh.، Icmeler (حدود 8 کیلومتر از مارماریس)
زمان: 8:00 صبح تا 8:00 شب؛

بازار موگلا (Mugla Market)
موگلا نام استانی است که مارماریس در آن واقع شده است. مرکز شهر در 65 کیلومتری مارماریس قرار دارد و جواهری پنهان برای کسانی است که مایل به سفر هستند. بسیاری از بازدیدکنندگان منظم از موگلا دیدن می‌کنند تا قبل از بازگشت، خرید خود را انجام دهند. بازار موگلا که در محلی به نام بازار داتچا بازاری شناخته می شود، بزرگترین بازار روباز در نزدیکی مارماریس است. موگلا که در یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه قرار دارد، مقصدی عالی برای یک سفر یک روزه از مارماریس است. از معماری شگفت انگیز یونانی و ترکی شهر لذت ببرید و عطش خود را برای خرید برطرف کنید.
در این بازار انواع بسیاری از محصولات ارگانیک از جمله سبزیجات و میوه ها را خواهید یافت. گیاهان باغی که مستقیماً ظرف چند ساعت از مزارع به بازار می آیند، به وفور یافت می شوند. بیشتر گردشگران خرید برخی از غذاهای معروف ترکی مانند نان دارچینی، بادام سفید، عسل کوهی و گیاهان ترکی را دوست دارند و چون در هیچ جای دیگری نمی توانید آنها را پیدا کنید، می توانید هدایای فوق العاده ای از موگلا تهیه می کنند.

بازار خیابانی موگلا جایی است که می توانید هر چیزی را که دلتان بخواهد پیدا کنید. از لباس گرفته تا جواهرات و عطر، می توانید چیزی را پیدا کنید که مناسب همه نوع مسافران باشد. اگر عاشق صنایع دستی هستید، هرگز جایی پیدا نمی کنید که اقلام صنایع دستی بهتر از این بازار ارائه دهد. این بازار همچنین عتیقه‌های زیبایی می‌فروشد که هرگز در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شوند. 
این بازار محلی همچنین مجموعه ای فوق العاده از گزینه های غذا و نوشیدنی را به شما ارائه می دهد. رستوران های کنار بازار و رستوران های شهر به خاطر غذاهای ترکی اصیل خود شناخته شده اند. در آن اطراف چایخانه های سنتی و کافی شاپ های فراوانی وجود دارد. از این بازار واقعاً می توانید لذت ببرید زیرا به اندازه بازارهای مارماریس توریستی نیست.
دلیل اینکه برخی از مسافران سفر اضافی به مرکز شهر موگلا انجام می دهند به دلیل تغییر بسیار زیاد قیمت ها است. برخلاف مارماریس، موگلا هنوز توسط گردشگران کشف نشده است، بنابراین صاحبان مغازه‌ها هزینه‌های بسیار کمتری برای اجاره دارند که در قیمت‌های آنها منعکس می‌شود و به طور کلی قیمت اضافی را که برای چانه‌زنی در نظر گرفته شده است، خارج می‌کنند. اگر قصد دارید چمدان خود را با چیزهای خوب پر کنید، خرید در موگلا یک لذت مطلق خواهد بود.

مدت زمان پیشنهادی: 2 ساعت
مکان: Datca Pazarı، Iskele Mahallesi، Vatan Caddesi، Datca، Muğla (حدود 40 کیلومتری مارماریس)
زمان: 8:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر؛ پنج شنبه

بازار تورونچ (Turunç Market)
اگر در نظر دارید یکی از سفرهای قایق متعددی را که از مارماریس ارائه می شود انجام دهید، Turunc یکی از توقفگاه های بندر است، بنابراین سفر خود را با روز دوشنبه بازار Turunc همزمان کنید.
در این بازار غرفه های متنوعی وجود دارد که میوه و سبزیجات تازه، پنیر، میوه های خشک و آجیل، عسل و سایر محصولات محلی را عرضه می کند. برای کسانی که به دنبال هدایا و سوغاتی های مختلف هستند، انتخاب گسترده ای از لباس، کالاهای چرمی، حوله های ترکی، رومیزی و کوسن و سایر زیور آلات وجود دارد. وقتی خرید زیاد شد، از یک نوشیدنی با طراوت در کافه بازار لذت ببرید.

مدت زمان پیشنهادی: 1 ساعت
مکان: 1 دقیقه پیاده روی از بندر (حدود 20 کیلومتر از مارماریس)
زمان: 8:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر؛ دوشنبه

سوپر مارکت تانساس
در جست و جوی محصولات ملی محبوب و خوراکی های کمیاب، می توانید به سوپرمارکت تانساس بروید، این سوپرمارکت دارای طراحی فوق العاده زیبا و خدمت رسانی بالایی است. در اینجا می توانید تمام محصولات پرطرفدار از جمله نوشابه و میوه های تازه را که بسیار ارزان هستند در این فروشگاه پیدا کنید. علاوه بر محصولات غذایی، کالاهای مختلف خانگی، اسباب بازی های کودکان و مایحتاج اولیه در سوپرمارکت وجود دارد، تانساس یک یافته واقعی برای گردشگران مستقل و صرفه جو خواهد بود. 

فروشگاه Homemade By Rachel
در حین قدم زدن در شهر، می توانید مغازه های سوغاتی جالب زیادی پیدا کنید، صاحبان آنها معمولاً سوغاتی های بی نظیر زیادی را خودشان درست می کنند. فروشگاه Homemade By Rachel تزئینات بسیار زیبای دست ساز خانه را به فروش می رساند، در اینجا می توانید زیورآلات و سوغاتی های ساخته شده از صدف و کارت های دست ساز، قاب عکس های غیر معمول، علائم و تزئینات خانه از کاغذ را خریداری کنید. 
فروشگاه کیف و کفش معتبر برای کسانی که می خواهند کفش های زیبا یا کیف جدید بخرند جالب خواهد بود. محصولاتی را هم برای خانم ها و هم برای آقایان ارائه می دهد، تمام محصولات موجود در دسترس مشتریان در کارخانه های داخلی تولید می شوند و قیمت های بسیار جذابی دارند. انتخاب گسترده ای از کفش و لوازم جانبی در فروشگاه وجود دارد، کیفیت اقلام قطعا شما را خوشحال می کند.

بهترین مراکز خرید مارماریس

مرکز خرید مصری 
بازار محصولات منحصر به فرد زیادی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد، نسبتاً کوچک است، اما می توانید اقلام خاص زیادی را پیدا کنید که در فروشگاه های دیگر فروخته نمی شوند. به عنوان مثال در اینجا می توانید انواع حنا را از نظر وزنی خریداری کنید که با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت در سطح شهر است. همچنین لوازم جانبی و لوازم آرایشی مختلفی را برای درمان های اسپا به فروش می رساند و برخی غرفه ها مجموعه ای غنی از شیرینی ها و چای را ارائه می دهند.

فروشگاه ماما گود Mama good
از جذابترین فروشگاههای مارماریس فروشگاه ماماگود است که در یک ساختمان کوچک قدیمی واقع شده است که نمای آن با نقاشی های هنری و لوازم تزئینی غیر معمول تزئین شده است. در این فروشگاه محصولات خانگی به فروش می رسد، هر کسی یک خوراکی به سلیقه خود را در اینجا پیدا می کند. 
شیشه های مربا و سبزیجات کنسرو شده همیشه با احتیاط در قفسه ها قرار می گیرند و همچنین در فروشگاه ماکارونی دست ساز فوق العاده به فروش می رسد. انتخاب شیرینی ها، ادویه ها و میوه های خشک نیز در اینجا بسیار غنی است، در فروشگاه می توانید شیرینی های محبوب ترکی و انواع چای را انتخاب کنید. علاوه بر هدایای خوشمزه برای عزیزان، بازدیدکنندگان می توانند لوازم مختلف آشپزخانه و صنایع دستی چوب را خریداری کنند.

خرید در آرموتالان (Shopping in Armutalan)

آرموتالان ناحیه ای است که در چند قدمی مرکز شهر مارماریس قرار دارد. برای مسافرانی که به دنبال هزینه کمتر در هتل هستند و به مسافت اضافی اهمیتی نمی دهند بسیار محبوب است. ممکن است از شنیدن این موضوع خوشحال شوید که همین امر در مورد خرید نیز صدق می کند. 
تفاوت کرایه پرداختی بین یک مغازه در بازار بزرگ و یک مغازه در آرموتالان را تصور کنید. در آرموتالان نیز می توانید تعداد زیادی مغازه پیدا کنید. هنگام خرید از اینجا، حتماً مناطق اطراف خیابان اصلی را بررسی کنید. همچنین، برخی از مغازه ها در کوچه های پشتی ممکن است شما را شگفت زده کنند. در اینجا می‌توانید مغازه‌هایی را پیدا کنید که به اقلام و مارک‌های خاص‌تری می‌پردازند و ممکن است با قیمت کمتر ارائه دهند.

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX