شب های سفید روسیه و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم

گردشگری فریبا آردم 01 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

شب های سفید روسیه

روسیه جزء زیباترین و محبوب ترین کشورهای دنیاست و سنت پترزبورگ که پایتخت روسیه است و از جمله مسیرهای پرگردشگر است که همه ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جذب میکند. سنت پترزبورگ جاذبه های توریستی و گردشگری و مراکز تفریحی و لوکس بسیار زیادی دارد و از جذابیت بسیار بالایی برای گردشگران برخوردار است. در کنار اینهمه زیبایی، روسیه شگفتی فوق العاده ای دارد که به آن پدیده شب های سفید می گوییم که از جاذبه های اصلی شهر سنت پترزبورگ است و از جمله دلایل سفر گردشگران به روسیه است.

شبهای سفید روسیه

کمی درباره سنت پترزبورگ بدانیم
سنت پترزبورگ که از لحاظ اهمیت و وسعت به عنوان دومین شهر بزرگ در روسیه و از پرافتخارترین شهرها برای روس هاست. در واقع این شهر برای روس ها نماد افتخار است. سنت پترزبورگ دارای جزیره ها و رودخانه های بسیاری است و در سال 1703 میلادی در مجاورت رودخانه نوآ به افتخار کشیش و قدیس منطقه به آن نام سنت پتربورگ داده شد. آب و هوای این شهر معتدل است و تابستان های ملایم و دلنشینی دارد. این شهر پر از جاذبه های گردشگری زیبا و جذاب و دیدنی است که از معروف ترین آن ها می توانیم به موزه ی آرمیتاژ، قلعه پیتر و پاول، کلبه ی پتر کبیر، کاخ کاترن، اسب سوار برنزی و ... اگر قصد سفر به روسیه و بازدید از شب های سفید روسیه را داریم پیشنهاد ما به شما تور روسیه آژانس ابرآسا است. در این تورها خدماتی چون سیم کارت رایگان، ترانسفر فرودگاهی، صبحانه رایگان، بیمه مسافرتی، راهنمای فارسی زبان، گشت شهری به همراه ناهار می باشد.


شب های روشن روسیه 
با آژانس گردشگری ابرآسا همراه باشید تا با پدیده شب های سفید در سنت پترزبورگ بیشتر آشنا شوید
شاید برای شما جای سوال باشد که علت به وجود آمدن پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟ علت این پدیده، وسعت مدار عرضی و نزدیکی طلوع و غروب به خورشید است. به عبارتی خورشید قادر نمی باشد تا به موقع به افق رفته و باعث به وجود آمد شب شود. اگر خواهان بازدید از پدیده زیبای شب های سفید روسیه را دارید و دوست دارید بدانید که پدیده شب های سفید روسیه چه زمانی است و خواهان تاریخ دقیق پدیده شب های سفید روسیه هستید باید بگوییم که می توانید از 11 ژوئن تا 2 جولای، یعنی 21 خرداد ماه تا 11 تیر که بهترین زمان سفر به روسیه و بازدید از شب های سفید روسیه است و در این تاریخ می توانید به روسیه سفر کنید. ساکنین روسیه در این زمان اکثرا شب ها به بیرون از منزل خود می روند و همانند روز زندگی جریان دارد و در واقع مردم زمان مشخصی را برای خواب در نظر نمیگیرند. در این مدت در میدان های بزرگ و اصلی شهر، شاهد اجرای نمایش و موسیقی خواهید بود. در اکثر شهرهای روسیه در زمانی که پدیده شب های سفید رخ می دهد شاهد میهمانی ها و کارناوال های شاد به همراه موسیقی های نشاط آور خواهید بود.

شبهای سفید روسیه

اگر به روسیه سفر کردید بهترین مکان برای دیدن شب های سفید روسیه، محله پترهوف در اطراف کاخ پترهوف در محوطه اطراف میدان اصلی شهر می باشد. در این مکان ها مراسم و جشن های پرشوری برگزار می شود. در این جشن ها آتش بازی های دیدنی، مراسم بادبان های سرخ، موسیقی های شاد و دلنشین برگزار می شود.
در تمام این مدت می توانید به رستوران ها و کافه های شبانه روزی بروید و در خیابان ها در کنار مردم به تفریح و شادی بپردازید. در کنار تمام نکات مثبت و زیبایی که این پدیده برای گردشگران و ساکنین روسیه دارد یک نکته منفی هم دارد و آن این است که در این مدت زمان خواب افراد بر هم خورده و کار و خواب آن ها دچار اختلال می شود اما با این وجود ساکنین این موضوع کنار آمده و در این مدت می توانند برنامه های شبانه روزی خود را مدیریت کنند.
از جمله مکان های فوق العاده ای که در طول شب های سفید روسیه می توانید به آنجا بروید رودخانه نوآ است. این رودخانه دارای عمقی بیشتر از 500 متر است و معمولا از ساعت 1:30 بامداد تا ساعت 5 صبح، تمامی پل های متحرکی که بر روی آن ساخته شده به سمت بالا می برند تا کشتی ها و قایق های بزرگ و کوچک برای رفت و آمد دچار مشکل نشوند. 

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX