راهنمای سفر به اسپانیا

راهنمای سفر فریبا آردم 03 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

اسپانیا کشوری زیبا در جنوب غربی اروپا با پایتختی مادرید است و بارسلونا، والنسیا، سبته، بیلبائو و ساراگوسا نیز از شهرهای مهم این کشور هستند. مساحت اسپانیا حدود 505,990 کیلومتر مربع است و جمعیت آن بیش از 46 میلیون نفر است. زبان رسمی اسپانیایی (که به عنوان کاستیلیایی نیز شناخته می‌شود) است، اما در برخی مناطق دیگر، زبان‌ های محلی مانند کاتالان، گالیسی، و باسکی نیز صحبت می‌شوند. اسپانیا یک کشور دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. از دیدگاه تاریخی، این کشور تحت تأثیر فرهنگ‌ هایی همچون رومی، ویزیگوتی، اسلامی و موروثی از امپراتوری‌ های کلمبیا و ایتالیا قرار گرفته است. این تاثیرات در زبان، آداب و رسوم، معماری و غیره دیده می‌شود.
بازدید از جاذبه‌ های گردشگری متعدد، از ویژگی‌ های مهم اسپانیاست. این کشور شهرهای تاریخی زیادی مانند بارسلونا با معماری گوتیک، گرانادا با عمارت الحمرا و کاستیلیا با قلعه الحمرا را در بر دارد. البته اسپانیا برای کسانی که به دریا و ساحل علاقه مند هستند می تواند مقصدی محبوب باشد و شهرهایی مانند مالاگا، ایبیزا و مالورکا از مقاصد خوب گردشگری در اسپانیا هستند.
فوتبال به عنوان ورزش محبوب در اسپانیا شناخته می‌شود. تیم ملی فوتبال اسپانیا در مسابقات جهانی حضور داشته و موفقیت‌ های قابل توجهی کسب کرده است. همچنین، لالیگا، لیگ برتر فوتبال اسپانیا، یکی از معروف‌ترین لیگ‌ های فوتبال جهان است.
در نهایت، اسپانیا عضوی فعال در اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است و نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می ‌کند. اقتصاد اسپانیا بر پایه بخش‌ هایی مانند صنعت، خدمات و گردشگری استوار است. این کشور دارای صنایع قوی در زمینه خودروسازی، الکترونیک، ماشین ‌آلات، مواد غذایی و پوشاک است.
از لحاظ فرهنگی، اسپانیا مشهور به جشنواره ‌ها، رقص‌ ها و موسیقی ‌های خود است. فلامنکو، یکی از سبک‌های موسیقی معروف اسپانیا است که با رقص ‌های پرنشاط مرتبط است. همچنین، هر ساله در برخی شهرها مانند پمپلونا جشنواره‌های معروفی برگزار می‌شود که مشهورترین آنها جشنواره بالن ‌های هوایی سان فرمین است.
در مجموع، اسپانیا با تاریخ غنی، فرهنگ پویا، جاذبه‌های گردشگری فراوان و شهرهای زیبا، یکی از مقاصد محبوب برای بازدیدکنندگان تور اسپانیا پاییز 1402 است. در راهنمای سفر به اسپانیا با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید تا با زیر و بم اسپانیا آشنا شوید.

اسپانیا

موقعیت جغرافیایی اسپانیا

اسپانیا در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد. محدوده جغرافیایی این کشور شامل بخشی از شبه ‌جزیره ایبری، جزایر بالئاریک (به‌عنوان مثال مایورکا و ایبیزا) در دریای مدیترانه و جزایر کاناری در اقیانوس اطلس است. اسپانیا از شمال با فرانسه، از شرق با آندورا، از غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس و از جنوب با بریتانیای کبیر و مراکش مرز مشترک دارد. به طور کلی، اسپانیا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، به عنوان یک پل عبوری بین اروپا و آفریقا شناخته می‌شود. همچنین، نزدیکی به دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس، به این کشور امکان دسترسی به سواحل و فعالیت‌ های دریایی را فراهم می‌کند.
تاریخچه گردشگری در اسپانیا به دوره‌های زمانی مختلفی بازمی‌گردد. اسپانیا به عنوان یک کشور با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، همواره مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. در زیر به برخی از مهم‌ترین مراحل در تاریخچه گردشگری اسپانیا اشاره می‌کنم:

شهرهای مهم و پرطرفدار اسپانیا

اسپانیا شهرهای زیادی با جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد. در زیر، به برخی از شهرهای مهم و پرطرفدار اسپانیا اشاره می‌کنم:

بارسلونا Barcelona
بارسلونا از شهرهای مهم، زیبا و بزرگ اسپانیا است که در منطقه کاتالونیا قرار دارد. آب و هوای شهر بارسلونا، مدیترانه ای با زمستان های مرطوب و ملایم  است. بهتزین زمان سفر به بارسلونا، بهار و پاییز است. بارسلونا از شهرهای مهم در تور اسپانیا زمستان 1402 است و از مهمترین و محبوبترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می رود. شهر بارسلونا مجموعه ای از تمام جاذبه های گردشگری شهرهای مدیترانه است که دارای جذابیت هایی مانند مکان های آرام، تابش لذت بخش آفتاب و غذاهای بی نظیر است و تمامی این جذابیت ها در کنار بازدید از مکان های تاریخی و توریستی فراوان اسپانیا لذت سفر به اسپا را چندبرابر میکند. از جمله جاذبه های گردشگری بارسلونا می توان به پارک گوئل، ساحل بارسلونتا، کلیسای ساگرادا فامیلیا، بازار بوکریا، تپه مونجوئیک، ورزشگاه نیوکمپ، موزه پیکاسو، کلیسای سانتا ماریا دل مار، پارک سیتا دلا، محله گوتیک، خیابان رامبلا، بنای کازا میلا، صومعه پدرالبس، اقامتگاه خصوصی کازا باتیو، منطقه مشهور میدان طلا، موزه جانورشناسی اشاره کرد.

بارسلونا اسپانیا



مادرید Madrid
مادرید در همسایگی شهر زاراگوزا و قلب تپنده اسپانیا، پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا است و در قلب کشور واقع شده است. این شهر با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری بسیار غنی است و محلی است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. شهر مادرید با شب های روشن، شهر موسیقی، موزه و فوتبال است. این شهر زیبا را می توان مرکز فرهنگ، تجارت و توسعه اجتماعی اسپانیا دانست. این شهر زنده و پویا با دارای بودن تمام استانداردهای اروپای غربی، مقر اصلی دولت، وزارتخانه ها و موسسات، سازمانها و نهادهای دولتی است. از جمله جاذبه های گردشگری مادرید می توان به موزه پرادو، پارک رتیرو، کاخ سلطنتی مادرید، میدان پلازا مایور، خیابان گران ویا، معبد دبود، میدان سیبلس، میدان دروازه خورشید، میدان رینا سوفیا، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، بازار سن میگل، موزه ملی باستان شناسی، دروازه آلکالا، موزه سورولا اشاره کرد.

مادرید اسپانیا

گرانادا Granada
گرانادا از تلفیق دو فرهنگ زیبای اسپانیایی و عربی، با معماری های خاص و منحصر به فرد از جمله محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. گرانادا شهری زیبا در اسپانیا با جمعیت اکثریت دانشجو و مهاجر است و از مهمترین مقاصد گردشگری اسپانیا محسوب می شود. شهر گرانادا دارای آب و هوای گرم و آفتابی در روزها و شب های سرد است. ما مشاورین آژانس گردشگری ابر آسا بهترین زمان سفر به گرانادا را بهار و پاییز معرفی می کنیم. از جمله جاذبه های گردشگری گارنادا می توان به قلعه الحمرا، باغ های کارمن دلوس مارتیزر، ژنرالیف، کلیسای جامع گرانادا، کاخ چارلز پنجم اشاره کرد.

گرانادا اسپانیا

والنسیا Valencia
والنسیا یکی از شهرهای بزرگ و مهم اسپانیا است و در ساحل شرقی کشور واقع شده است. این شهر پایتخت استان والنسیا و دارای جمعیتی بالغ بر ۷۹۰ هزار نفر است. والنسیا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اسپانیا است و با جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی خود آموزش و سرگرمی بی‌نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. از دیگر دلایل سفر به والنسیا در تور اسپانیا نوروز 1403 می توان به وجود جشنواره های مختلف مانند جشنواره ی گوجه فرنگی که در آخرید چهارشنبه سال برگزار می شود اشاره کرد. شهر والنسیا در مجاورت رود توریا در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری و بخش غربی دریای مدیترانه قرار دارد. در جنوب شهر والنسیا خلیج والنسیا قرار دارد که بخش اولیه سواحل جزیره قناری است. از جمله جاذبه های والنسیا می توان به شهر هنر و علوم والنسیا، موزه هنرهای زیبا، موزه ملی سرامیک، کلیسای جامع والنسیا، لالونخا، آکواریوم اقیانوس شناسی والنسیا، بیو پارک والنسیا، برج های سرانوس، جشنواره فالاس، کاخ دل مرکادو والنسیا اشاره کرد.


والنسیا اسپانیا

محبوب ترین سواحل اسپانیا

1.سواحل مالاگا اسپانیا معروف به نخل های بلند، خط ساحلی طولانی و شن های نرم است و از جمله امکاناتی که این سواحل دارند چتر های آفتاب و صندلی های ساحلی است. سواحل مالاگا با جذابیت های خاص و و محیطی آرام، مکان مناسبی را برای تفریحات خانوادگی و ماهیگیری فراهم می کند. در سواحل مالاگا هم سواحل آرام وجود دارد هم سواحل پر جنب و جوش، هم ماهیگیری وجود دارد هم تفریحات آبی که تمام این جذابیت ها باعث شده سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب نماید.

سواحل مالاگا اسپانیا

2.ساحل سن سباستین اسپانیا
خط ساحلی جذاب در شهری که به شکل ماه است و از شهرهای لاکچری و ساحلی اسپانیا به شماره میرود.  در ساحل سن سباستین شن های سفید در کنار آب های فیروزه ای و محیطی امن و آرام جلوه گری میکند. خط ساحلی سن سباستین در امتداد خود تعداد زیادی کافه و رستوران را در خود گنجانده است و از جاذبه های گردشگری شهر سن سباستین است.


ساحل سن سباستین اسپانیا

3.ساحل اوندارتا اسپانیا
در ساحل اوندارتا خبری از آرامش سواحل ماگالا نیست، در این ساحل شلوغی و جنب و جوش قلیان دارد و یک محیطی شاد را برای توریستان فرام می کند. از جمله امکاناتی که این ساحل به مسافرین تور اسپانیا پاییز 1402 ارائه می دهد می توان به کابین های کلاسیک و شیک و صندلی های آفتابگیر با منظره ای چشم نواز از درخت و دریا اشاره کرد. در ساحل اوندارتا شن های نرمی وجود دارد و بهترین مکان برای مسابقات والیبال ساحلی است. 


ساحل اوندارتا اسپانیا

4.سواحل مینورکا اسپانیا
سواحل مینورکا اسپانیا در دریای مدیترانه قرار دارد. این ساحل محیطی آرام و امن را به مسافرین هدیه می دهد و خط ساحلی بی پایان خود تا چندین مایل ادامه دارد. ساحل مینورکا ماسه ای است. در این ساحل به درختان کاج، آب های فیروزه ای معروف است.

ساحل مینورکا اسپانیا

5.جزایر قناری اسپانیا
سواحل قناری محیطی بسیار خوش آب و هواست که از مجموع 7 مجمع الجزایر (به ترتیب تنریف، ال هیرو، لاپالما، لانزاروته، گرند کاناریا، لاکومرا، فوئرته، اونتارا) تشکیل شده است. 

جزایر قناری اسپانیا

6.ساحل کاستابراوا اسپانیا
این ساحل در شمال اسپانیا است و به صدف های خاص و زیبا در میان سواحل اسپانیا معروف است. دریای این ساحل آب گرم با خاصیت آب درمانی دارد. این ساحل کاملا آرام و خلوت و به دور ز هر گونه هیاهو و شلوغی جمعیت است. در این منطقه میتوانید از تفریحات آبی موتوری و غیر موتوری مانند موج سواری، قایق رانی و ورزش های ساحلی استفاده کنید. 

ساحل کاستا براوا اسپانیا

بهترین رستوران های اسپانیا

1.رستوران Arzak اسپانیا: این رستوران توسط یک پدر و دختر مدیریت می شود. این رستوران به سرو انواع غذاهای مدرن مانند تخم مرغ قرمز با فلفل دلمه ای و گوشت ترد سرو می شود.

2.رستوران البولی اسپانیا: این رستوران در شمال شرق اسپانیا قرار دارد و از بهترین رستوران های جهان است. این رستوران به سرو انواع غذاهای معمولی مانند قزل آلای قلیل تمپورا و تاپیوکا با ژامبون ایبری سرو می شود.

3.رستوران موگاریتز اسپانیا: این رستوران در سن سباستین قرار دارد و از رستوران های خوب جهان شناخته شده است. از بهترین غذاهای این رستوران سیب زمینی و گونه ماهی راهب است.

4.رستوران مارتین براساتگی اسپانیا: این رستوران از منحصر به فردترین رستوران های اسپانیا است. از جمله غذاهایی که در این رستوران سرو می شود شامل کفی کبابی با فلفل قرمز و مایع و پوزه ماهی دودی است. 

5. رستوران کال پپ اسپانیا: این رستوران مورد علاقه گردشگران است. این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی می پردازد. 

بهترین هتل های اسپانیا

1. هتل آیر روسلون بارسلونا اسپانیا
2.هتل پارادو هوستال د ریس کاتولیس اسپانیا
3.هتل می مادرید رینا ویکتوریا اسپانیا
4.هتل ویورا بیلابوئنا د آلابا اسپانیا
5.هتل هاسیندا نا جامنا، ایبیزا اسپانیا
6.هتل دبلیو بارسلونا
7.هتل بارسلو لا بوبادیلا آندلس اسپانیا
8.هتل آلفانسو سیزدهم سویل اسپانیا
9.هتل پارادو کوئنکا اسپانیا
10.هتل آلهامبرا پالاس گرانادا اسپانیا
11. هتل پارادور د روندا اسپانیا

انواع تورهای اسپانیا

*تور تک اسپانیا
*تور های ترکیبی اسپانیا

لازم به ذکر است برای سفر به اسپانیا، نیازمند دریافت ویزای شینگن است. دریافت ویزای شینگن اسپانیا، راحت تر از دیگر کشور های اروپایی است.

محبوب ترین مراکز خرید اسپانیا

1. مرکز خرید دیاگونال مار اسپانیا میزبان محبوب ترین برندهای مد و زیبایی، ورزشی، لوازم خانگی و بهداشتی است. از جمله برندهایی که در این مرکز خرید شعبه دارند آدیداس، لاکوست، لیوایز و ... در کنار فروشگاه ها، انواع رستوران ها با غذاهای لذیذ محلی و بین المللی وجود دارد. 

مرکز خرید دیاگونال مار اسپانیا

2.مرکز خرید سنترو کامریکال لا گاویا مادرید اسپانیا میزبان برندهای معروف مبلمان و شمع است. در کنار فروشگاه ها، رستوران ها و فست فودهای مختلفی وجود دارند.

مرکز خرید سنترو کامریکال لا گاویا اسپانیا



3.مرکز خرید سنترو کامریکال مادرید زانادو اسپانیا در قسمت جنوب غربی اسپانیا واقع شده است. این مرکز خرید از جمله محبوبترین مراکز خرید اسپانیا است. در این مرکز خرید فروشگاه ها و رستوران ها در کنار یکدیگر قرار گرفته است. 


مرکز خرید سنترو کامریکال زنادو اسپانیا

4.مرکز خرید مارمگنوم اسپانیا در بندر vell اسپانیا قرار دارد. در ورودی این مرکز خرید آینه های زیبایی قرار دارد. مرکز خرید مارمگنوم اسپانیا میزبان بسیاری از برندهای محبوب دنیا است.

5.مرکز خرید ال کورت اینگلس اسپانیا مرکز خریدی زنجیره ای است که در سراسر بارسلونا قرار دارد و از بهترین مکان ها برای خرید لباس  و لوازم جانبی و لوازم آرایشی است. 

مرکز خرید ال کورت انگلس اسپانیا

6.مرکز خرید لاس آرناس د بارسلونا اسپانیا در سال 1900 ساخته شد و در سال 2011 بازسازی شد و بیشتر شبیه به یک اثر تاریخی است. در این مرکز خرید سینا، سالن ورزشی و رستوران های متعدد و یک موزه راک وجود دارد.

مرکز خرید لاس آرناس اسپانیا

7.مرکز خرید گلوریس اسپانیا با فروشگاه های متفاوت پوشاک و مواد غذایی، سالن سینما و ... است. در این مرکز خرید مجموعه ای عالی از پوشاک، لوازم آرایشی و کتاب و موسیقی است. در این مرکز خرید فروشگاه ها و رستوران ها با غذاهای لذیذ وجود دارد.


مرکز خرید گلوریس اسپانیا

جاذبه های گردشگری اسپانیا

1.پارک گوئل اسپانیا Park Guell: این پارک زیبا در اسپانیا از جمله محبوب ترین جاذبه های گردشگری برای کودکان در اسپانیا است. در این پارک سازه ها و طرح هایی با الهام از طبیعت ساخته شده که آن را به یک بهشت هنری برای علاقه مندان تبدیل کرده است. پارک گوئل در بارسلون اسپانیا جاذبه ی مهمی است که گردشگران بسیاری را سالانه به سوی خود جذب می نماید.

پارک گوئل اسپانیا

2.جزیره ایبیزا Ibiza اسپانیا: یک جزیره زیبا که از درخت های کاج پوشیده شده است و از پربازدید ترین مقصدهای گردشگری است. در این جزیره جشن های شبانه برقرار است. خط ساحلی ایبیزا با آب های فیروزه ای محیطی آرام را برای توریستان فراهم می کند.

آیبیز اسپانیا

3.گرانادا Granada اسپانیا: این شهر زیبا برای افرادی که عاشق تفریحات شبانه هستند مناسب است. در شهر گرانادا دیسکوهای متعددی وجود دارد و از مشهورترین جاذبه های اسپانیا است. 


اطلاعات ضروری اسپانیا

واحد پول: یورو
زبان رسمی: اسپانیایی
ولتاژ برق: ۲۳۰ ولت
اختلاف زمان اسپانیا با تهران: کشور اسپانیا ۱ ساعت از ایران جلوتر است.
پیش شماره:‌ 34+
شماره های ضروری:
آمبولانس، پلیس و آتش نشانی: ۱۱۲
فرودگاه های کشور اسپانیا:‌
فرودگاه مادرید-باراخاس
فرودگاه بارسلونا
فرودگاه لاکرونیا
فرودگاه ساراگوسا

سفر به اسپانیا

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX