جاذبه های توریستی مارماریس در نوروز 1403

گردشگری علی سربالاوند 01 اسفند ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

جاذبه های مارماریس به قدری متنوع هستند که گاهی انتخاب را برای گردشگران سخت می‌کند. این جزیره با عنوان بهشت گمشده با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی خود سالانه شمار بسیار زیادی گردشگر را در دل خود جای می‌دهد. مارماریس، این جزیره‌ی همه چیز تمام، همراه با آب و هوای دلپذیر و طبیعت فوق العاده‌ی خود و همچنین امکانات تفریحی و دیدنی های متنوع، بدون شک سفری خاطره انگیز را برای شما رقم می‌زند.
بنابراین، تا انتهای این مقاله با ابرآسا پرواز همراه شوید تا با جاذبه ها و دیدنی های مختلف زیبا‌ترین جزیره‌ی کشور ترکیه بیشتر آشنا شوید.

جزیره‌ی مارماریس، قطعه‌ای جا‌مانده از بهشت بر روی زمین
مارماریس با چیزی حدود ۲۸۰۰۰ نفر جمعیت، یکی از محبوب‌ترین شهر های بندری در جنوب کشور ترکیه و واقع در سواحل دریای مدیترانه می‌باشد. در این جزیره‌ی زیبا گذر زمان احساس نمی‌شود، زیرا در مارماریس همیشه بساط شادی و تفریح برپاست و جاذبه های فوق العاده و تفرجگاه های لوکسی که در آن وجود دارد، این قابلیت را دارد که چندین روز شما را سرگرم کند.

اصلا مارماریس کجاست؟
اگر بخواهیم قدمت مارماریس را دنبال کنیم، به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردیم؛ بنابراین چیز عجیبی نیست که آمار گردشگران این شهر باستانی بسیار بالا باشد. مارماریس شهری ساحلی و بندری مهم است که بین دریای اژه و مدیترانه و در استان موغله یا مولا Muğla واقع شده است. نام مارماریس از واژه “مارمارون” ( Marmaron) به معنی سنگ مرمر گرفته شده و دلیل آن وجود زیاد سنگ‌های مرمر در این منطقه است. مارماریس دو لنگرگاه اصلی و بنادر متعددی دارد که این شهر را به مرکزی برای کشتیرانی و غواصی تبدیل کرده است. تفرجگاه‌های متعدد ساحلی، آب و هوای خوب، زیبایی‌های طبیعی، غارهای شگفت‌انگیز، آب زلال و فیروزه‌ای رنگ و انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی، مارماریس را به مقصدی جذاب برای سفر تبدیل کرده است. در این راهنمای سفر به مارماریس با جوانب مختلف این شهر تماشایی آشنا خواهید شد.

 آبشار تارگوت
آبشار تارگوت یکی از بهترین جاذبه های مارماریس است که در فاصله‌ی کمی از شهر واقع شده است و به هیچ وجه نباید آن را از دست داد، زیرا که صدای آرامش بخش جریان پر خروش آب و چشم انداز زیبای آن می‌تواند خستگی‌ یک روز فوق العاده را از تن‌تان بیرون کند و شما را غرق در آرامش کند. 
کوه های مارماریس
یکی از جاذبه های مارماریس کوه های سر به فلک کشیده‌ای است که با وجود آب و هوای معتدل این جزیره، دامنه های همواره سرسبزی دارد و محل زیست گونه های جانوری مختلفی نیز می‌باشد. چشم انداز دریای نیلگون مدیترانه که دور تا دور جزیره را احاطه کرده، از بالای کوه های مارماریس، منظره‌ای فوق العاده تماشایی را به وجود آورده است. ناگفته نماند که تماشای تصویر طلوع و غروب خورشید در دریا از فراز این کوه ها نیز، آنقدر زیبا و دل انگیز است که مطمعنا هیچوقت از ذهنتان پاک نمی‌شود.

  جزیره کلئوپاترا
در اطراف جزیره‌ی مارماریس، جزیره های کوچک و جالب دیگری نیز وجود دارد که یکی از آن ها به نام کلئوپاترا مشهور است. ساحل این جزیره با ماسه های طلایی رنگ پوشیده شده که همین امر سبب شده تا به این جزیره، ساحل طلایی نیز بگویند.  آب و هوای کلئوپاترا که تنها ۱۶ کیلومتر از مارماریس فاصله دارد، نیز مانند آب و هوای مارماریس است و مناسب طبیعت‌گردی و ماجراجویی می‌باشد. با اینکه این جزیره مساحت کمی دارد و جمعیت کمی نیز در آن سکونت دارند، اما دارای تاریخچه ای غنی می‌باشد و در دل خود یک شهر باستانی جای داده است. پس اگر هم عاشق طبیعت هستین و هم به مکان های تاریخی علاقه دارید، سفر به کلئوپاترا هم فال است و هم تماشا.

ساحل کیزکومو در اورهانیه
ساحل کیزکومو نسبت به دیگر جاذبه های مارماریس متمایز است چرا که عمق دریا در این منطقه بیشتر از سواحل دیگر است و قایق سواری در اطرافش به دلیل عمق زیاد دریا، به شما این احساس را می‌دهد که گویا در وسط دریا قرار گرفته اید. در کنار ساحل کیزکومو خلیج زیبایی به نام اورهانیه نیز واقع شده است که آبی زلال و ساحل زیبا و چشم نوازی در آن وجود دارد. در اطراف این خلیج، چندین رستوران دریایی نیز وجود دارد که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این رستوران ها سر بزنید و سالاد اختاپوس که یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دریایی می‌باشد را امتحان کنید.

ساحل لاک پشت ها
ساحل لاک پشت یا به زبان ترکی ساحل اوزتوزو، محلی است برای پرورش بزرگ لاک پشت های دریایی و لاک پشت های نادر و در معرض خطر. این ساحل که در جنوب شهر دالیان ترکیه در امتداد دریای اژه واقع شده است، ساحلی دنج و آرام است. با وجود چندین کافه و رستوران زیبا در این منطقه می‌توان لحظات خوشی را تجربه کرد.

نکته‌ی جالب در مورد این ساحل این است که دوش حمام در آن وجود ندارد، زیرا مردم این منطقه به دلیل محافظت از لاکپشت ها، از استفاده شامپو در این منطقه صرف نظر می‌کنند تا ساحل آلوده به مواد شیمیایی و مضر نشود.


غواصی اسکوبا
دریای مدیترانه با آب زلالی که دارد بسیار برای غواصی کردن مناسب است. به همین دلیل سکوی غواصی اسکوبا به یکی از جاذبه های مارماریس تبدیل شده است. در این مکان گردشگران با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ی غواصی و همراهی مربی های کارآزموده، به قعر دریا می‌روند تا طبیعت زیرین دریای مدیرانه را از نزدیک تماشا کنند. جالب است بدانید غواصی در شب یکی از برنامه های بسیار هیجان انگیز سکوی غواصی اسکوبا در مارماریس محسوب می‌شود. غواصان خبره و نترسی که سال ها تجربه‌ی غواصی دارند، می‌توانند شب به دنیای زیبای زیر آب بروند و تجربه‌ای متفاوت، در دنیایی متفاوت از روی زمین، داشته باشند.

پارک های آبی جزیره‌ی مارماریس 
در جزیره‌ی مارماریس دو پارک آبی معروف واقع شده است که در بین جاذبه های مارماریس بیشترین محبوبیت را دارند.

در این پارک ها انواعی از بهترین بازی ها و تفریحات آبی انجام می‌گیرد که هیجان سفر به مارماریس را دو چندان می‌کند. پارک آبی آکوادریم و پارک آبی آتلانتیس؛ پارک های آبی جزیره‌‌ی مارماریس می‌باشند که می‌توانید به صورت گروهی دوستانه و یا به همراه خانواده به آن ها مراجعه کنید و لحظات بی نظیری را برای خود رقم بزنید.

 فواره های رقصان
نمایش فواره های رقصان جزیره‌ی مارماریس تقریبا نیم ساعت به طول می‌کشد و ترکیبی از رقص آب به همراه موسیقی و رقص نور چراغ های رنگی می‌باشد. این فواره ها با منظره‌ی بسیار زیبا و چشم نوازی که ایجاد می‌کنند، تماشاگران را به تحسین و تمجید وا می‌دارند. یادتان نرود که تماشای رقص فواره ها کاملا رایگان است و هر شب مردم زیادی برای تماشای آن ها به این منطقه می‌آیند و بنا بر رسوم به جای مانده از گذشتگان، گاهی برای برآورده شدن آرزو هایشان، یک سکه درون آن می‌اندازند‌.

  آرامگاه های صخره ای ساریان
آرامگاه های صخره ای ساریان شامل کنده کاری های ظریف، حساس و با شکوه با قدمتی چند صد ساله می‌باشد. برای بازدید از این مکان شما بایستی با راهنمای تور خود سفری ماجراجویانه در دل صخره های ساریان شروع کنید و شاهد حکاکی های مرموز این بنا باشید. البته برای حفاظت از این بنای تاریخی، گردشگران اجازه دارند که فقط از درون قایق این آثار منحصر به فرد تاریخی را تماشا کنند.

  مارماریس مارینا
مارماریس مارینا خلیجی زیبا در جزیره‌ی مارماریس می‌باشد که در آن کشتی های لوکس و تفریحی پهلو می‌گیرند. در این خلیج، تفریحات اشرافی انجام می‌شود و تقریبا در هر ساعتی از شبانه روز بساط پایکوبی و رقص و آواز به چشم می‌خورد. توجه بی نظیر گردشگران به مارماریس مارینا باعث شد تا مراکز خرید بزرگ و تفرجگاه های اعیانی در آن بنا شود و از این رو مارماریس مارینا به مکانی برای گردشگرانی که می‌خواهند سفری شاهانه به ترکیه را تجربه کنند، تبدیل شد.

قلعه و موزه مارماریس
قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی تنها بنای تاریخی عظیم و تنها موزه‌ی مارماریس است که در در تپه های پشت مارماریس مارینا واقع شده است. گفته می‌شود که قلعه مارماریس برای اولین بار توسط یونانی ها و در ۱۰۴۴ قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و بعدها در دوره اسکندر مقدونی نیز تعمیر شده است.

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX