راهنمای سفر به بالی، جزیره خدایان

راهنمای سفر فریبا آردم 09 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

اندونزی کشوری زیبا و مجمع الجزایری است که در آسیا در جنوب شرقی آن قرار دارد. بالی یکی از جزایر اندونزی است و در محل تلاقی اقیانوس هند و آرام قرار دارد. با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر می توان آن را بعد از جاوا دومین شهر پرجمعیت اندونزی است. بالی به قدری زیباست که همه ساله میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب می نماید. مردم بالی بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. گردشگران از اقصی نقاط جهان، نامهای متفاوتی مانند جزیره خدایان، آخرین بهشت، سرزمین هزاران معبد و صبحگاه جهان را به روی بالی گذاشته اند. در سرتاسر جزیره بالی می توان معابد، سواحل و آبشارهای بسیار زیبایی را مشاهده کرد. ما در آژانس گردشگری ابرآسا تلاش کرده ایم تا راهنمای سفر به بالی را به صورت کامل و جامع برای شما مسافرین محترم تور بالی گردآوری کنیم. قبل از سفر به بالی حتما این راهنما را مطالعه نمایید.

بالی


موقعیت جغرافیایی بالی

بالی جزیره ای زیبا در اندونزی در قسمت غربی آن با موقعیت جغرافیایی جزیره جاوه در شمال غربی و جزیره لومبوک در شرق آن قرار دارد.


موقعیت-جغرافیایی-بالی

تاریخچه گردشگری بالی

تاریخچه گردشگری بالی قدمتی طولانی دارد و این جزیره به بالاترین محبوبیت بین‌المللی خود در دهه ‌های اخیر رسیده است. در زیر تاریخچه گردشگری بالی را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

قرن 19 و اوایل قرن 20: در این دوره، بالی مقصدی برای گردشگران اروپایی و آمریکایی شد. مسافران غربی به بالی سفر می‌کردند تا فرهنگ، هنر و موسیقی محلی را تجربه کنند.

در دهه 1930: پس از سفر نویسنده‌ی هلن هایریس به بالی و نوشتن کتاب "آیا شما می‌دانید بالی؟"، این جزیره به عنوان مقصدی برای گردشگران اروپایی و آمریکایی شناخته شد.

در دهه 1960 و 1970: با ورود جنگ‌های ویتنام و عدم استقرار در مناطق همسایه، بالی به عنوان مقصدی امن و آرام برای مسافران غربی شناخته شد. توسعه صنعت هتلداری و ساخت رستوران‌ ها و فضاهای تفریحی در این دوره آغاز شد.

در دهه 1980: توسعه صنعت گردشگری در بالی به شدت افزایش یافت و فرصت ‌های شغلی بسیاری در این صنعت ایجاد شد. پروازهای بین‌المللی به بالی آغاز شد و هتل ‌ها، رستوران ‌ها و فضاهای تفریحی به تعداد زیادی افتتاح شدند.

در دهه 1990 و 2000: گردشگری بالی رشد چشمگیری داشت و جزیره به مقصدی محبوب برای توریست‌های آسیایی و اروپایی تبدیل شد. توسعه صنعت هتلداری، رستوران‌ ها و فضاهای تفریحی در این دوره ادامه یافت.

از سال 2010 به بعد: بالی همچنان یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان است. رشد سریع هتل ‌ها، ویلاها و اقامتگاه ها، توسعه فعالیت ‌های آبی و ساحلی، و ارائه خدمات گردشگری متنوع، بالی را به مقصدی محبوب برای تمام مسافران و گردشگران تور بالی با قیمت مناسب تبدیل کرده است. بالی اکنون یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا است و هر سال میلیون ‌ها توریست از سراسر جهان به بالی سفر می‌کنند تا زیبایی‌ های طبیعی، فرهنگ و تاریخچه بالی را تجربه کنند. این جزیره شهرهای تاریخی و معابد، برج‌ ها، موزه‌ ها و هنرهای محلی را دارد که جذابیتی بسیار برای گردشگران دارند. همچنین، صنعت گردشگری بالی همچنان در حال رشد است و خدماتی همچون ماساژ، آب ‌گرم و اسپاها نیز برای گردشگران فراهم کرده است.

تاریخچه گردشگری بالی

شهرهای پرطرفدار و جذاب بالی

1.دنپاسار Denpasar بالی
دنپاسار یا سانور را به عنوان پایتخت بالی معرفی کرده اند. این شهر مهمترین شهر گردشگری بالی است. موقعیت دنپاسار در شمالی بالی است و در خود فرودگاه بالی و مهمترین بازار بالی را گنجانده است. دنپاسار دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. مردم دنپاسار دارای فرهنگ هندو و اسلام هستند. در هنگام سفر به بالی و با بازدید از دنپاسار می توانید از موزه ها، گالری های هنری و نمادهای مهم شهری، جاذبه های گردشگری بالی مانند بنای ایدبود شگفت انگیز باجرا سانهی، معبد جاگاتناتا، موزه نگری پروپینسی دیدن کنید. 

دنپاسار بالی

2.اوبود Ubud بالی

شهر اوبود از محبوبترین شهرهای بالی به واسطه زیبایی های متنوع و خاص خود است. در این شهر زیبا ریزورت ها و هتل های مهمی قرار دارند. بعد از دنپاسار، اوبود را می توان محبوبترین شهر گردشگری و توریستی بالی معرفی کرد. در اوبود می توانید بناهای تاریخی، معابدی مانند معبد اولون دانو، طبیعت زیبا و نیز مراکز گردشگری مختلفی، تجربه های هیجان انگیز مانند موج سواری، تفریحات آبی و گشت و گذار، پارک ماجراجویی تریتاپ، طبیعت سیده من و آفتاب گرفتن در سواحل را داشته باشید. تجربه های متفاوتی مانند گشت و گذار در طبیعت و جنگل میمون های اوبود، اسنورکینگ و آشپزی های محلی در اوبود می تواند مسافرین تور بالی پاییز 1402 را به وجد آورد.

اوبود بالی

3.کوتا Kuta بالی

شهر کوتا پر هیاهو، شلوغی و شاد است و محلی عالی برای تفریحات آبی در بالی محسوب می شود. در کوتا می توانید تفریحات شبانه با صدای موسیقی و نورهای رنگی را در کنار هم تجربه کنید. در شهر زیبای کوتا، رستوران ها، کلاب ها و بارهای بسیار زیادی را می توانید ببینید و در کنار آنها چندین هتل ساحلی زیبا و عالی وجود دارد. پارک آبی واتربوم بالی در شهر کوتا قرار دارد و از بهترین پارک های آبی بالی محسوب می شود. در این پارک آبی، انواع و اقسام بازی ها وجود دارد. از مراکز فرهنگی محبوب جهت بازدید می توان به معبد ویهارا دارمایانا، تئاتر کوتا و موزه کاین اشاره کرد. 


کوتا بالی

4.کانگو Canggu بالی

کانگو از جمله شهرهای زیبای بالی است که دارای دیدنی های فراوانی است. مزارع پلکانی برنج معروف بالی در این شهر قرار دارد. در کانگو، چندین ساحل فوق العاده جذاب قرار دارد و از ویژگی های کانگو، داشتن سواحلی با ماسه های سیاه است، این ماسه ها در واقع ماسه های آتشفشانی هستند. در تور بالی زمستان 1402 می توانید از خیلی از رستوران ها و بارهای ساحلی عالی و دنج که در شهر کانگو قرار دارند بازدید کنید. البته بازار کولی ها که از جمله بازار های خاص و محبوب بالی محسوب می شود در این شهر قرار دارد. در شهر کانگو معابدی چون معبد پورا تانا لات قرار دارد که توصیه می کنیم بازدید از این معبد را از دست ندهید. 


کانگو بالی

5.اومالاس Umalas بالی 

اومالاس شهری آرامتر از کانگو و دارای رستوران های شناخته شده بسیاری است. ساحل پتیتنگ که به آن خواهیم پرداخت در این شهر قرار دارد. در شهر اومالاس، پارک سوپر هیرو فکتوری قرار دارد که یک پارک پر هیجان و ماجراجو با ابزی های مختلف از ترامپولین تا صخره نوردی است. این شهر در واقع بیشتر پر از ساحل است. سواحلی عالی و جذاب.

بهترین سواحل بالی

سواحل بالی در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارد. در این قسمت به معرفی بهترین سواحل بالی پرداخته ایم. 

1.ساحل نوسا دوآ Nusa Dua بالی
این ساحل در بخش جنوبی منطقه کوتا قرار دارد. در این ساحل تفریحات سرگرم کننده ای وجود دارد که در هیچ ساحل دیگه ای نمی توانید پیدا کنید. بسیاری از بهترین هتل هی بالی در این ساحل قرار دارند. ساحل نوسا دوآ دارای مرکز خرید، سواحل شنی طلایی و زمین گلف است. در ساحل نوسا دوآ نمی توانید یک محیط آرام داشته باشید و پر از انرژی و هیاهو است. از جمله بازی های آبی که در این ساحل ارائه می شود می توان به جت اسکی، شیرجه، پاراسیلینگ، قایق سواری، غواصی و باشگاه گلف اشاره کرد. 


ساحل-نوسا-دوآ بالی

2.ساحل کوتا Kuta بالی
این ساحل از محبوب ترین و بهترین سواحل بالی است. در ساحل کوتا برای مسافرین و گردشگران تور بالی نوروز 1403، صندلی ها و چترهای آفتاب قرار داده اند تا مسافرین بتوانند از آنها استفاده کنند. البته فقط صندلی ها و چترها نیست که این ساحل را به یک ساحل محبوب تبدیل کرده است، در این ساحل رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد که بین گردشگران بسیار محبوب است. در این ساحل جشن های شبانه، شاد و پر انرژی برگزار می شود.

ساحل کوتا بالی

3.ساحل سانور Sanur بالی
ساحل سانور برخلاف ساحل کوتا، یک ساحل آرام است با جذابیت های بسیار. در این ساحل ماهیگیری با فضا و خانه های روستایی محلی زیبا وجود دارد. قایقرانی و گشت و گذار از جمله فعالیت هایی ست که می توانید در ساحل سانور بالی داشته باشید.


ساحل-سانور بالی

4.ساحل بالنگان Balangan بالی
شبه جزیره بوکیت که در جزیره بالی قرار دارد دارای سواحل بکر بسیاری است و ساحل بالنگان بالی لقب بهشت پنهان را به خود گرفته است. ساحلی آرام با فعالیت هایی مانند موج سواری این ساحل را به مکانی امن برای گردشگران قرار داده است.


ساحل-بالنگان بالی

5. ساحل دریم لند بالی Dream Land
ساحل دریم لند بالی دارای بسیاری از مراکز تفریحی بزرگ بالی است. اما فقط این مراکز تفریحی نیستند که این ساحل را محبوب کرده اند. در واقع خود این ساحل به قدری زیباست که ارزش بازدید را دارد.  ساحل دریم لند دارای شن های سفید و نرم است و حرفه ای ها مانند موج سواران حرفه ای به ساحل دریم لند علاقه ی ویژه ای دارند.


ساحل-دریم-لند بالی

بهترین رستوران های بالی

1.رستوران لوکاور Locavore بالی: این رستوران به سرو انواع غذاهای بین المللی می پردازد. این رستوران فقط 30 میز دارد و قبل از رفتن به آنجا باید آن رزرو کنید.

2.رستوران سایان هاوس Sayan House بالی: این رستوران به سرو انواع غذاهای ترکیبی آسیایی معاصر با منوی انتخابی سرآشپز می پردازد.

3.رستوران وارونگ کلاپا Warung Kelapa بالی: این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی می پردازد. 

4.رستوران موزاییک Mozaic بالی: این رستوران به سرو انواع غذاهای اندونزیایی و فرانسوی می پردازد. 

5.رستوران مراه پوت Merah Puth بالی: این رستوران به سرو انواع غذاهای محلی، گیاهی، وگان و غذاهای سنتی و مدرن اندنزی می پردازد.

6.رستوران بامبو Bambu بالی: این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی می پردازد.

7.رستوران کات کچ کاسینا Cut Catch Cusina بالی: این رستوران به سرو انواع استیک ها، غذاهای دریایی، کباب ها و خوراک بوقلمون ایتالیایی می پردازد.

بهترین هتل های بالی

1.هتل هالیدی این بنوآ بالی
2.هتل گرند حیات بالی
3.هتل اینتر کانتیننتال بالی
4.هتل لاگونا ریزورت بالی
5.هتل واتر گاردن بالی
6.هتل شرایتون بالی
7.هتل ویسروی بالی 

انواع تور بالی

تور بالی
تور ترکیبی بالی با سنگاپور و کوالالامپور

لازم به ذکر است جهت دریافت ویزای بالی باید به سفارت اندونزی در تهران مراجعه و درخواست ویزای توریستی بدهید. صدور ویزای توریستی بالی بین 7 تا 10 روز طول می کشد. ویزای بالی تا 3 ماه اعتبار دارد. ما در آژانس گردشگری ابرآسا این خدمت را به مسافرین محترم تور بالی ارائه می دهیم.

بهترین مراکز خرید بالی

1.مرکز خرید مال بالی گالریا: مرکز خریدی بزرگ و خانوادگی است و بسیاری از خانواده ها آخر هفته ها را به این مرکز خرید می روند تا هم از خرید لذت ببرند، بازی کنند و غذا بخورند. این مرکز خرید در شهر کوتا قرار دارد.

مرکز-خرید-مال-بالی

2.مرکز خرید دیسکاوری بالی: این مرکز خرید از بزرگترین مراکز خرید در شهر کوتا بالی است. مرکز خرید دیسکاوری بالی، سه طبقه با مغازه های زیاد که همگی شعبه ای از برندهای برتر دنیا هستند دارد. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22:00 باز است.


مرکز-خرید-دیسکاوری بالی

3.مرکز خرید لیپو بالی: این مرکز خرید نزدیک فرودگاه با 3 طبقه دارای اجناس مختلفی در فروشگاه ها که از برندهای مطرح دنیا و محصولات داخلی هستند است.

مرکز خرید لیپو بالی

4.مرکز خرید بالی کالکشن بالی: این مرکز خرید لوکس مکان برای برندهای محبوب جهانی است. در مرکز خرید کالکشن بالی رستوران ها و کافه های خوب بالی برای استراحت وجود دارد. در این مرکز خرید علاوه بر اجناس لوکس و گرانبها، آثار هنری و صنایع دستی فراوانی وجود دارد.

مرکز-خرید-کالکشن بالی


محبوبترین جاذبه های گردشگری بالی

1.معبد تناه لات بالی: موقعیت قرار گیری معبد هندویی با امواج خروشان از جمله جاذبه های گردشگری بالی است. در واقع علت طراحی و ساخت این معبد، بخاطر پرستش خدای دریا بوده است که توسط یک کاهن اعظم انگلیسی در قرن 15 میلادی ساخته شد. در واقع معبد تناه لات را می توان به عنوان نماد معابد بالی محسوب کرد. 

2.معبد بساکیه بالی
این معبد را که عنوان معبد مادر بالی لقب گرفته است در واقع 1000 متر بالاتر از سطح زمین و در دامنه جنوب غربی کوه های آگونگ قرار دارد. در این معبد چیزی حدود 23 معبد را در خود جای داده است.

معبد بساکیه بالی

3.تراس های برنج تگالالانگ بالی
در بالی در شهر اوبود شالیزارهای طبقاتی برنج قرار دارد. دلیل به وجود آمدن این شالیزارهای طبقاتی نوع آبیاری آنهاست. در این شالیزارها، آبیاری به روش سنتی به نام سوباک انجام میشود.

شالیزارهای-بالی

4.جنگل های میمون های اوبود بالی
در حاشیه شهر اوبود، جنگل میمون ها قرار دارد. این جنگل زیستگاه اصلی میمون های ماکاک خاکستری دم دراز است.

جنگل-میمون-ها بالی

5.سافاری و پارک مارین بالی
سافاری و پارک محافظت شده مارین که از پارک های موضوعی بالی است و از جمله تفریحات مهیج در بالی شمرده می شود. این پارک در سال 2007در بالی افتتاح شد. 

سافاری و پارک مارین بالی

بایدها و نبایدهای سفر به بالی
1.در اولین موردی که می توان به آن اشاره کرد حضور میمون ها در بالی است. با وجود اینکه این موجودات شیرین و بامزه هستند ولی سعی کنید توجه آنها را جلب نکنید چرا که آنها در برداشتن کیف پول و وسایل شخصی گردشگران مهارت دارند.

2.به دلیل اینکه آب و هوای بالی گرم و مرطوب است، احساس نیاز به آب در بالی برای مسافرین بالاست. و از انجا که آب های لوله کشی شهری، آب های تصفیه شده نیست، به اجبار باید از آب های معدنی استفاده کنید.بهتر است به جز استفاده از آب معدنی، از یک قمقمه در طول سفر خود استفاده کنید.

3.بالی مانند دیگر مسیرهای آسیای شرقی شامل چانه زدن در هنگام خرید کردن می باشد. به یاد داشته باشید می توانید در هنگام خرید کردن به راحتی چانه بزنید.

4.در بالی پر است از غذاهای رنگارنگ و خوش طعم. در رستوران های کوچک و بزرگ جزیره بالی می توانید انواع غذاهای بالی را بچشید و نگران وعده های غذایی خود نباشید.



مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX