تایلند، سرزمین هزاران لبخند

راهنمای سفر فریبا آردم 07 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

تایلند که با نام پادشاهی تایلند نیز شناخته می شود، کشوری بسیار زیبا و پر گردشگر در آسیا قرار دارد. پایتخت آن شهر بانکوک است و مردم آن اکثراً بودایی هستند که این امر در فرهنگ و سنت مردم تاثیر بسیار زیادی دارد. بیشترین تاثیر در اقتصاد مردم تایلند را صنعت گردشگری و توریست دارد. معابد بودا در جای جای شهرهای تایلند قسمت جدایی ناپذیر فرهنگ مردم می باشد که البته در گردشگری نیز تاثیرات بسزایی دارد. علاوه بر این معبدها، جزیره ها و جاذبه های طبیعی و غذاهای خیابانی باعث شده اند تا این کشور به شهرت جهانی دست پیدا کند و سالانه میزبان میلیون ها توریست باشد. جالب است بدانید در گذشته های دور تایلند را با نام سیام می شناختند و پس از گذشت زمان به تایلند شهرت یافت. نام کشور تایلند از دو کلمه تای (thai) و لند (land) به معنای سرزمین لبخند گرفته شده است. از مهمترین شهرهای گردشگری این کشور می توان به پوکت، پاتایا، بانکوک و کرابی اشاره کرد. در راهنمای سفر به تایلند قصد داریم با شما قدم به قدم با تایلند آشنا شویم. با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید.

راهنمای سفر به تایلند


موقعیت جغرافیایی تایلند

کشور تایلند با مساحت حدود 513 هزار کیلومتر تا سال 2020 حدود 69 میلیون نفر را در خود جای داده بود. این کشور در شبه جزیره هند و چین و به عبارتی جنوب شرق آسیا قرار گرفته است. باید بدانید تایلند از سمت غرب و شمال با میانمار، در شمال و شمال شرقی با لائوس، از جنوب شرقی با کامبوج و از جنوب با مالزی همسایه است. این کشور آسیایی در دریای آندامان واقع شده است.

موقعیت جغرافیایی تایلند

تاریخچه تایلند

کشور تایلند بیشتر از 5 هزار سال قدمت دارد و طی قرن ها مهاجران بسیار زیادی به تایلند ورود کرده اند و این کشور را برای سکونت انتخاب نموده اند، اکثر  افرادی که به تایلند مهاجرت نموده اند از جنوب چین آمده اند. تا اوایل قرن 12 قسمت بزرگی از کشور تحت سلطه خمرها (khmer) بود. از سال 1932 کشور تایلند یک کشور مشروطه سلطنتی است که طبق قوانین اساسی قدرت سیاسی مملکت به دست پارلمان کشور و نخست وزیر می باشد. تایلند یک کشور پادشاهی است و به کل کشور به دستان پادشاه اداره می شود.

تاریخچه تایلند

آب و هوای تایلند

با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی به دریا و البته خط استوا، می توان متوجه شد تایلند آب و هوای استوایی دارد و بیشتر طول سال دارای آب و هوای گرم و متعادل می باشد. به دلیل داشتن رودخانه در برخی شهرهای شمالی و یا ساحلی بودن دیگر شهرهای آن، همواره شرجی و دارای رطوبت می باشد. شمال کشور تایلند پوشیده شده با درختان استوایی است و به عبارتی جنگلی و کوهستانی است، ناحیه مرکزی کشور با شالیزارهای برنج پوشانده شده است. همانطور که می دانید آب و هوای استوایی به این ترتیب است که در کل دو فصل گرم و گرمتر دارد، یا برخی می گویند دو فصل گرم و خشک و فصل گرم و بارانی دارد. فصل گرم و خشک از نیمه بهمن ماه تا نیمه خرداد محسوب می شود. از ماه خرداد تا آبان فصل گرم و بارانی است، در این بازه زمانی بارش باران های موسمی را شاهد هستیم و باران ها به صورت سیل آسا ناگهانی و بسیار شدید و تند هستند و زود هم قطع می شوند. ماه آبان تا بهمن هم خنک ترین و سردترین ماه های سال تایلند می باشند که دمای هوا به 20 درجه سانتیگراد می رسد.


آب و هوای تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

از آنجایی که تایلند کشوری است که در تمام طول سال آب و هوای معتدلی دارد و تنها تفاوت فصول بین بارندگی و چند درجه اختلاف دمای جزیی است، بنابراین می توان گفت بهترین زمان سفر به این کشور رابطه مستقیمی با سلیقه شما دارد. در ماه های گرم و خشک هوا گرم است و میزان شرجی هوا بالاست، در این بازه زمانی که به آف سیزن (فصل کم گردشگر) معروف است، قیمت ها بسیار کمتر است و همچنین فستیوال آب تایلند در شهرهای مختلف کشور برپا می شود که یکی از بهترین فستیوال های دنیا شناخته شده است. در ماه های گرم و بارانی هوا مقداری خنک تر می شود ولیکن به ناگهان سرتا پا در چند ثانیه خیس خواهید شد. قطره های باران موسمی گرم هستند و حس و حال عجیب و آرام بخشی به شما منتقل می کند، اگر علاقه به باران دارید بهترین زمان استفاده از این نعمت در این ماه ها است. ماه های خنک (آبان تا بهمن) برای بسیاری از افراد مناسب است و بیشترین تعداد گردشگر در این بازه زمانی به ثبت رسیده است که هوا بسیار خنک است که شب ها حتی به 12 درجه سانتیگراد نیز می رسد، در این بازه رطوبت هوا بسیار کم است. چنانچه می خواهید در هوای خنک باشید و از گرما دوری کنید، پیشنهاد می کنیم تور تایلند پاییز 1402 را از الان رزرو نمایید تا بتوانید از سفرتان نهایت لذت را ببرید. حال بستگی به شما دارد علاقه دارید در چه شرایط آب و هوایی سفرتان را برنامه ریزی کنید.

بهترین-زمان-سفر-به-تایلند11

بهترین و معروف ترین جشنواره های تایلند

در تایلند، 2 جشنواره معروف وجود دارد که شهرت جهانی پیدا کرده است به صورتی که بسیاری از گردشگران و توریست ها از سرتاسر دنیا برنامه ریزی سفرشان برای زمان هایی که است که یکی از این جشنواره ها برپا می شود. جشنواره سال نو تایلندی یکی از آنهاست که برای مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و در این فستیوال مردم چند روز (نهایتاً یک هفته) به جشن و پایکوبی مشغول هستند و در خیابان های شهر به آب بازی و جشن می پردازند. توجه داشته باشید چنانچه در فستیوال آب تایلند شرکت می کنید وسایل الکترونیک و حتی تلفن همراه و یا هر چیزی که با آب ممکن است خراب شود را در محل اقامت خود گذاشته و سپس به مراسم بروید. در این فستیوال آشنا و غریبه و محلی و گردشگر نمی شناسند و در خیابان ها هرکس شما را ببیند خیستان می کند، برخی با تفنگ آب پاش، برخی با سطل و در بعضی نقاط شهر فیل ها مسئولیت خیس کردن مردم را به عهده گرفته اند. جشنواره دوم که به فستیوال نور معروف است کمی جدی تر به شمار می رود. در زمان برگزاری این جشنواره آسمان شهر و به عبارتی آسمان کل کشور با نور فانوس ها روشن می شود. این فستیوال تنها برای آسمان نیست و روی سطح آب (رودخانه، دریا و یا دریاچه و حوض) کلک هایی از پوست موز درست می کنند که روی آن شمع می گذارند و به روی آب می اندازند.

جشنواره های تایلند

بهترین و محبوب ترین غذاهای تایلند

در تمام شهرهای تایلند به دلیل رفت و آمد بسیار زیاد توریست ها و گردشگران، انواع و اقسام غذاهای بین المللی به راحتی در دسترس هستند. مسافران غذاهای اروپایی و فست فودها را بیشتر استفاده می کنند در حالیکه ما پیشنهاد می کنیم حتماً از غذاهای محلی و سنتی مقصد تون استفاده کرده و تجربه های جدیدی کسب کنید. تایلند هم از آن جاهایی است که با داشتن غذاهای متنوع و خوش خوراک محلی که دارد، مقصد بسیار مناسبی برای شکم گردهاست، از طرفی مردم عادی و گردشگران تور تایلند زمستان 1402 نیز می بایست غذاهای خیابانی و سنتی تایلند را تست کنند و طعم عالی و بی نظیر این غذاها را بچشند. با ما در آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین غذاهای تایلند آشنا شویم تا در سفرتان تجربه شگفت انگیزی کسب نمایید.

سوپ نودل: سوپ نودل تایلندی یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای خیابانی تایلند می باشد که علاوه بر دکه های خیابانی می توانید آن را در رستوران های محلی نیز پیدا کنید. ریشه این غذا چینی است که از رشته فرنگی به همراه گوشت و مرغ و یا مواد دریایی با ادویه های بی نظیر تهیه می شود. شما می توانید بسته به سلیقه و نظر خود این سوپ را با غذاهای دریایی، مرغ و یا گوشت سفارش دهید.

خائو ساپارود (برنج سرخ شده آناناس): از دیگر غذاهای محبوب و معروف تایلند برنج سرخ شده و آناناس به همراه میگو است که تهیه و طبخ آن بسیار راحت است. این غذا طعم فوق العاده ای دارد و هرکس آن را امتحان می کند رضایتمند و خرسند می شود. برنج سرخ شده و میگو تازه و آناناس همراه با ادویه، سس میگو، سس ماهی، سس صدف و پودر کاری طبخ شده و سرو می شود.

کاری زرد با مرغ: این غذا نسبت به کاری سبز و قرمز ملایم تر است و تندی کمتری نسبت به آنها دارد، بنابراین غذای بسیار مناسبی برای بچه ها و افرادی که علاقه به غذاهای تند ندارند، محسوب می شود. این غذا از زیره، لیمو ترش، گشنیز، خمیر میگو، گالانگال، سیر، مرغ، پودر زردچوبه و سبزیجات تهیه می شود. پیشنهاد می کنیم این غذا را حتماً تست کنید تا ببینید که طعم آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

باربیکیو موکاتای تایلند: یکی از بهترین انتخاب های غذایی برای شما و دوستان و همراهانتان در تایلند بدون شک همین باربیکیو موکاتای به شمار می رود. خوب بودن این غذا برای این است که شما می توانید متناسب با سلیقه و نظر خود غذای مربوط را سفارش دهید و کباب کرده و نوش جان کنید. در این رستوران تمام مواد اولیه اعم از گوشت، مرغ، سبزیجات و غذاهای دریایی همه و همه تازه هستند و خوش خوراک بودن و طعم عالی آنها به همین دلیل می باشد.

تود مون پیا (کیک ماهی): کیک ماهی تایلندی یکی از محبوب ترین غذاهای محلی تایلند به شمار می رود که برای افراد پر اشتها انتخاب عالی محسوب می شود. این غذا از ماهی تازه، ریحان تایلندی، لوبیا و برگ های لیمو تهیه می شود. این مواد پس از آنکه کاملاً سرخ شدند با فلفل، شکر، موسیر، بادام زمینی، خیار و سس ماهی بسیار تند طعم دار شده و سرو می شود. 

تام یام گونگ (سوپ میگو تند): این سوپ که در جهان شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است، عطر و طعم منحصر به فرد و بی نظیری دارد به صورتی که در کشورهای زیادی طبخ شده و در رستوران ها ارائه می شود. این غذا با موسیر، سس ماهی، آبلیمو، فلفل تازه برگ لیمو و میگوی نیم پز و درشت تهیه می شود. این غذا که دارای طعم و بویی تند و ترش است، دارای خواص بسیار زیاد می باشد و طرفداران بسیار زیادی دارد. چنانچه این سوپ را سفارش دهید، عطر بسیار خوش آن شما را حیرت زده خواهد کرد، دلیل آن هم استفاده از سبزیجات معطر بومی و محلی تایلند است.


غذاهای تایلند

بهترین سوغاتی های تایلند

یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر، خرید سوغاتی و یادگاری برای خود و عزیزانتان به شمار می رود. هر شهر و کشوری برای خود نماد و نشانه ای دارد تا آن را از دیگر مناطق دنیا متمایز کند. سوغاتی نیز به همین نحو است که شما به مکانی سفر می کنید و در آن شهر و کشور یک یا چندین چیز هستند که در محل سکونت شما و کشور شما نباید باشد و کاملاً بومی است، علاوه بر اینها، سوغاتی باید یادآور خاطرات سفر و مکانی که در آن بودید باشد. باهم چند مورد از بهترین و معروف ترین سوغاتی های تایلند را ببینیم.

مجسمه های بودا و فیل های چوبی: از آنجایی که مذهب اصلی مردم تایلند بودایی است و این کشور پر از معبد و بودا است، یکی از بهترین سوغاتی های شهرهای تایلند، مجسمه بودا است. همچنین برای مردم تایلند فیل بسیار مقدس است و به همین دلیل مجسمه فیل و فیل های چوبی دیگر سوغاتی معروف و مناسب تایلند به شمار می رود.

ادویه تایلندی: تایلند به کشور ادویه شهرت جهانی دارد. بسیاری از غذاهای تایلندی طعم خود را از ادویه هایش می گیرد، بنابراین یکی از بهترین سوغاتی های تایلند ادویه هایش است. ادویه ها تاریخ انقضا ندارند، بنابراین می توانید به راحتی ادویه را به هر میزان که می خواهید بیاورید و نگهداری کنید.

محصولات اسپا و ماساژ تایلندی: تاکنون حتماً نام ماساژ تایلندی به گوشتان خورده است. ماساژ و خدمات اسپا تایلندی در جهان شهرت بسیار زیادی دارد. افراد بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که برای فراگیری ماساژ تایلندی به این کشور سفر می کنند. بنابراین می توان متوجه شد که تمام مواد مورد استفاده در ماساژ تایلندی، سوغاتی بسیار عالی به شمار می رود.

انواع پارچه های تایلندی: ابریشم یکی از محبوب ترین و گران ترین پارچه های دنیا به شمار می رود. روش تولید ابریشم بسیار سخت است. در تایلند مراحل پرورش پیله ابریشم و استخراج و تولید پارچه ابریشم با دقت بسیار زیادی به خوبی انجام می شود و رواج بسیار زیادی دارد. تایلند یکی از بهترین کشورهای تولید کننده ابریشم در سراسر دنیا محسوب می شود. بنابراین می توانید این محصول شگفت انگیز و عالی و با ارزش را برای عزیزانتان و یا حتی خودتان به عنوان سوغاتی خریداری نمایید.

جواهرات تایلندی: در کشور تایلند صنعت جواهرسازی قدمت زیادی دارد و به خوبی و با ظرافت بسیار زیاد این کار صورت می گیرد. تایلند یکی از بهترین سوغاتی هایی که دارد جواهرات با ارزش و گرانبها می باشد. در شهرهای تایلند کارخانجات جواهرسازی متعددی وجود دارد که می توانید در سفرهایتان به آنها بروید. درواقع نه تنها این کارخانه ها جزو جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می روند، بلکه مکانی هستند که می توانید از آنها جواهرات زیبایی خریداری نمایید.

ظروف تایلندی: از مهمترین قسمت های اقتصاد تایلند را صنایع دستی این کشور تامین می کند. افراد بسیار زیادی در تایلند به ساخت و تولید انواع صنایع دستی مشغول هستند تا به گردشگران و توریست ها آنها را بفروشند. ظروف تایلندی نه تنها به دلیل کاربرد اصلی بلکه برای تزیین بسیار مناسب هستند. بنابراین می تواند برای شما و عزیزانتان سوغاتی مناسب و عالی به شمار برود.

صرفه جویی در هزینه های سفر به تایلند

همانند دیگر مقاصد گردشگری تمام شهرهای تایلند را نیز می توانید با هزینه های بسیار زیاد و متوسط و یا مقرون به صرفه ببینید و به آنها سفر کنید. بستگی دارد شما چطور بخواهید سفر کنید و چه بودجه ای برای سفرتان کنار گذاشته باشید. اگر برایتان مهم نیست چقدر هزینه کنید ولیکن حتماً بهترین ها را در سفرتان تجربه نمایید می بایست سفر لوکسی برای خود و همراهانتان برنامه ریزی کنید، اما اگر می خواهید در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید و بدانید چه کارهایی باعث کمتر شدن قیمت ها برایتان می شود، این قسمت را برای شما آماده کردیم. با ما همراه باشید.

محل اقامت: چنانچه در سفر صرفاً برای خواب به اقامتگاه می روید و تمام طول روزتان را دوست دارید به گشت و گذار بپردازید، از هاستل ها و اقامتگاه های بومی استفاده کنید زیرا هزینه های آن بسیار کمتر از هتل می باشد.

خورد و خوراک: به جای رفتن به رستوران از غذاهای محلی و غذاهای خیابانی استفاده نمایید. از نظر قیمت قابل مقایسه با رستوران نیستند. اگر هم نگرانید که چیری که می دهند چیست می توانید بپرسید و یا خودتان محتویات آن را انتخاب نمایید.

حمل و نقل: می توانید سفر و جابه جایی با اتوبوس و مترو را جایگزین استفاده مدام از توک توک و تاکسی کنید. تاکسی ها برای اینکه پول بیشتری از شما بگیرند مسیر راحت و نزدیک را دورتر می کنند.

چانه بزنید: برای خرید، برای جابه جایی و در کل برای هر مسئله ای در تایلند باید چانه بزنید، خیال نکنید قیمتی که به شما می دهند مقطوع است، حتی برای قیمت خوراکی های خیابانی نیز چانه بزنید و تخفیف بگیرید.

شهرهای مهم گردشگری تایلند

کشور تایلند این روزها شهرت بسیار زیادی در دنیا پیدا کرده است و گردشگران و توریست های بسیار زیادی از سراسر جهان برای بازدید و تفریح و گردش به این کشور راهی می شوند. آب و هوای عالی و مطبوع، جاذبه های گردشگری طبیعی و بی نظیر، تفریح های مهیج و مهمتر از همه قیمت های عالی و کم در این کشور باعث شده اند تا اسم تایلند روی زبان ها بی افتند. حال در این بخش مهمترین و برجسته ترین شهرهای کشور تایلند از نظر گردشگری را به شما معرفی می کنیم.

بانکوک Bangkok

پایتخت کشور تایلند، شهر بانکوک است که یکی از دیدنی ترین و مهمترین شهرهای تایلند به شمار می رود. بانکوک با داشتن بازارهای مختلف و متنوع از جذاب ترین شهرهای توریستی این کشور محسوب می شود و شما می توانید برای خرید به این شهر سر بزنید، از بازارهای محلی و دستفروشان گرفته تا پاساژهای لوکس و برندهای جهانی همه و همه در این شهر وجود دارند. علاوه بر بازارها، معابد مهم بسیار زیادی بین زندگی شهری و آپارتمان های به روز و مدرن امروزی در بانکوک وجود دارند که نمایی بسیار دیدنی را برای بازدید کنندگان ایجاد کرده اند. رستوران های محلی، دکه های غذا برای شکم گردها در بانکوک به قدری تنوع دارند که این روزها یکی از مهمترین و اصلی ترین مقاصد شکم گردها این شهر شناخته شده است. در بانکوک زندگی شبانه رونق بسیار زیادی دارد، حتماً در سفرتان جوری برنامه ریزی داشته باشید که تا پاسی از شب بیرون بمانید، قطعاً از جنب و جوش و سبک زندگی در شب مردم بانکوک متعجب خواهید شد. 

بانکوک تایلند

پوکت Phoket

شهر پوکت از اصلی ترین و مهمترین قطب های گردشگری تایلند و البته تمام دنیا به شمار می رود که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. پوکت به جز صنعت توریست، اصلی ترین منبع درآمد سواحل غربی تایلند می باشد. پوکت را با نام مروارید دریای آندامان نیز می شناسند و محلی مناسب برای صید ماهی و میگو، صید مروارید و کشاورزی است. با آب زلال و شفافی که دارد محل فوق العاده و بی نظیری برای غواصی و دیدن دنیای زیر آب می باشد. پوکت جزیره ای نسبتاً جنگلی است که بیشتر پوشش آن از شمال به جنوب را جنگل تشکیل داده است. نام این شهر از کلمه ای مالزیایی به معنای تپه یا کوه گرفته شده است. پوکت یکی از شهرهایی است که حتماً باید برای سفر با تور پوکت زمستان 1402 برنامه ریزی داشته باشید تا با دنیای شگقتی ها آشنا شوید. حس و حالی که به شما در سفر به این شهر آرام و در عین حال سرزنده دست می دهد، وصف نشدنی می باشد. این شهر مجسمه بودایی به ارتفاع 45 متر را در خود جای داده است. علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی که دارد، مکان هایی دارد که می بایست در سفرتان به آنها سر بزنید، مکان هایی مانند کارخانه جواهر سازی، عسل سازی، صابون سازی و ... علاوه بر تمام اینها، در شهر جزیره پوکت مکانی وجود دارد به نام فانتاسی شو (fanta sea show) که قطعاً باید هر گردشگری یک بار برای دیدن آن وقت بگذارد. به قدری این مکان جذاب و مهم است که تمام هتل ها و محل های اقامت تورهای داخلی آن را دارند، علاوه بر این شما می توانید هنگام رزرو تور خود آن را نیز رزرو نمایید. فانتاسی شو در واقع فضای بزرگی است که یک سالن تئاتر بسیار بزرگ، یک شهربازی کوچک، چند فروشگاه، غرفه های خوراکی و چادرهایی برای نمایش های موزیکال را در خود جای داده است. تئاتری هم که در این مجموعه برگزار می شود به صورت موزیکال می باشد و داستان اهمیت و مقدس شمردن فیل در تایلند به صورت بینهایت زیبا بیان می شود. در این برنامه موزیکال تمام افراد لباس های محلی به تن دارند و از فیل ها هم در نمایش استفاده می کنند.

پوکت تایلند

پاتایا Pataya

از دیگر شهرهای مهم توریستی کشور تایلند شهر پاتایا است. پاتایا یکی از مفرح ترین شهرهای تایلند به شمار می رود که در آن می توانید انواع تفریحات هیجان انگیز آبی و خاکی را تجربه نمایید و خاطرات بی نظیری برای خود و همراهانتان رقم بزنید. در این شهر می توانید صبح تا شب را به تفریح بگذرانید و شب تا صبح را به شادی و رقص مشغول شوید. این شهر ساحلی بسیار زیبا در زمان های دور تفرجگاه سربازان آمریکایی بوده که برای جنگ با ویتنام به این مکان فرستاده شده بودند. جدا از تفریح شما می توانید در مراکز خرید و جاهای دیدنی پاتایا اوقات خوشی را برای خودتان رقم بزنید. هزینه های سفر این شهر نسبت به دیگر شهرهای تایلند کمتر است و به طبع به همین دلیل تعداد گردشگرانی که به این شهر روانه می شوند، بیشتر است. 

پاتایا تایلند


کرابی Kerabi
یکی از شهرهای تایلند که این روزها گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می کشاند کرابی است که آب و هوای بسیار عالی دارد. کرابی کمتر از شهرهای معروف تایلند شهرت داشته است و از این رو توریست های کمتری به خود دیده است، به همین دلیل دارای طبیعت بکر و دست نخورده ای است که حتماً باید آن را ببینید و چند روزی را در این طبیعت آرامش گرفته و استراحت کنید. همچنین سواحل شنی زیبا و آرام و خلوت از دیگر دلایلی است که شما باید به این شهر سفر کنید.

کرابی تایلند

 کو سامویی Koh Samui
کو سامویی (Koh Samui) یا جزیره سامویی در خلیج تایلند قرار دارد که این روزها یکی از ویژه ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می رود. جزیره سامویی با مساحتی حدود 228 کیلومتر مربع سراسر پوشیده شده از جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و تفریحات بی نظیر و مهیج. بهتر است بدانید اولین ساکنان این جزیره زیبا را ماهیگیرانی تشکیل می دادند که از شبه جزیره مالای و جنوب چین می آمدند. سواحل این جزیره با شن های سفید، صخره های مرجانی بی نظیر و درختان نارگیل همه اینها باعث می شود تا تجربه متفاوتی از سفر به تایلند به دست بیاورید. تا اواسط قرن 20 میلادی توجه آنچنان زیادی به سامویی نمیشد و افراد بسیار کمی در کل آن را می شناختند و البته رفت و آمد به این جزیره به سختی صورت می گرفت. ولیکن در دهه های اخیر توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری در سامویی به قدری زیاد بوده که این جزیره در سال میزبان میلیون ها گردشگر از جای جای کره خاکی است. این جزیره ممکن است کمی برایتان گران تمام شود ولیکن مطمئناً با سفر به آن متوجه خواهید شد کاملاً ارزشش را داشته است. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به تور تایلند نوروز 1403 حتماً دیدن از این جزیره فوق العاده را نیز برنامه ریزی کنید و از آن دیدن نمایید.

;, shl,dd jhdgkn

اطلاعات ضروری تایلند

در این قسمت قصد داریم تا اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آنها تجربه بی نظیری از سفرتان به تایلند داشته باشید، چرا که هر کشوری اطلاعات ویژه خود را دارد و چنانچه از آنها مطلع نباشید می تواند برایتان دردسرهایی در پی داشته باشد و نتوانید از سفرتان لذت ببرید و یا مشکلات جدی برایتان پیش بیاید. بنابراین دانستن این اطلاعات کمک شایانی به شما خواهد کرد تا بتوانید بهترین سفر را در تور تایلند بهار 1402 تجربه نمایید و خاطرات بی نظیری برای خود و همراهانتان بسازید.

اختلاف ساعت با تهران: تایلند 3 ساعت و نیم جلوتر از تهران می باشد.
زبان رسمی: تایلندی
واحد رسمی پول: بت یا بات تایلند
نوع برق شهری: 220 ولت و فرکانس 50 هرتز
نوع دوشاخه ها: پریز و دوشاخه نوع B، A و C
کد کشور تایلند: 66+
شماره تماس پلیس، آتش نشانی و اورژانس: 911
شماره تماس پلیس گردشگری: 1155
جهت رانندگی: چپ

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX