قدم به قدم در سفر به دبی با شما همراه هستیم

راهنمای سفر فریبا آردم 31 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

دبی یا دوبی مرکز کشور امارات متحده عربی و پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز به شمار می رود. دبی به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم در سال 1883 به صورت رسمی بنیاد گذاری شد و تا قبل از آن فقط دهکده ای بیش نبود. شهر دبی از شمال با شارجه، از جنوب با ابوظبی، از غرب با سواحل خلیج فارس هم مرز است. صنعت نفت، اقتصاد دبی را رو به رشد برد و پیشرفت صنعت گردشگری به رونق و گستردگی حداکثری و روزافزون آن کمک شایانی کرد. اکثر درآمد دبی را صنعت توریست، سرمایه گذاری و البته فروش ملک به شهروندان خارجی تشکیل می دهند. واحد رسمی پول دبی یعنی درهم در سال 1973 معرفی شد. این شهر در منطقه آزاد جبل علی قرار گرفته است. این روزها با پیشرفت بیش از پیش شهر دبی و راه اندازی و احداث و بهره برداری از تفریحات مهیج و ورزش های مشهور دنیا که به بررسی آنها خواهیم پرداخت، این شهر را از دیگر کشورهای بزرگ و مشهور جهان متمایز ساخته و به یک شهر لوکس مبدل کرده است. این مطلب راهنمای سفر به دبی است. با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید.

سفر به دبی

دلایل مهم سفر به دبی

احتمال زیاد تا کنون بارها نام دبی به گوشتان خورده و اطلاع دارید که بسیاری از افراد برای گشت و گذار و یا حتی کار و سرمایه گذاری با تور دبی زمستان 1402 به این شهر سفر می کنند. دبی امروزه یکی از برجسته ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می رود و در طول سال میزبان افراد خیلی زیادی است. حالا شاید بپرسید چرا باید به دبی سفر کنیم و یا چه ویژگی هایی دارد که هزینه تور دبی کنیم؟ در ادامه به بررسی چند علت سفر به دبی می پردازیم:


سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز دبی

این روزها دبی یکی از مقاصد مهم دنیا برای ورزشکاران و علاقمندان به هیجان و تفریح های متنوع تبدیل شده است. تفریح ها و ورزش هایی همچون اسکای دایو (سقوط آزاد)، سافاری در کویر، تور هلیکوپتر سواری، تور کروز، اسکی در پیست اسکی سرپوشیده، فلای بورد و اسکی روی شن و ... تمامی این فعالیت ها برای علاقمندان تعبیه شده تا بهترین خاطرات را رقم بزند.


سرگرمی های دبی

بازارهای سنتی تا مرکز خریدهای لوکس

دبی قدمت خیلی زیادی ندارد ولیکن می توانید در بازارهای سنتی این شهر با فرهنگ و تاریخ زمان های قدیم آن آشنا شوید، همچنین چنانچه علاقه به خرید از برندهای محبوب جهان دارید، پیشنهاد می کنیم حتما به مرکز خریدهای دبی سر بزنید. در مراکز خرید لوکس دبی می توانید بهترین و معروف ترین برندهای دنیا را یکجا ببینید، نا گفته نماند که باید با جیب پر پول سفر به دبی را تجربه نمایید تا بتوانید خرید فوق العاده ای داشته باشید. قابل ذکر است دبی یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید از آنجا طلا خریداری کنید. قیمت طلا در دبی نه می توان گفت ارزان است و نه گران ولیکن کیفیت بالایی دارد. بهترین تورهای دبی با قیمت مناسب را می توانید از آژانس گردشگری ابرآسا دریافت نمایید.

خرید در دبی


مکان های بی نظیر و دیدنی دبی

دبی از زمانی که رونق بسیار زیادی گرفت و در جهان نامش بر سر زبان ها افتاد، سعی کرد جاهایی احداث کند تا گردشگران از دیدن آنها نهایت لذت را ببرند تا تعداد توریست های خود را افزایش دهد. مکان های دیدنی برای مسافرین تور دبی نوروز 1403 همچون محله های قدیمی با بافت تاریخی، برج و آسمان خراش های دیدنی مانند برج خلیفه که بلندترین برج جهان است، بزرگترین و مشهورترین آبنما و فواره موزیکال دنیا، آکواریوم دبی، سواحل متعدد و فوق العاده همانند ساحل جمیرا و پالم بیچ (شبه جزیره شکل درخت نخل که سازه دست بشر است) همه انتظار گردشگران را می کشند.

بهترین پارک های آبی دبی

پارک های آبی دبی از مشهورترین پارک های آبی جهان به شمار می روند. گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند می بایست حتما یک روز هم که شده از آنها استفاده کنند تا متوجه تفاوت های پارک آبی دبی با دیگر شهرها شوند. پیشنهاد ما به شما این است که در یک روز خود را در آفتاب با عزیزانتان در یک پارک آبی مدرن و لوکس دبی سپری کنید. در اینجا چند نمونه از بهترین پارک های آبی دبی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در سفرتان از آنها استفاده نمایید. باید بدانید که این پارک ها از نظر بهداشت و ایمنی دارای معتبرترین استانداردها هستند و می توانید با خیال آسوده به آنجا بروید.
پارک آبی آتلانتیس Aquaventure atlantis palm
پارک آبی وایلد وادی Wild wadi
پارک آبی اسپلش ان پارتی Splash N party
پارک آبی لگولند Legoland water park
پارک آبی آکوافان AquaFun waterpark
پارک آبی لاگونا Laguna waterpark

پارک های آبی دبی

رستوران های متنوع بین المللی لوکس

دبی در طول سال های اخیر به مقصد مهمی برای بهترین سرآشپزهای حرفه ای دنیا تبدیل شده به صورتی که رستوران های معروف در شهرهای دیگر جهان یک شعبه در دبی دارند. بنابراین می توانید بهترین و با کیفیت ترین غذاهای مختلف دنیا را در این شهر لوکس امتحان کنید و لذت ببرید. حال باهم چند مورد از بهترین و معروف ترین رستوران های دبی را میبینیم:

رستوران تومو (Tomo): این رستوران به سرو انواع غذاهای ژاپنی می پردازد.
رستوران تام اند سرج (Tom & Serg): این رستوران به سرو انواع غذاهای اروپایی و گیاهی می پردازد. 
رستوران تئاترو (Teatro): این رستوران به سر انواع غذاهای ایتالیایی، دریایی، آسیایی می پردازد.
رستوران La Petite Maison: این رستوران به سرو انواع غذاهای فرانسوی می پردازد.
رستوران دینر این د اسکای دبی (Dinner in the sky): این رستوران شهرت جهانی پیدا کرده و در مجله آمریکایی فوربز بررسی و تحلیل شده است. رستوران اسکای در منطقه مارینا واقع شده است و دسترسی بسیار خوبی از کل شهر دبی دارد.

بهترین رستوران های دبی


بهترین سواحل دبی
به دلیل موقعیت جغرافیایی دبی و قرار گرفتن در خلیج فارس، همه سواحل دبی خاص و زیبا و بی نظیر هستند. هر کدام از این ساحل ها امکانات تفریحی و رفاهی خاص و ویژه خود را دارند. اکثر سواحل دبی اختصاصی هستند و برای خانه ها و یا هتل های لوکس می باشند، بنابراین می توان متوجه شد که دسترسی به آنها برای عموم آزاد نیست. در این بخش قصد داریم سواحلی را معرفی کنیم که بدون هزینه و یا با پرداخت هزینه کم می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

ساحل جمیرا یا جمیرا بیچ jumeirah beach: از زمانی که دبی شروع به پیشرفت و توسعه کرد، ساحل جمیرا بر سر زبان ها بود و تا امروزه هست و یکی از مهمترین و معروف ترین ساحل های دبی به شمار می رود که ورود و استفاده از آن برای عموم آزاد و رایگان می باشد. این ساحل به دلیل رعایت حداکثری استانداردهای جهانی، پرچم آبی ساحل (Blue flag beach) را دریافت کرده است. پارک جمیرا نیز در کنار ساحل می باشد که برای بازی کودکان مکانی فوق العاده است و البته در این پارک کافه و باربیکیو نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید.

ساحل جمیرا دبی

پارک ساحلی الممزار almamzar beach park: این ساحل هم از سواحل معروف و محبوب دبی است که در شیخ نشین و بسیار زیبا می باشد. این ساحل نیز پرچم آبی ساحل را دریافت کرده است. ساحل الممزار مساحتی حدود 106 هکتار دارد که در خود پارک چمنی همراه با کافه و باربیکیو، محوطه بازی کودک، اجاره دوچرخه، آمفی تئاتر، استخر و محل مخصوص پیک نیک را جای داده است.

ساحل الممزار دبی

ساحل لامر la mer beach: این ساحل هم از سواحل برجسته و مهم در دبی محسوب می شود. ساحل لامر به دلیل داشتن انواع خوراکی های خوشمزه همانند بستنی و کافه ها و رستوران هایش شهرت بسیار زیادی پیدا کرده و در دل همه جای باز کرده است.


ساحل لامر بیچ دبی

ساحل مارینا یا مارینا بیچ marina beach: این ساحل در امتداد ساحل خلیج فارس بنا شده است. مارینا در ساحل خود اماکن اقامتی و جاذبه های توریستی جای داده است که از این بایت بسیار مشهور شده است. اکثر گردشگران برای سفرهای لوکس این منطقه و این ساحل را انتخاب می کنند.


ساحل مارینا بیچ دبی

ساحل أم سقیم یا سان ست بیچ sunset beach: یکی از شلوغ ترین و بهترین سواحل دبی می توان به ساحل سان ست بیچ اشاره کرد چرا که منظره شگفت انگیزی از برج العرب را در معرض دید گردشگران قرار می دهد. از این ساحل به صورت 24 ساعته شبانه روز می توانید استفاده نمایید. تمام امکانات رفاهی برای شنا و آب تنی اعم از دوش، رختکن و سایه بار را دارد، علاوه بر اینها اینترنت وای فای نیز دارد.

ساحل سان ست دبی

ساحل کایت دبی kite beach: این ساحل مکان بسیار مناسبی برای علاقمندان به ورزش و تفریح است، چرا که در آن اکثر ورزش های آبی، ساحلی و حتی گروهی را می توانید تجربه نمایید. ساحل کایت پشت دانشگاه وولونگونگ قرار گرفته است. توجه داشته باشید این ساحل با وجود داشتن تمام ورزش ها و تفریحات، امکانات آفتاب گرفتن و دوش گرفتن را ندارد.

ساحل کایت دبی


ساحل الصفوح al sufouh beach: این ساحل را نیز با نام بلک پالاس بیچ (Black palace beach) به معنای ساحل قصر سیاه می شناسند. این ساحل بی نظیر در بین برج العرب و پالم جمیرا قرار گرفته است که بسیاری از افراد آن را نمیشناسند و از آن بی خبرند، بنابراین می توان متوجه شد که به شلوغی و ازدحام سواحل دیگر نیست و مقدار قابل توجهی بکر مانده است و مکانی عالی برای استراحت و ریلکس کردن به شمار می رود.


ساحل الصفوح دبی

بهترین هتل های دبی

از آنجایی که این روزها دبی یکی از مقاصد گردشگری محبوب و معروف دنیا به شمار می رود و تعداد مسافران و گردشگران بسیار زیادی به این شهر می روند، بنابراین طبیعی است در این شهر تعداد زیادی هتل و اقامتگاه وجود داشته باشد. ولیکن در بین آنها هتل های عالی و خوب، متوسط و حتی بد وجود دارد. از این رو توانایی تشخیص هتل های خوب در بین تعداد بیشمار آنها ممکن است کار خیلی دشواری باشد که ما با معرفی بهترین هتل های دبی سعی بر این داریم کمکی به شما کنیم تا بتوانید راحت تر، بهترین انتخاب را داشته باشید و از اقامت خود در دبی نهایت لذت را ببرید.
هتل سوفیتل د آبلیسک Sofitel dubai the obelisk
هتل آتلانتیس د پالم Atlantis the palm
هتل برج العرب Burj al arab
هتل پارامونت Paramount hotel dubai
هتل آدرس بولوارد دبی Address boulevard
هتل کمپینسکی امارات مال دبی Kempinski hotel mall of the emirates
هتل مدینه جمیرا Madinat jumeirah
هتل هیلتون پالم جمیرا Hilton dubai palm jumeirah
آدرس دبی مال Address dubai mall
هتل پولمن دبی کریک سنتر Pullman dubai creek city center

حمل و نقل در دبی

از اساسی ترین مسائلی که گردشگران همواره به فکر آن در سفرهایشان هستند، حمل و نقل درون شهری و بررسی هزینه آن است. در دبی هم هر گردشگر می تواند از طریق روش های مختلفی در شهر عبور و مرور کند. جهت تردد در این شهر می توانید از تاکسی، اتوبوس، مترو و مونوریل استفاده کنید و یا با گرفتن گواهینامه بین المللی وسیله نقلیه شخصی کرایه کنید. جهت جابه جایی از فرودگاه به محل سکونت و یا مرکز شهر نیز راه های متعددی وجود دارد، می توانید از آپشن روی تور دبی پاییز 1402 استفاده کرده و درخواست راننده دهید. همچنین در فرودگاه تاکسی های فراوانی وجود دارند که شما را به مقصد می رساند و هزینه هم توسط تاکسی متر محاسبه می شود. از دیگر روش ها می توان به مترو اشاره کرد. با توجه به محلی که هتلتان در آن قرار گرفته است، می توانید خط مترو را از راهنمای آن انتخاب کرده و به راحتی به هتل برسید. اتوبوس از دیگر وسایل نقلیه ایست که از فرودگاه بین المللی دبی می تواند شما را به مقصدتان برساند. جابه جایی با اتوبوس از فرودگاه تا مرکز شهر حدود 1 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد. 

حمل و نقل در دبی

اطلاعات ضروری دبی

از آنجایی که سفر به شهر و کشور غریبه و خارج شدن از محل سکونت ممکن است اتفاقات غیر منتظره ای در پی داشته باشد باید تمامی اطلاعات مورد نیاز مقصد را بدانید. دانستن این اطلاعات می تواند به مقابله و حل مشکلات کمک بسیار زیادی کند. از آنجایی که راحتی و لذت سفر شما برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل سعی کرده ایم مواردی را بررسی و بیان کنیم که برایتان مشکلی پیش نیاید و نهایت لذت را ببرید.
زبان رسمی: عربی
واحد پول: درهم
برق: 220 ولت
شماره تماس پلیس (موارد ضروری): 999
شماره تماس پلیس (موارد غیرضروری): 901
کد کشور: 971+
شماره آمبولانس: 998
شماره آتش نشانی: 997
شماره گارد ساحلی: 996
شماره اطلاعات مخابرات: 181
شماره کنسولگری ایران: 043444717
شماره بیمارستان ایرانی: 043440250
شماره اطلاعات پرواز: 042166666
اختلاف ساعت با تهران: شهر دبی نیم ساعت از ایران عقب تر است

اطلاعات ضروری سفر به دبی

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX