با هم به گوشه ای از دنیا سفر کنیم، اینبار ایتالیا سرزمین گاوها

راهنمای سفر فریبا آردم 02 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

ایتالیا یا جمهوری ایتالیا کشوری زیبا در اروپای جنوبی است. این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. پایتخت ایتالیا، رم است و دارای آب و هوای معتدل فصلی است. کامیبونه دیتالیا قسمتی از ایتالیا است که در سوئیس قرار گرفته است. ایتالیا از کشورهای محبوب و معروف در حوزه گردشگری است و بسیار محبوب یونسکو است چرا که اکثر جاذبه های گردشگری ایتالیا به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. کشور ایتالیا توسط دریای آدریانیک در ساحل شرقی، دریای تیرهنیان در غربی، دریای مدیترانه و دریای یونانی در جنوب احاطه شده است. تقریبا 40 درصد از خاک ایتالیا، کوهستانی است. یکی از بهترین زمان ها برای سفر به ایتالیا زمستان است چرا که منطقه بسیار خوبی برای تفریحات زمستانی محسوب می شود. در ایتالیا دورشته کوه وجود دارند که می توان آنها را ستون فقرات ایتالیا نامید. این دو رشته کوه عبارتند از رشته کوه آپنین و رشته کوه آلپ. در ایتالیا یک آتشفشان فعال وجود دارد و در جزیره سیسیل هم کوه آتنا فعال است. مردم ایتالیا مردمی عمیق از نظر اصالت فرهنگی و خانوادگی دارند و ارتباط خیلی خوبی با هنر، خانواده، معماری و غذاهای خوشمزه دارند. امپراطوری رم در ایتالیا خلق شد و به همین جهت دارای فرهنگ غنی است. ما در آژانس گردشگری ابرآسا بر آن شدیم تا در راهنمای سفر به ایتالیا هر آنچه که نیاز دارید را گردآوری کنیم. با ما همراه باشید...

همه چیز درباره ایتالیا

موقعیت جغرافیایی ایتالیا

نقشه ایتالیا شبیه به چکمه است. مساحت کل ایتالیا 301.340 کیلومتر مربع است. ایتالیا از جنوب با لیبی، مرز دریایی مشترک دارد. آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای رو به گرم است. در شمال به دلیل وجود رشته کوه های آلپ هوا سرد، در جنوب خشک و در کل کشوری گرم است. کشور ایتالیا با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سوئیس، اسلوونی، سان مارینو مرز مشترک دارد. 

شهرهای پرطرفدار ایتالیا

1.رم Rome
رم پایتخت ایتالیا و یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است. در رم جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. رم شهری مدرن، زنده و پویا است و زندگی شبانه و پر جنب و جوشی در آن جریان دارد. در رم کلیساهای زیبا و میدان سن پیتر با فواره های عظیم، کلیسای سان کلمنته، پله های اسپانیا، فواره تروی، میدان پیازا ناوونا و میدان رومی وجود دارد.

رم-محبوبترین شهرهای ایتالیا

2.فلورانس Florence
فلورانس از زیباترین شهرهای ایتالیاست. در شهر فلورانس، ساختمان های مدرن با جلاتوهای خوشمزه و فروشگاه های متعدد وجود دارد. از جمله جاذبه های گردشگری تاریخی شهر فلورانس می توان مجسمه ی میکل آنز، مجسمه داوود، گالری آکادمیا، گالری اوفیتزی، نقاشی های روی دیوارهای کلیسای جامع دومو، مجسمه های مرکز شهر، صومعه ی باپتیستری است.

فلورانس- محبوبترین شهرهای ایتالیا

3.ونیز Venice
ونیز شهری منحصر به فرد و خاص در شمال شرقی ایتالیا است. این شهر زیبا از لحاظ تاریخی، پلی بین شرق و غرب است و یکی از زیباترین و عاشقانه ترین شهرهای ایتالیا و از محبوب ترین شهرهای دنیا برای گردشگران تور ایتالیا پاییز 1402 است.

ونیز- بهترین شهرهای ایتالیا

4.میلان Milan
میلان شهری زیبا و گران مخصوص ثروتمندان و ترکیبی از مدرن و معاصر، پایتخت تجاری ایتالیا و شهر مد است. در میلان، مغازه های شیک و گران، گالری های لباس و رستوران های ایتالیایی وجود دارد. کلیسای جامع میلان از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است. در این کلیسا، صلیبی واقعی وجود دارد که برخی معتقدند مختص خود عیسی مسیح است. تابلو شام آخر، قلعه اسفورتسسکو، کتابخانه و گالری عکس آمبروسینا، ورزشگاه سن سیرو، گالری ویتوریو امانوئل، رستوران تراموای اتمسفرا، خرابه های رومی سن لورنزوو گورستان تاریخی از جمله مکان های محبوب گردشگری میلان است.

میلان- محبوبترین شهرهای ایتالیا

5.ناپل Naple
ناپل شهری زیبا در جنوب ایتالیا است. ناپل را می توان پر جنب و جوش ترین و فعال ترین شهر ایتالیا معرفی کرد. مردم ناپل مدعی این هستند که پیتزا را آنها ابداع کرده اند. مردم این شهر بسیار خونگرم، طبیعتی بی همتا و گنجینه های تاریخی و هنری ناپل، از دیدنی ترین شهرهای ایتالیاست. از جمله جاذبه های گردشگری ناپل ناپل می توان به آتشفشان معروف وزوو، ویرانه های پمپئی (شهر سوخته)، شهر هرکولانیوم اشاره کرد.


ناپل- معروفترین شهرهای ایتالیا

محبوب ترین سواحل ایتالیا

1.ساحل سانتا Margherita Ligure ایتالیا 
در Margherita Ligure ساحل سانتا احساس سفر به زمان گذشته و رفتن به دوره سانتا وجود دارد. آن زمان مردم برای تعطیلات به ساحل رفته و در محیط های اطراف هتل های بزرگ و در سایه درختان نخل به استراحت و غذاخوردن مشغول می شوند. در این ساحل رستوران هایی که به سرو انواع غذاهای دریایی می پردازد وجود دارد. 

ساحل سانتا- معروفترین سواحل ایتالیا

2.جزایر مادالینا، ساردینیا ایتالیا
سواحل ساحلی زیبا در ساردینیا خصوصی هستند و فقط توسط قایق های خصوصی قابل دسترسی است و آب های این جزایر زمردی و زیبا است.

جزایر ساردینیا-محبوبترین سواحل ایتالیا

3.ساحل Viareggio
ساحل Viareggio در تابستان بسیار شلوغ است. انگار که تمام مردم میلان، فلورانس و جنوا بر روی این ساحل با وسعت 15 کیلومتر مدیترانه ای قرار گرفته اند.

ساحل ویارجیو- محبوبترین سواحل ایتالیا

بهترین رستوران های ایتالیا

1.رستوران لا کامپانا ایتالیا: این رستوران از قدیمی ترین رستوران های ایتالیا با قدمتی 500 ساله است. در این رستوران به سرو انواع غذاهای اصیل رمی در محیطی کاملا تاریخی و قدیمی می پردازد. 

2.رستوران چچینو دال 1887 ایتالیا: این رستوران جز رستوران های اقتصادی است و سالانه گردشگران تور ایتالیا زمستان 1402 فراوانی را به سوی خود جذب می نماید. این رستوران به انواع غذاهای اصیل و سنتی رم و ایتالیا می پردازد. در این رستوران بعد از اتمام وعده غذایی، با انواع دسرها و پنیرهای خوشمزه ایتالیایی از میهمانان پذیرایی می شود.

3. رستوران پپون ایتالیا: این رستوران به سبک قدیمی باز میهمانا خود پذیرایی می کند. در این رستوران غذاهای محبوب و سنتی ایتالیایی سرو می شود. 

4.رستوران آلفردو آلا اسکروفا ایتالیا: آشپز این رستوران مخترع پاستای آلفردو، فوتوچینی آلفردو و معروف ترین پاستاهای ایتالیایی است. این رستوران به سرو انواع غذاهای ایتالیایی و بین المللی می پردازد.

5.رستوران لاکاربونارا ایتالیا: این رستوران به سرو انواع غذاهای سنتی رمی و ایتالیایی می پردازد. 

بهترین هتل های ایتالیا

1.هتل بلموند گرند تیمئو ایتالیا
2.هتل روکو فورته ویلا ایتالیا
3.هتل گرند ریمینی ایتالیا
4.هتل ریتو آمالفی کوست ایتالیا
5.هتل استابیا سورنت کوست ایتالیا
6.هتل اکسلسیور پالاس ایتالیا 
7.هتل رم کاوالیری، ا وادورف آستوریا ایتالیا
8.هتل آنانتارا پالازو نایادی رم
9.هتل حیات سنتریک میلان سنترال ایتالیا
10.هتل کالا دی ولپه ایتالیا

انواع تور ایتالیا

در معرفی انواع تور ایتالیا با آژانس گردشگری ابرآسا باید تور ایتالیا تک را معرفی کرد که شامل سفر به شهرهای ایتالیا مانند ونیز و رم و فلورانس است. و تور ترکیبی ایتالیا با کشورهایی مانند سوئیس، فرانسه، اسپانیا است. 

لازم به ذکر است جهت دریافت ویزای ایتالیا تنها نیاز به گردش حساب بالا و تمکن مالی حدودا 400 میلیون تومان دارید. ویزای ایتالیا مصاحبه ندارد و فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری باید به دفتر کارگزاری CKGS مراجعه کنید. جواب ویزا 21 روز کاری زمان می برد تا ارسال شود.

محبوب ترین مراکز خرید ایتالیا

1.مرکز خرید La RinaScente ایتالیا: این مرکز خرید با 14 هزار مترمربع در قلب رم قرار دارد. در این مرکز خرید می توانید انواع پوشاک، کفش، محصولات زیبایی یا لوازم خانگی را پیدا کنید. 


مرکز خرید لارینا سنت ایتالیا

2. مرکز خرید Davide Cenci از لوکس ترین مراکز خرید رم: این مرکز خرید در سال 1926 در رم تاسیس شد. در این محل می توانید لباس های ایتالیایی با جنس های مختلفی مانند کشمیر، ابریشم و ... پیدا کنید. در این مرکز خرید برندهای معروفی مانند آرمانی، ورساچه، بربری، هوگان و ... محصولات این مرکز خرید به خاطر شهرت جهانی که دارد درمیان مراکز خرید رم معروف است.

مرکز خرید دیود سنسی ایتالیا

3. بوتیک Borsalino ایتالیا: این بوتیک از سال 1857 به ساخت کلاه مشغول بوده است و به خاطر اینکه بسیاری از ستارگان سینما از کلاه های آن استفاده می کنند شهرت جهانی دارد. تکنیک ها و وسایل به کار رفته در ساخت کلاه بیش از 100 سال قدمت دارند. 


بوتیک-BORSALINO11

4.فروشگاه DOLCE & GABBANA ایتالیا: این فروشگاه از قدیمی ترین و بهترین فروشگاه های برند لباس در ایتالیا است. برند D&G برندی است که در دهه 1980 میلادی در میلان کار خود را آغاز کرد و پیشرو در صنعت مد جهانی است. این فروشگاه از محبوب ترین مراکز خرید رم است که هم بسیار زیبا و شیک است و هم برای بانوان و آقایان لباس های فوق العاده ای دارد..


فروشگاه-DOLCE-&-GABBANA11

5.مرکز خرید Cion ایتالیا
مرکز خرید Cion از محبوب ترین مراکز خرید رم است که در کنار منطقه واتیکان قرار دارد. این مرکز خرید با طبقات بالایی که دارد به فروش لوازم منزل، سرویس خواب، لباس زنانه، لباس مردانه، لباس بچه گانه، کفش و عطر و ... می پردازد. در مرکز خرید کین می توانید بسیاری از بهترین برندهای مطرح ایتالیایی و جهانی را در کنار هم مشاهده کنید.

مرکز-خرید-coin11

محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

1.ساحل آمالفی Amalfi Coast ایتالیا: ساحل آمالفی ایتالیا در امتداد لبه جنوبی شبه جزیره سورنتین است و در منطقه کامپانیا ایتالیا قرار دارد. ساین ساحل 50 کیلومتر وسعت دارد و 13 شهر کوچک را در دل خود جای داده است.


ساحل آمالفی ایتالیا

2.کانال بزرگ ونیز Grand Canal ایتالیا: در شهر ونیز جاذبه های گردشگری جذاب و منحصر به فرد بسیاری قرار دارد که باعث شده ونیز به یک شهر توریست پذیر و محبوب تبدیل شود. در خیابان اصلی ونیز، کانالی وجود دارد که می توان آن را یکی از بهترین و مناسب ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا دانست. در دو طرف این کانال، تالاب ها و آبگیرهای بسیار زیبایی وجود دارد. طول این کانال 3.8 کیلومتر است. در این کانال اتوبوس های آبی، تاکسی های آبی وجود دارد.


کانال بزرگ ونیز ایتالیا

3.آمفی تئاتر کلوسئوم Colosseum رم باستان: آمفی تئاتر محبوب و معروف رم باستان به نام کلوسئوم از بزرگ ترین و خاص ترین بناهای سنتی رم است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. گنجایش بنای تاریخی و عظیم کلوسئوم حدودا 50 هزار نفر است و 80 در ورودی دارد. 4 طبقه دارد و طبقات بالا برای افراد معمولی جامعه و طبقه هم کف برای شهروندان درجه یک تهیه شده است.

آمفی تئاتر کلوسئوم ایتالیا

4.برج لنین یا برج پیزا Leaning Tower of Pisa ایتالیا: از معروف ترین برج های کج ایتالیا برج پیزا است. معماری فوق العاده برج پیزا و برآورد دو فاکتور وزن و مقدار بار و دانش فوق العاده معمار ایتالیایی برای جهانیان بسیار محبوب است. 

برج پیزا ایتالیا


باید ها و نباید های سفر به ایتالیا
1.کاپوچینو یک نوشیدنی مخصوص صبحانه است و نباید آن را بعد از ساعت 11 صبح سفارش دهید. این موضوع برای مردم ایتالیا قابل درک نیست که همراه غذای خود کاپوچینو سفارش دهید. اگر می خواهید در طول روز نوشیدنی گرم میل کنید بهتر است یک نوشیدنی به جز کاپوچینو سفارش دهید.

2.نباید پنیر پارمسان را روی غذاهای دریایی بپاشید این موضوع برای مردم ایتالیا جلوه قشنگی ندارد.
3.احترام به آئین و سنن هر کشوری از وظایف انسان هاست. سعی کنید در اماکن مذهبی حتما پوشش مناسبی داشته باشید. پس اگر قصد دارید به اماکن مذهبی بروید حتما پوشش مناسب داشته باشید وگرنه اجازه ورود نخواهید داشت.

4.برای میل کردن اسپاگتی سعی کنید به جای خرد کردن آن با چاقو و چنگال، آن را دور چنگال خود بچرخانید.
5.در ایتالیا گارسون ها و کارگرها از حقوق کامل برخوردار هستند پس نیازی نیست انعام بدهید.


نکات مهم قبل از سفر به ایتالیا
1.کپی مدارکتان را به همراه داشه باشید.
2.استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی رایگان نیست.
3.در ایتالیا آب شیر آشامیدنی و رایگان است و در خیابان آبخوری های زیادی تعبیه شده است.
4.برای استفاده از تاکسی مراقب باشید کلاه سرتان نرود. نکته مهم اینکه به ازای هر چمدان برابر با 1 یورو اضافه دریافت می کنند.
5.استفاده از مترو در مقابل دیگر وسایل حمل و نقل عمومی کمتر است. 
6. مراقب باشید با خود وسایل گران قیمت همراه نبرید چرا که در خیابان های ایتالیا مانند دیگر مقاصد گردشگری پر توریست جیب بر زیاد است.
7.احوالپرسی به سبک ایتالیایی را فراموش نکنید چرا که مردم ایتالیا مانند ما ایرانی ها هنگام سلام و احوالپرسی با یکدیگر روبوسی دارند اما آنها روی عدد 2 با هم موافقت کرده اند.


اطلاعات ضروری ایتالیا 
اختلاف ساعت ایتالیا با تهران: ایتالیا در منطقه‌ زمانی UTC +2 قرار گرفته و ساعت رسمی آن دو ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
زبان رسمی ایتالیا: ایتالیایی
واحد پول ایتالیا : یورو
نوع برق شهری ایتالیا : برق شهری در ایتالیا ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع F  و L است.

همه چیز درباره ایتالیا

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX